journeyman_brezen



PROFIL MOTORKY

Honda Super Cub C125 (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Lyer
Vloženo 25.3.2020
Aktualizováno 28.3.2020
Zobrazeno 1 584x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Mám rád zajímavé a neokoukané věci, takže volba tohoto komára byla jasná volba. Co mě ale překvapilo je jeho obratnost a lehkost, díky které projedeš úplně všude. Teprve teď chápu, proč je to nejprodávanější dopravní prostředek na světě (+100 mil kusů)

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:DENAR (Kosmonosy) - Ochotný s prodejem i laciného modelu, zvlášť když ve stejnou dobu prodávali několika násobně dražšího Goldwinga...

Výška jezdce: 176 cm

První dojmy - Když jsem si ji vyzvedl u Denára v Kosmonosech a nakládal na vozejk, tak při zařazené rychlosti nefunguje princip automatické brzdy. Zařazeno máš, ale motorka dozadu jede pořád, pouze dopředu ne. Je tu tedy problém s parkováním, s manipulací na šikmých plochách, chybí ruční brzda. Na druhou stranu je motorka tak lehoučká, že ji stačí správně postavit a moc to neřešíš. Další skvělá věc je kolíbková řadička, dopředu řadíš kvalty nahoru, dozadu kvalty dolu. Když přijedeš na křižovatku se čtyřkou, tak stačí znovu zmáčknout kolíbku dopředu a je tam hned neutrál. Žádný stres s vyřazováním rychlostí a hledáním neutrálu. No a jízda samotná je perfektní, je to prostě takové motokolo, lehoučké, hbité a malé.

Motorku bych doporučil pro - No tak to je otázka na tělo :) Pro každého kdo chce buď vybočovat z main streamu, protože tu nejezdí prakticky žádný kousek, nebo pro toho, kdo jezdí primárně sám a potřebuje dopravní prostředek na jízdu kolem komína, dostat se na ryby, něco si zařídit v okolí a nechce jezdit na kole, apod. Super Cub je skutečně lehoučký motocykl naprosto nesrovnatelný s běžným skútrem. Cítí se jako ryba ve vodě při jízdě ve městě nebo v terénu. Všude se protáhne, projede každou skulinou, když je nouze tak ho i odtlačíš bez vypuštění duše - kdo nevyzkouší neví...

Doplňky na motorce - Tak tady si hračička vyhraje. Díky tomu, že motocykl byl primárně určen pro asijský trh, tak místní specializované firmy nabízejí nekonečné množství doplňků. Od designových šroubečků, páček, kol, větrných štítů, nálepek, vylepšení technických detailů, až po úpravu motoru na vyšší výkon, jeho stabilizaci a vyvážení. Co vše jsem na tom udělal, bude samostatně v deníku.



Recenze

Motor je klasický jednoválec chlazený vzduchem a odpadá tu výměna chladící kapaliny. Na druhou stranu výkon není nijak oslnivý (7 kw) a při vyšších otáčkách se projevují takové neznatelné vibrace motoru, které se ale tolik nepřenášejí do motocyklu, přesto jsou rozeznatelné. Maximální rychlost je cca 90 km/h což není nic moc, ale na běžné přesuny stačí. Naštěstí nabízí japonská firma SP Takegawa nepřeberné množství nápadů, jak z motoru vykřesat další koníky. Výfuk ale měnit nebudu, miluju jak si Super Cub jen tak přede a je tichounký. Brzda zadní je klasická páková s bubnem v zadním kole. Řadička je kolíbková bez spojkové páčky, jen si řadíš podle potřeby. Když se zapomeneš, tak tam třeba hodíš v zatáčce nižší kvalt a pak se divíš - vyzkoušeno :)





Rám je ocelový s centrálním vedením v zadní části rozdvojen, na kterém je vše zavěšeno. Na běžné ježdění po silnici a do lehčího terénu je dostatečně tuhý, kdo by uvažoval o jízdě v těžším terénu, asi by se měl poohlédnout po novince SC125, tam je ocelový rám zesílený, výfuk a ostatní věci upraveny pro vyšší světlou výšku. Super cub drží perfektně stopu, dokonce i při maximální rychlostech se nic neděje a jede si jako by se nechumelilo. Za to vděčí svému podvozku ke jsou obě kola 17 a to je ideální velikost do města i lehčího terénu, včetně úzkých pneumatik. Přední ani zadní tlumiče nemají možnost žádného nastavení, ale překvapivě si svou práci odvádí perfektně. Při zatížení jedné osoby bez problémů - ostatně na to je Super cub certifikovaný pro Evropu. V Asii je dvou místná verze, tam vyměňují nejčastěji zdaní tlumiče za silnější. Mám tam sice namontované stupačky pro spolujezdce, ale jízdu ve dvou jsem ještě neabsolvoval, nechci motor zatím moc zatěžovat. Ostatně bude to takový jenom nouzový posed.





