renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Aprilia Pegaso 650 (2001)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník illustris
Vloženo 25.3.2020
Aktualizováno 22.4.2020
Zobrazeno 1 229x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Moje první cestovní enduro. Měl jsem krásnou Aprilií Moto 6.5. ale zatoužil jsem po trošku praktičtější, univerzálnější motorce a tak jsem v roce 2007 koupil 6 let staré Pegaso už se vstřikováním. Motorku jsem si ponechal z nostalgie dodnes.

Motorka koupena od soukromá osoba

Výška jezdce: 192 cm

První dojmy - Úplně první dojem byl, že Rotax se vstřikováním se sbírá z nižších otáček a je o něco pružnější než jednokarburátové provedení v Moto 6.5. Novější motor je díky bočnímu plastovému krytu válce ze strany řetězu mechanicky tišší. Celý projev se mi zdál asi i díky malému nájezdu konkrétního kusu takový civilizovanější.

Motorku bych doporučil pro - Kdo nemá rád Asii a palivové mapy, ale má rád jednoválcový Rotax, budíky s válečkovými ukazateli ujeté vzdálenosti a italský design. Tomu kdo hledá už trošku youngtimer.

Recenze

Vlastnil jsem Aprilii 6,5, kterou jsem koupil čistě kvůli designu. Začal jsem ale na ní postupně jezdit víc a víc a přišlo mi jí škoda , moc hezkých ji v ČR nebylo a není, navíc to není nejpraktičtější motorka. S motorem Rotax i s celkovou kvalitou zpracování jsem byl spokojen. Takže jsem při rozhodování zda koupit s motorem Rotax Aprili nebo BMW neměl předsudky. Pegaso jsem tehdy našel koupené v A-Spiritu starším člověkem, ověřeným servisem a najetými 5000km /znovu děkuji přijímacímu technikovi za poskytnutí informací /.

Pegaso je v dnešních poměrech menší motorka, ale i při své výšce jsem se na ní srovnal lépe než na řadě jiných. Troufnu si tvrdit, že motor Rotax má i v dnešní době jiskru.
Samozřejmě jako jednoválcová motorka s pětistupňovou převodovkou není ideální pro dálniční přesuny. Ve městě, na okreskách a lesních a polních cestách je na dnešní dobu menší velikost jednoznačně plus. Ve městě je příjemný zátah odspoda, užší stavba, velmi přehledná sériová zrcátka, odpružení i skutečnost že motorka je vodou chlazená a netopí do sedla.
Jako minus musím uvést, že na rozdíl od Moto 6.5. mi v cca 20 000km odešla volnoběžka, tím jsem byl nemile překvapen, protože právě po dobré zkušenosti s 6.5 jsem si myslel, že se to stává jen u stočených dotažených motorek. Zřejmě se oproti motoru v Moto 6.5 zhoršila kvalita tohoto dílu. Podle některých zdrojů po opravě již volnoběžka vydrží.
Potenciálním zájemcům o koupit tohoto motocyklu bych doporučil věnovat pozornost právě funkci a zvukům z volnoběžky. Zpětně jsem si uvědomil, že při hledání motorky mi byla nabízena jedna, kde už byla volnoběžka slyšet a majitel se jí chtěl asi před drahou opravou zbavit.
Jiné závady během cca 30 000km na motocyklu nebyly. Od začátku proměřuje měřič ujeté vzdálenosti odhadem o 10%. Spotřeba je tak o 10% nižší než výpočtem načerpané palivo/ ujeté km a asi proto ji kolegové uvádějí vyšší než jsem měl já.. Zajímala mě spíše jako porovnání vstřikování x karburátor a pohybovala se kolem 4,9-5,2l/100Km svižná jízda po okresce. Paradoxně, nějaká snaha po úspornější jízdě se projevila jen v desetinkách. Motorka má oproti srovnatelnému BMW větší spotřebu, ale důvod je zřejmě ve velké bohatosti směsi, která je vidět na zabarvení zadních blinkrů od výfukových plynů /Motor nežere olej/. Na druhou stranu reakce na plyn je agilní.

Poslední bod...cestování...cestování je podle mě v hlavě, dneska už jí asi nikdo daleko nepotáhne ale když byla "nová" byla se mnou v NP Sutjeska, v Dubrovniku a na Korčule a zcela v pohodě.








Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Milan1963
Milan1963 napsal 26.03.20 v 12:02 10b.

Dobrý stroj. A cestovat s ní ? Proč ne ?

Více komentářů



TOPlist