renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW K 1200 LT (2005)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník JaMi1
Vloženo 30.3.2020
Aktualizováno 6.2.2024
Zobrazeno 4 024x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Svou doposud současnou motorku BMW R 1200 RT jsem si pořídil a dal k obrazu svému jako motocykl, který si již nechám " do důchodu". Přes velkou spokojenost s ergonomií a celkově vůbec jsem se asi nikdy zcela úplně "nesžil" s charakteristikou dvouválce.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:JHMoto (Horní Žďár) - Byla to moje první zkušenost s tímto prodejcem. Telefonicky jsme se domluvili, já přijel ve stanovený čas. Motorka byla již venku připravena k prohlídce. Následovala obhlídka, krátká testovací jízda a po té koupě. Za mě vše v pohodě. Takto si představuji správný a slušný prodej. Takže mohu za sebe prodejce jen doporučit !!!

Výška jezdce: 188 cm

První dojmy - Krátce : jsem nadšen. Přesně motor s takovou charkteristikou jsem si přál. Ergonomie a pohodlí je oproti RT ještě o level výše. Pravda, je to takový autobus, ale jak je člověk starší, tak spíše upřednostňí pohodlí nad sportovními ambicemi...

Motorku bych doporučil pro - Každému, komu se líbí. Ideální pro pohodovou ,klidnější jízdu. I když jsem viděl videa, kde zručný řidič jel velmi ostře...

Doplňky na motorce - LT- čko je již v základu velmi dobře vybavené, takže jsem doplnil jen voltmetr ukazující aktuální stav napětí s USB zásuvkou pro možnost nabíjení mobilu. Dále jsem nainstaloval držák mobilu, který slouží i jako navigace. Pro "lepší pocit" jsem parkovací osvětlení plochy pod motorkou vybavil světly s projekcí znaku BMW... .Zatím poslední vychytávkou je instalace přenosného transmiseru. Tedy bezdrátové spojení mobilu s palubním rádiem. Transmiser je určen do automobilu, ale i na motocyklu funguje velmi dobře. Hudba je čistá a dynamická, srovnatelná s přehráváním CD. Jen není potřeba měnit CD- čka a zásoba muziky je prakticky neomezená. Celkem slušně funguje i jako handsfree při volání. Jen je potřeba snížit rychlost jízdy, protože citlivý mikrofon pobírá i okolní proudící vzduch...Samozřejmě je stále potřeba mít na mysli, že se jedná o přístroj určený do interiéru vozidla - tedy né odolný případné vodní lázni. Na druhou stranu se jedná o malé zařízení, které se v pohodě vejde do příručního otevíracího prostoru CD radia, takže celá instalace spočívá jen v připojení do palubní zásuvky 12V a vlastní přístroj umístit na magnetickou předem přilepenou podložku.