Brzdy mají jednokanálové ABS pouze na přední kolo, kde je dvoupístek Nisin. Bohužel nebrzdil nic moc, tak první úpravy byla jasná volba za výměnu Brembo, včetně pancéřových hadic GoldFren. Teď to brzdí krásně. Ovšem vyměnit brzdové hadice za opletené byla perlička než jsem sehnal správné koncovky na originální brzdové trubky. Zadní brzda je bubnová, která umí taky přidat něco do brzdné síly, ale už nebude potřeba. Zajímavostí je, že v Asii se dodávají Super cuby bez ABS, s tím byl i problém při hledání pancéřových hadic - asiati evidentně vůbec netuší, že v Evropě máme evidentně složitější vybavení - posílali pořád jen přímou hadici mezi páčkou a třmenem bez možnosti napojení na ABS.





Jízdní pozice a pohodlí je perfektní. Super cub je maličký a nasedá se na něj krásně. Nic nepřekáží, sedadlo a řídítka jsou v ideální vzpřímené pozici. Sedadlo je široké a trošičku tvrdší, ale na jízdu kolem komína vyhovující. Bohužel pod sedlem je jenom víčko od nádrže a žádné odkládací místo. Co opravdu potěší je bezkontaktní startování tzv KEYLESS, stačí přijít k motocyklu, který se sám aktivuje, poté otočit ovladačem z polohy LOCK na ON a zmáčknout startér. Když přijedeš otočíš ovladačem zpět na zamknutí a odcházíš. Vše se samo zamkne. Pokud chceš přidat alarm stačí zmáčknout na dálkovém ovladači příslušné tlačítko. Na dálkovém ovladači je i tlačítko vyvolání (světelná houkačka), ale to se u nás v končinách neužije, protože Super cub tu bude na parkovištích vždy sám. Pod sedadlem chybí úložný prostor a není třeba ani na řídítkách pod stříbrným krytem, kde by se dal při troše snahy udělat. Jediný úložný prostor je tak na boku z jedné strany, kam sotva dáš lékárničku a nářadí.





Design je dle mého názoru povedený. Nám by mohl připomínat starý známý Pařez a tím si získává pozornost na ulici ale i při jízdě. Je totiž naprosto jiný než všechny skútry a tom to je. Design čerpá z prvního modelu, jen je dovedený do technické dokonalosti technickými vylepšeními, jako je diodové osvětlení, digitální tachometr, jednoduchou údržbou, neporuchovostí apod.





Osvětlení je na celém motocyklu moderními diodami. Blinkry, zadní světlo, osvětlení RZ, přední světlo. Bohužel ale přední světlo nemá správný výkon a večer toho moc neosvětlí. Proto v Asii přidávají majitelé často další světla na předek. Ostatní světla jsou ale dobře viditelná s vysokou svítivostí.





Spotřeba je opravdu nízká, vždyť taky při tomto směšném výkonu to ani jinak nemůže být. Na plnou nádrž 3,5 litru lehce najedeš cca 150 km a to to nijak nešetřím.

Servis je minimální, a zatím se nic neprojevilo. Spíš si hraju a vylepšuji dle nabídky ze zahraničí včetně jejich nápadů. Myslím že po optické stránce je hotovo, teď se budu soustředit na motor a jeho výkon.





Závěr je takový, že Super cub nabízí více zábavy a užitné hodnoty než Vespa. Vespa je totiž zbytečně těžká a neohrabaná. Kdežto Super cub je opravdu takové motokolo, které se vejde všude a projedeš s ním úplně všude. Když jezdíš víc na silnici dáš silniční vzorek, jezdíš víc v terénu dáš terénní vzorek a jezdíš dál...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Lyer
Lyer napsal 29.03.20 v 18:55

Neradostných kilometrů?
Monkey je taky prča, ale do provozu bych se s tím bál.
Když budeš chtít zchladit hlavu, tak tu mám navíc žebrované víčko od ventilů, dej vědět.

Nohajz
Nohajz napsal 29.03.20 v 18:47

Gratuluji, jsem obdivovatel těchto strojů, sám sem majitelem nové Hondy Monkey 125, přeju hodně neradostných kilometrů

Hunyady
Hunyady napsal 28.03.20 v 20:19 10b.

Pěkná a netradiční "motorka". Ať Ti dělá jen radost .

Lyer
Lyer napsal 28.03.20 v 03:02

Prodejnost u nás v ČR bude malá je přeci jenom dražší než ostatní skútry ale ta cena odpovídá za to co dostaneš. Ve světě ale frčí třeba v Anglii je to teď hit a Asie na tom bude úplně jinak. Mně se podařilo ji získat za dobrý peníze byla v akci. A v techničáku je teď zapsaná správná kategorie, takže stačí řidičák B.

Vencanator
Vencanator napsal 27.03.20 v 22:08 10b.

Moc pěkná motorka/skůtr, jen by jí ještě více slušela tak o 10 tisíc nižší cena. Jen tak mimochodem by mě zajímala prodejnost tohoto nového modelu, nemyslím si, že by to byl zase takový prodejní hit jak v minulosti. Sám jsem po ní pokukoval, nejvíce mě pak pobavila moje snaha přesvědčit české zastoupení Hondy, že na ni stačí řidičák skupiny B, s čímž oni sami dlouho nesouhlasili. Každopádně ať dobře a hlavně dlouho slouží!

Více komentářů



intercars_shark_metro
Objednat reklamu
TOPlist