Další projekt na dlouhé dny " Corona - karantény "
Výška jezdce: 185 cm
První dojmy - Už jsem jí měl, vždycky se mi líbila a asi mě nikdy neomrzí. Podlě mě jedna z nejlepších motorek historie. Nemá sice extra výkon, asi se spoustě lidí ani nelíbí, ale má směs těch nejlepších vlastností - spolehlivost, ovladatelnost a výdrž :-)
Doplňky na motorce - Čeká mě ještě spousta práce, ale už teď jsem chtěl Yamahu i trochu vylepšit, tak jsem nainstaloval vyhřívání rukojetí. Ovládání je pěkně integrované k původním ovladačům, takže myslím že to vypadá autenticky.
Recenze
Mám jí doma už pár měsíců, něco už jsem na ní udělal, ale zatím nebyl čas něco o ní napsat. To se teď změnilo - v souvislosti s nouzovým stavem a karanténou kvůli Coronaviru mám najednou času až moc...
Tuhle motorku jsem koupil v Německu od jednoho naštvaného pána. Kdysi se snažil jí opravit a přivézt zpátky k životu, ale nezačal úplně štastně. Vyndal karburátory a poslal je na čištění specializované firmě. Karburátory ovšem zmizely ze světa. Firma s poštou se navzájem obviňovali kdo že je vlastně ztratil, ale výsledek byl nula. Žádné karburátory, žádné odškodnění. Pána to tak naštvalo že motorku na několik let zavřel do stodoly a snažil se na ní zapomenout. Pak jsem přišel já a výsledkem je další přírůstek v mojí garáži.
Výhodou téhle motorky je dostatek náhradních dílů, takže bylo otázkou pár dní a měl jsem na poště balíček se sadou náhradních karburátorů. Stav motorky ale vyžadoval trochu víc.
Základem je vždycky všechno rozebrat, vyčistit a zjistit škody. Pár věcí jde vždycky zachránit, ale většina je potřeba prostě nahradit novými.
Začal jsem rámem - opískovat a znovu nastříkat. Následují přední a zadní vidlice. Pak se už může motorka začít skládat dohromady a jsou vidět první výsledky. Motor jsem vzal také z gruntu a už má nový vysokoteplotní lak.
Řetězová sada a brzdy - o tom ani nemluvím. To je vždycky na vyhození. Co mě trochu zklamalo byly výfuky. Ukázalo se že jejich pozemské dny jsou sečteny. Trochu mě to mrzí, protože mám rád věci v originálním stavu, ale tady musela přijít na řadu improvizace. Sehnat totiž originální výfuky v pěkném stavu je prostě nemožné. Ještě že mám kam sáhnout, tak jsem zašátral ve svých zásobách a našel dvě krásné koncovky z Yamahy TDM 900. Zní to možná neuvěřitelně, ale pasují tam jako určitá část těla na hrnec
No konečně, posuďte sami.
Spousta věcí chce jen trochu šikovnosti a trpělivosti. Výsledky se dostaví. Tady jsou třeba původní, těžce zoxidované boční kryty motoru po několika hodinách práce.
Nicméně, současný stav již vzbuzuje jisté naděje že bych se na jaře mohl svézt...
Říjen 2020 - další vlna Covidu a s tím spojený "lockdown" mě zase zahnal zpátky do garáže. Všechny známé značky výrobců používaly v 80-tých letech styl kapotáží zvaný "bikiny". Je asi jasné odkud pochází inspirace pro tuto přezdívku
Bohužel velká část motorek z té doby, které se dožily dnešních dnů, už spodní část kapotáže nemají. Jsem proto rád že můj kousek je tímto spoilerem stále vybaven, i když na něm také zapracoval zub času. Je prasklý a kus chybí.
Tajně jsem si tedy v kuchyni půjčil sítko na čaj, kovovou síťku použil jako výplň chybějící části, pájkou zezadu zatlačil horkou síťku do plastu a základ pro laminaci byl hotov. Postup a výsledek je vidět na obrázku:
(dneska mi nejdou vložit fotky k textu, tak jsou přidány do Galerie)
A protože se opravdu nudím, tak jsem kryty membrán u prostředních karburátorů nastříkal do zlaté barvy, tak jak to bylo původně.
Březen 2021 - další, nevím už kolikátá vlna té podivné choroby, mi připravila dost času na to abych XJ konečně dodělal. Doplnil jsem tedy fotky do Galerie a můžete posoudit jestli se povedla...
Parada, tyhle stary japonci maji neco do sebe. Taky jsem si nedavno poridil 80-leta pro studijni ucely a doufam, ze i svezeni..
Nádherná práca, bude to luxusný kúsok
super, mám o něco mladší
kdy bude pojizdná ?
Taky mám už 17 let doma... Ale teď teda přestavěnou.