journeyman_brezen



PROFIL MOTORKY

Suzuki GSX-S1000F (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník cyyra
Vloženo 26.3.2020
Aktualizováno 26.3.2020
Zobrazeno 2 073x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Čumák to má takovej trochu skútroidní. I když v té černé by se dal, při troše fantazie, popsat jako zobák dravého ptáka. Není to teda zrovna designovej skvost. Ale pár drobných úprav a hned vypadá lépe.

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha MT-10: MT-10 (byla dlouho favoritem) je jiná. Neposedná podvozkem (krátký rozvor), brutální motor, hlavně ve středním pásmu a na nejostřejší mód. Naprosto nejlepší zvuk co jsem kdy za jízdy slyšel. Fakt mazec. Ale strašně digitální odezva motoru. Jakoby
Kawasaki Z 1000 SX: Kawa je celkově těžkopádnější, s měkčím podvozkem a hladším motorem. Zkrátka více cestovní. GSX-S je taky kompaktnější. Nemá design alá „tisícihran“.
Aprilia Tuono V4 1100 RR: Tuono V4RR, to je pecka. Lépe, lineárněji vyladěný průběh výkonu než MT-10, ale stále z toho jde cítit počítač. Nahoře jede víc. Funkční kapota. Nejlepší podvozek. Dá se s tím jet dost rychle i pro hrbolech (nebyla to verze Factory). Zvuk V4 supr,
BMW S 1000 R: S1000R – pocitově po nasednutí extrémě lehká. Exluzivně a kvalitně zpracovaný. Za jízdy dost nervozní od předku, motor hodně ostrej nahoře, ale čekal jsem teda víc zábavy. Neslané, nemastné. Ovšem, převodovka s quishifterem jak z jiného světa. Sta
Honda CB 1000R: Motorově, je GSX-S oproti nové Hondě CB1000R jasně ostřejší a surovější. Honda je pěkná, poctivě udělaná a hodně příjemná na řízení. Ale je dražší a není tak praktická a univerzální jako Suza. Naháč. Spíše stylovka.

První dojmy - Projel jsem si ročník 2018. Hned mě zaujalo: skvělá ergonometrie jezdce v sedle. Parádní řídítka. Překvapivě nabroušenej řadovej čtyřválec s takovým starým, dobrým „analogovým“ projevem. Trochu horší, divně reagující zadní tlumení, kdy se motorka zhoupla při akceleraci a znatelná nepříjemná reakce plynu – škubnutí při otevření klapek ze zavřeného plynu. Jinak, na živo vypadá fakt lépe než obrázku (což je u některých motorek obráceně).

Doplňky na motorce - Krátký držák SPZ. Zrcátka do řídítek. Tankpad a boční protektory nádrže. Padáky na rám a do os kol. Odjímatelné držáky bočních brašen SW-Motech Blaze + sedlová Slipstream. Sedlová sportovní brašna Held. Plánuju instalaci led blinkrů a časem asi quickshifter.