Recenze

O LT -čko jsem se zajímal již v minulosti. Tenkrát ještě o starší typ vzhledem k vyšší prodejní ceně typu novějšího. I jsem si ho velmi krátce vyzkoušel, což bylo spíše vyzkoušení funkčnosti, než nějaké relevantní zjištění , jak by mně mohlo vyhovovat... Tenkrát jsem se rozhodl , že by mně spíše asi vyhovovalo R 1200 RT.
Na LT sice nemám ještě moc najetých kilometrů, ale i přes to si myslím, že mohu celkem slušně popsat některé rozdíly a odlišnosti právě od typu RT.
Začal bych asi u hmotnosti stroje. 245 kg u RT oproti 360 kg u LT. Ta hodnota asi většinou každého motorkáře nejdříve trochu vyděsí. Pravda je taková, že na místě, na rovném povrchu to není zase až takový rozdíl. Samozřejmě, že i drobnější nerovnost při ručním posunu o sobě dá ihned vědět . Proto má LT -čko zpátečku. Osobně jsem byl ale překvapen, že elektrickou zpátečku nemusím zase tak často používat. Kouzlo spočívá v nižší výšce sedadla řidiče. Pokud tedy sedím na mašině sám, tak ač je o cca 115 kg těžší než RT, tak "odstrkování" jde oproti RT mnohem lépe, než bych vůbec očekával. Samozřejmě, že při manipulaci na místě chce mít stále na mysli velkou hmotnost stroje, protože pokud motocykl nakloníme o více jak 30° od svislé osy, hmotnost výrazně naroste a to pro mnohé motorkáře může býti již nezvladatelná. Motocykl je sice vybaven ochrannými padacími rámy, ale vše je ukryto pod plastovými kryty, na kterých se případné "podcenění situace" vždy nesmazatelně zapíše...(nové nejsou zrovna levné..)
Při provozu jsem i vyzkoušel "vedlejší funkci" padacích rámů a tou je docela slušná opora pro natažené nohy. Samozřejmě je potřeba nohy držet "na místě" a né zcela uvolnit svalstvo a myslet si, že nemohou spadnout. Ale na chvilkovou změnu polohy a prokrvení dolních končetin to úplně stačí ( je to opravdu velmi příjemné ) a nemusí se kvůli tomu zastavovat...
Jakmile se dá LT do pohybu, tak veškerá hmotnost "náhle zmizí" a člověk se může jen kochat příjemnou jízdou. Ještě bych rád zmínil velice příjemnou vychytávku tohoto typu, což je elektrický hlavní stojan- super vychytávka pro starší pány .
Motor je opravdu velmi příjemně naladěn a vyvážen. Na volnoběh příjemně duní jako správný čtyřválec. Pokud se člověk chce kochat, tak je možná i jízda na velmi malé otáčky ( 1500 ot.) , aniž by motor nějak protestoval. Takže je možná velmi klidná jízda. Jen takové plutí krajinou. Samozřejmě, že je lepší motor zbytečně nepodtáčet s ohledem na jeho životnost. To je ale na každém řidiči a na jeho citu k motoru. Běžná klidná jízda probíhá v pásmu zhruba 1700 - 3300 ot, kdy motor jede velmi příjemně, má dostatek síly a je i velmi úsporný. V reálu to představuje jízdu po okreskách do 100 km/hod, kdy průměrná spotřeba na palubním PC ukázala již několikrát hodnotu 4,5 l /100 km. Obvyklejší je ale hodnota 4,8 l /100 km ,kdy se řidič občas pokochá podržením plynu ve vyšších otáčkách. Nejméně mně PC ukázal spotřebu 3,6 l/100 km, ale to byla jízda po absolutní rovině rychlostí 90 km/hod. Pokud je samozřejmě potřeba třeba rychlého předjetí, stačí jen podřadit o jeden, nebo dva kvalty a motor vystřelí výrazně dopředu.To vše lehce, samozřejmě a hlavně bez výrazných vibrací, jak tomu bylo právě u RT. Převodovka je jen pětistupňová, ale vše je dobře odladěno, takže motor si dobře poradí v každém spektru otáček.
Podvozek, ač né úplně nejmodernější konstrukce myslím zcela vyhovuje. Jako každé BMW se vodí lehce a jistě. Brzdy hodnotím jako velmi účinné. Zřejmě je LT vybaveno i posilovačem, protože oproti RT ( můj model posilovač neměl ) brzdy zabírají daleko razantněji, takže na ně musím být jemnější. ABS funguje spolehlivě, takže taková příjemná pojistka " kdyby náhodou"...
Úložných prostorů je poměrně dost, i když kufry mají "dutá místa" a ve stutečnosti jsou menší, než jaký budí dojem. Centrální kufr je tímto výrazně menší, ale je luxusně očalouněn a má příjemné vyklápěcí zrcátko s osvětlením, což jistě manželka výrazně ocení . Velmi příjemný je malý odkládací prostor nad sedlem ( na nádrži ), kde je umístěn CD přehrávač. Před přehrávačem je i malý prostor, kam se vejde třeba peněženka a klíče, takže se nemusejí tahat po kapsách... Na všechny úložné prostory funguje centrální zamykání, což je velmi příjemné. Pokud by snad došlo k poruše el. ovládání, je možné otevřít vše mechanicky klíčem.
Ochrana proti větru je ještě lepší , než u RT. Dalo se to celkem očekávat, protože oproti RT je LT prostě ve všech rozměrech větší. Jako řidič jsem opravdu hezky schovaný a to plexi ( turistické 74 cm ) je jen nepatrně zvednuté. Spolujezdec ( výška 165 cm ) je také velmi dobře chráněn, i když jsem přesvědčen, že určitě né tak kvalitně jako řidič... Pohodlí spolujezdce je dle běžných měřítek velmi nadstandardní, zvláště s ohledem na možnost pohodlného opření o dobře čalouněnou opěrku. Již jsem měl tu příležitos a vyzkoušet motocykl za deště. Jak jsem předpokládal, po překročení cca 50km rychlosti začne proudící vzduch strhávat padající déšť a s dalším nárůstem rychlosti motocyklu je řídič čím dál více "chráněn" před povětrnostními vlivy. Vyhřívané gripy a sedlo velmi pomáhají zpříjemnit tyto nepříjemné situace. Samozřejmě, že jízda městem a stání na semaforech jsou za deště nepřekonatelnou překážkou, se kterou se milovník jízdy v jedné stopě musí pouze smířit...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
tomcruise77
tomcruise77 napsal 12.05.23 v 15:06

tomcruise77
tomcruise77 napsal 12.05.23 v 15:06 10b.

rostaktom
rostaktom napsal 26.02.22 v 15:33 10b.

Nádherný stroj. Též jsem neodolal a pořídil. Nádherné a pohodlné svezení.

hanz65
hanz65 napsal 29.10.21 v 15:08 5b.

mam BMW k1200lt a potrebuji poradit jaky drzak telefonu mam koupit a kde.

Gregyman
Gregyman napsal 01.12.20 v 13:46 10b.

Tento stroj vlastním 2 roky a najazdil som zatiaľ 22t km model 2004. Rýchlo som si zvykol na váhu stroja a manipuláciu. Všetko toto vyváži pohoda z jazdy. Jazdím skoro každý deň prevažne do práce a na výlety.

Více komentářů



TOPlist