renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda Super Cub C125 (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Lyer
Vloženo 25.3.2020
Aktualizováno 18.10.2020
Zobrazeno 3 722x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Mám rád zajímavé a neokoukané věci, takže volba tohoto komára byla jasná volba. Co mě ale překvapilo je jeho obratnost a lehkost, díky které projedeš úplně všude. Teprve teď chápu, proč je to nejprodávanější dopravní prostředek na světě (+100 mil kusů)

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:DENAR (Kosmonosy) - Ochotný s prodejem i laciného modelu, zvlášť když ve stejnou dobu prodávali několika násobně dražšího Goldwinga...

Výška jezdce: 176 cm

První dojmy - Když jsem si ji vyzvedl u Denára v Kosmonosech a nakládal na vozejk, tak při zařazené rychlosti nefunguje princip automatické brzdy. Zařazeno máš, ale motorka dozadu jede pořád, pouze dopředu ne. Je tu tedy problém s parkováním, s manipulací na šikmých plochách, chybí ruční brzda. Na druhou stranu je motorka tak lehoučká, že ji stačí správně postavit a moc to neřešíš. Další skvělá věc je kolíbková řadička, dopředu řadíš kvalty nahoru, dozadu kvalty dolu. Když přijedeš na křižovatku se čtyřkou, tak stačí znovu zmáčknout kolíbku dopředu a je tam hned neutrál. Žádný stres s vyřazováním rychlostí a hledáním neutrálu. No a jízda samotná je perfektní, je to prostě takové motokolo, lehoučké, hbité a malé.

Motorku bych doporučil pro - No tak to je otázka na tělo :) Pro každého kdo chce buď vybočovat z main streamu, protože tu nejezdí prakticky žádný kousek, nebo pro toho, kdo jezdí primárně sám a potřebuje dopravní prostředek na jízdu kolem komína, dostat se na ryby, něco si zařídit v okolí a nechce jezdit na kole, apod. Super Cub je skutečně lehoučký motocykl naprosto nesrovnatelný s běžným skútrem. Cítí se jako ryba ve vodě při jízdě ve městě nebo v terénu. Všude se protáhne, projede každou skulinou, když je nouze tak ho i odtlačíš bez vypuštění duše - kdo nevyzkouší neví...

Doplňky na motorce - Tak tady si hračička vyhraje. Díky tomu, že motocykl byl primárně určen pro asijský trh, tak místní specializované firmy nabízejí nekonečné množství doplňků. Od designových šroubečků, páček, kol, větrných štítů, nálepek, vylepšení technických detailů, až po úpravu motoru na vyšší výkon, jeho stabilizaci a vyvážení. Co vše jsem na tom udělal, bude samostatně v deníku.



Recenze

Motor je klasický jednoválec chlazený vzduchem a odpadá tu výměna chladící kapaliny. Na druhou stranu výkon není nijak oslnivý (7 kw) a při vyšších otáčkách se projevují takové neznatelné vibrace motoru, které se ale tolik nepřenášejí do motocyklu, přesto jsou rozeznatelné. Maximální rychlost je cca 90 km/h což není nic moc, ale na běžné přesuny stačí. Naštěstí nabízí japonská firma SP Takegawa nepřeberné množství nápadů, jak z motoru vykřesat další koníky. Výfuk ale měnit nebudu, miluju jak si Super Cub jen tak přede a je tichounký. Brzda zadní je klasická páková s bubnem v zadním kole. Řadička je kolíbková bez spojkové páčky, jen si řadíš podle potřeby. Když se zapomeneš, tak tam třeba hodíš v zatáčce nižší kvalt a pak se divíš - vyzkoušeno :)





Rám je ocelový s centrálním vedením v zadní části rozdvojen, na kterém je vše zavěšeno. Na běžné ježdění po silnici a do lehčího terénu je dostatečně tuhý, kdo by uvažoval o jízdě v těžším terénu, asi by se měl poohlédnout po novince SC125, tam je ocelový rám zesílený, výfuk a ostatní věci upraveny pro vyšší světlou výšku. Super cub drží perfektně stopu, dokonce i při maximální rychlostech se nic neděje a jede si jako by se nechumelilo. Za to vděčí svému podvozku ke jsou obě kola 17 a to je ideální velikost do města i lehčího terénu, včetně úzkých pneumatik. Přední ani zadní tlumiče nemají možnost žádného nastavení, ale překvapivě si svou práci odvádí perfektně. Při zatížení jedné osoby bez problémů - ostatně na to je Super cub certifikovaný pro Evropu. V Asii je dvou místná verze, tam vyměňují nejčastěji zdaní tlumiče za silnější. Mám tam sice namontované stupačky pro spolujezdce, ale jízdu ve dvou jsem ještě neabsolvoval, nechci motor zatím moc zatěžovat. Ostatně bude to takový jenom nouzový posed.