Recenze

Po dlouhém rozhodování a zkoušení všeho možného, jsem se rozhodl pořídit novou mášu. Namísto srdce, rozhodla spíš hlava. Proto nakonec japonec a osvědčenej čtyřválec, kterej ještě není prošpikován všemožnou elektronikou a něco by měl vydržet. A samozřejmě cena. Poměr výkon/cena byl nakonec důležitým kritériem. Chtěl jsem zkusit něco sportovnějšího, ale ne vyloženě supersport (kvůli rukám proklatě nízko) a aby se na tom dalo dojet kousek dál s možností nabalení nějaké bagáže. Po zkušenostech s Fazerem 800, který sedlá přítelkyně, jsem se rozhodl pravě pro podobný styl. Tedy sportovní základ, ale vyšší rovná řídítka nějaká a nějaká ta kapota, aby tolik nefičelo. GSX-S je nakonec o dost sportovnější ve srovnání s FZ8. A troufnu si říct, že i oproti Kawasaki Z1000SX, kterou jsem taky zkusil a která má ke GSX-S asi nejblíž ze všech dnešních motorek na trhu.
Takže nyní k té mé: nová- ročník 2020. Vzhledem ke stále rostoucí porci najetých km za sezonu, jsem raději zvolil nákup funglovky, u které je přeci jen nějaká jistota, že stroj nebude skrývat různá nemilá překvapení. Vybíral jsem mezi černou a bílou s modrýma kolama. Všichni mi radili černou a asi dobře . Ročník 2020 má u všech provedení černou koncovku a moc jí to sluší ve srování s nerezovou u minulých ročníků. První pocity jsou takové, že je to superbike s rovnýma řídítkama a kratšíma převodama. Motor má na klasickej řaďák dost hutnej spodek. Zdá se mi, že ještě víc než u modelu 2018. Střed pocitově slabší. Ne, že by tam byla vyloženě díra, ale narůst krouťáku tam tolik není (určitě oproti MT-10, nebo dvouválcům, či tříválcům) a vršek jsem zatím nepoznal (zajiždím). Snad to nahoře poletí min jako 2018. 2020 má citelně lepší reakci na otáčení plynovou rukojetí. Už tam není takové to nepříjemně citelné škubnutí při přechodu z OFF na ON. Jinak je ale na plynu poměrně ostrá a ve městě na první tři stupně to chce cit. Hlavně na hrbolech. Přesto, ve srovnání s jinýma současnýma motorkama této kategorie, má asi nejblíž k motorům s karburátorama. Dole je to úplně bez vibrací. Ve středních už jsou citelné a zdá se mi, že sílí společně s rostoucíma otáčkama. Uvidíme až si vše sedne. Co mě hodně překvapilo je ovladatelnost, a to i v porovnání se starším modelem. Důvodem budou jiné pneu (zde nové, jiný model Dunlop, špičatější profil) a určitě nastavení podvozku. Majitel 2018 musel mít u zadního tlumiče jinak seřízené nastavení, protože tady se houpání apod. nekoná. Přitom by to měl být stejný monoshock. Úžasný, jak motorka s tou 190 zadní gumou (navíc 50 profilem) umí snadno manévrovat. Jak je jistá ve změně směru a trefování stopy. Působí fakt hodně lehce a zároveň stabilně. A to mluvím teprve po bezmála 800 najetých km, kdy se to nedá na silnici zatím moc řezat, s ohledem na venkovní teploty, stále ještě chladným silnicím, zajížděcího režimu ... I tak je už teď znát potenciál motorky. Kontrolu trakce mám zatím nastavenou naplno, tedy stupeň 3. Na výjezdech bliká často, ale jinak o ní nevím. Není vůbec znát, že by ubírala výkon na kole, i když je zrovna aktivní. Prostě se jen rozbliká kontrolka a vy krásně a hladce, dál bez jakýchkoliv citelných zásahů vykroužíte zatáčku. ABS jsem zatím neodzkoušel, ale přední brzda parádní. Výborně se dávkuje. Nemá tak ostrej počáteční nástup jako např. BMW S1000R, nebo i Yamaha (MT-09, MT-10), ale účinek je i tak masivní. Zadní brzdí celkem uspokojivě. Při první jízdě to moc nebrzdilo, ale po pár desítkách km si vše sedlo, pístky začaly makat a destičky zakusovat do kotoučů. Budu dále doplňovat.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Halu
Halu napsal 04.04.20 v 11:29 10b.

Přemýšlím o ní. Celá v černé je taky moc pěkná

Toman87
Toman87 napsal 02.04.20 v 11:15 10b.

parádní strojovna

stoner
stoner napsal 29.03.20 v 23:38 10b.

V černém je moc pěkná.

Normik
Normik napsal 29.03.20 v 11:43 10b.

V černé je pěkná

sedlson
sedlson napsal 29.03.20 v 09:58 10b.

Skvělá recenze i s porovnáním konkurence. A ta černá je

Více komentářů



renocar_duben
Objednat reklamu
TOPlist