Brzdy mají jednokanálové ABS pouze na přední kolo, kde je dvoupístek Nisin. Bohužel nebrzdil nic moc, tak první úpravy byla jasná volba za výměnu Brembo, včetně pancéřových hadic GoldFren. Teď to brzdí krásně. Ovšem vyměnit brzdové hadice za opletené byla perlička než jsem sehnal správné koncovky na originální brzdové trubky. Zadní brzda je bubnová, která umí taky přidat něco do brzdné síly, ale už nebude potřeba. Zajímavostí je, že v Asii se dodávají Super cuby bez ABS, s tím byl i problém při hledání pancéřových hadic - asiati evidentně vůbec netuší, že v Evropě máme evidentně složitější vybavení - posílali pořád jen přímou hadici mezi páčkou a třmenem bez možnosti napojení na ABS.





Jízdní pozice a pohodlí je perfektní. Super cub je maličký a nasedá se na něj krásně. Nic nepřekáží, sedadlo a řídítka jsou v ideální vzpřímené pozici. Sedadlo je široké a trošičku tvrdší, ale na jízdu kolem komína vyhovující. Bohužel pod sedlem je jenom víčko od nádrže a žádné odkládací místo. Co opravdu potěší je bezkontaktní startování tzv KEYLESS, stačí přijít k motocyklu, který se sám aktivuje, poté otočit ovladačem z polohy LOCK na ON a zmáčknout startér. Když přijedeš otočíš ovladačem zpět na zamknutí a odcházíš. Vše se samo zamkne. Pokud chceš přidat alarm stačí zmáčknout na dálkovém ovladači příslušné tlačítko. Na dálkovém ovladači je i tlačítko vyvolání (světelná houkačka), ale to se u nás v končinách neužije, protože Super cub tu bude na parkovištích vždy sám. Pod sedadlem chybí úložný prostor a není třeba ani na řídítkách pod stříbrným krytem, kde by se dal při troše snahy udělat. Jediný úložný prostor je tak na boku z jedné strany, kam sotva dáš lékárničku a nářadí.





Design je dle mého názoru povedený. Nám by mohl připomínat starý známý Pařez a tím si získává pozornost na ulici ale i při jízdě. Je totiž naprosto jiný než všechny skútry a tom to je. Design čerpá z prvního modelu, jen je dovedený do technické dokonalosti technickými vylepšeními, jako je diodové osvětlení, digitální tachometr, jednoduchou údržbou, neporuchovostí apod.





Osvětlení je na celém motocyklu moderními diodami. Blinkry, zadní světlo, osvětlení RZ, přední světlo. Bohužel ale přední světlo nemá správný výkon a večer toho moc neosvětlí. Proto v Asii přidávají majitelé často další světla na předek. Ostatní světla jsou ale dobře viditelná s vysokou svítivostí.





Spotřeba je opravdu nízká, vždyť taky při tomto směšném výkonu to ani jinak nemůže být. Na plnou nádrž 3,5 litru lehce najedeš cca 150 km a to to nijak nešetřím.

Servis je minimální, a zatím se nic neprojevilo. Spíš si hraju a vylepšuji dle nabídky ze zahraničí včetně jejich nápadů. Myslím že po optické stránce je hotovo, teď se budu soustředit na motor a jeho výkon.





Závěr je takový, že Super cub nabízí více zábavy a užitné hodnoty než Vespa. Vespa je totiž zbytečně těžká a neohrabaná. Kdežto Super cub je opravdu takové motokolo, které se vejde všude a projedeš s ním úplně všude. Když jezdíš víc na silnici dáš silniční vzorek, jezdíš víc v terénu dáš terénní vzorek a jezdíš dál...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
mildanek72
mildanek72 napsal 27.06.21 v 06:15 10b.

mildanek72
mildanek72 napsal 27.06.21 v 06:14

Na čínách s obdobným motorem ale s daleko menším výkonem a objemem motorů (49-107ccm)jsem zatím najezdil přes 150.000 km s handicapem+vlastním nyní ještě Hondu PCX ale jezdil jsem již i na Hondě Innova 125,Wave 110,Yuki Smile 100,atd.až po MZ 250 model 1989..
Tento Super Cub 2019 jsem si nekoupil jen proto,že byl jen pro sólo ne tandem ale jek vidím od 2022 se toto změní-změnilo.
SUPER CUBu ale nikdy nepřestanu fandit a strašně se mi líbí...dávám jasných 10b. a přeji šťastné km -nejmíň 100 000 km se tento motor s přehledem dožije při solidním zacházení.Takže Kolama dolů.

Tamir
Tamir napsal 31.07.20 v 15:38 10b.

Lyer
Lyer napsal 05.06.20 v 21:47

To si piš že to tu budou prodávat ve světě se už teď CTka prodávají a je to hit já ale mám tu svou zamilovanou

puffybodie
puffybodie napsal 03.06.20 v 20:32 10b.

Krásná. Přemýšlel jsem nad tím jakmile se zjistilo, že Wave 110 už nebude. Pak přišlo tohle a sedlem jen pro jednoho a cenou to zabili. Mnohem lepší by byla japonská verze Wave 110, ta je nádherná a v Evropě ani nebyla. Takové podobné stroje tam děla samozřejmě i Kawasaki, Yamaha, Suzuki, ale tady se k naší smůle nic z toho nedováží.

Koupil jsem místo toho veterána Vespu no Vespa tezka a neohrabana jsou jen ty moderni GTS, ale to se už nepovažuje za tradiční Vespu.

Budu doufat, že do Evropy dorazí tohle níže. To už bych koupil.

Více komentářů



TOPlist