renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha MT-10 (2017)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Myspulin25
Vloženo 25.2.2020
Aktualizováno 16.11.2020
Zobrazeno 4 227x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


MT10 SP. Co říct výstižného? Nebyla to láska na 1. pohled, ale na první otočení plynem. :)

Více fotografii

Motorka koupena od Motorrad Henkel (DE) - Nákup a dovoz mi zprostředkoval Bob Holoubek cestovniendura.cz. Maximální spokojenost.

Výška jezdce: 173 cm

První dojmy - Měl jsem několik let motorkářskou pauzu. Pak jsem dlouze vybíral. Jeden den jsem sedl na hodinu na MT09 a super. Líbila se mi. Na další hodinu jsem přesedl na tuhle potvoru zvanou MT-10 a zjistil, že tohle je teprve Ku..a super !!!??? Padla mi hned do ruky. Měl jsem z ní oproti 09 takovej festovnější pocit. Prostě dospělá mašina. Hlavně pocit z funkčnosti a bytelnosti ovládacích prvků ( je tam znát jiná cenová kategorie). No a když jsem za ni po chvilce sžívání se vzal, stříkl jsem si do textilu a bylo rozhodnuto. Klady po první jízdě: motor -síla od spoda. Můžeš jet hodně svižně bez velkýho vytáčení motoru a kochat se nebo polykat km a když v tobě prásknou saze, tak je tu moře výkonu pro brutální neúnavný zátah až do maximálních otáček a to je rachot. Ovladatelná. Posed vzpřímený, dobrá ochrana proti větru (i bez štítu). Zápory v tu chvíli žádný.

Motorku bych doporučil pro - Určitě pro někoho, kdo už má něco odjezděno. A pokud nemá, tak musí mít v hlavě mozek a ne nasr..o. Já jsem skočil v 18-ti ze Simsona na GPZ 1100. A šlo to. Jen se musí s pokorou a hlavně myslet za všechny kolem. Potáhnout jen tam, kde je to možný a další. Když pominu tento pohled. Tak je to motorka na lítání kolem komína, na dojezd do práce, do města i na menší cestování. I na vyplavení adrenalinu. Na okruhu tě asi taky nudit nebude :) Určitě bych jí nedoporučil jako primárně cestovní náčiní na delší treky ve 2 lidech.

Doplňky na motorce - Koncovka Akrapovic; Tourpacket Yamaha orig. ( Sada chráničů kloubů - prstů, sportovní štít, boční kufry, příplatkový sedlo), Páčka př. brzdy - Yamaha Billet, navigace TomTom. pryžové protektory na rámu a v osách kol, vzadu rolny Oxford, nádobky na brzdovku Rizoma,

Recenze

Když jsem měl na základě prvního osobního seznámení 100% jasno co chci, nastala otázka. Koupit novou mašinu s plnou zárukou a jistotou? V Yamaze měli zrovna akce - sleva + vybavení na moto v nějaké hodnotě za MT-10.
V tu dobu jsem objevil tu svoji v Německu. 11.500 km najeto, Tourpacket, orig. koncovka Akrapovič + připlatkový sedlo, NAVI, + blbinky - páčky, nádobky na brzdovku a jako bonus - bylo to eSPéčko. Pořídil jsem to i s dovozem za menší peníz, než akční MT-10 vč. výbavy navíc. Tohle bych tam fakt nenarval :) Tak jsem šel trochu do rizika. Dohodl jsem se s Bobem Holoubkem (cestoniendura.cz). Ten mi to proklepl, domluvil, na místě zkontroloval a dovezl, všechno klapalo. Fakt pohodovej Borec tenhle Bob.
Už to přišlo, jedu pro ní.
Vyrazil jsem z Albrechtic u Č.T. den předem k rodičům do Třebechovic p.O. (tam je ten největší pohyblivej, ze dřeva vyřezávanej Betlém + museum Betlémů), kousek od Hradce Králové odkud pocházím a nemohl se dočkat rána. Ráno nařízený budík na 6. hodinu. Zbytečně. Nespal jsem už od 5. ( To by se mi do rachoty nestalo :) ) Vlakem směr Praha - přestup v Nymburku na Boleslav a do Horky u Benátek nad Jizerou.
Tam jsem si to převzal, převlíkl se do moto-hader a čekalo mě prvních cca. 380 km na nový mašině po vlastní ose domů - UÁÁÁÁÁ.
Tenkrát jsem poprvé ocenil boční kufry. Zdají se pidi, ale vleze se do nich víc, než jsem čekal.
Měl jsem krátkou zastávku u rodičů v Třebe na oběd. Původně jsem chtěl jet od našich po sil. č. 11 vrchem až do Ostravy. Ale pak jsem to z časových důvodů stáhl před Šumperkem dolů na Zábřeh a Olomouc a jel po dálnici, abych dorazil v rozumnou hodinu domů. No, nakonec mi to nedalo a stáhl jsem to přes Libavou a Odry :)
Na první jízdě jsem si tedy nakombinoval jak dálnici, tak zatáčky - rychlý i utáhlý serpentiny, kopce i roviny, široký i úzký cesty, špatněj, hrbolatej a záplatovanej ale i novej hladkej asfalovej povrch.
Prostě kromě terénu všechno :) Na dálnici jsem si pochvaloval zvýšenej štít
a tempomat. Dal jsem tam 145 km/h a fičel si s uvolněno pravačkou :) . Měl jsem štěstí na menší provoz a tak jak bylo volno, zkusil jsem to samozřejmě potahat. Později jsem zjistil při čtení manuálu, že jsem značně překročil (mimo rychlostní limity dálnice ) i rychlostní limit pro boční kufry. Ani nevím, jak se to stalo ten quickshifter je radost - zbarvilo to otáčkoměr do oranžova až ruda a najednou je tam 270 km/h jako nic. Ale jak jsem psal - motorka je z Německa - tak to byla v tu chvíli německá dálnice, že? :) Odpoledne byla cesta klikatá a jak jsem zjistil, podvozku s "OLINem" (familierní název pro Öhlins) je v podstatě jedno po čem jedeš. Prostě drží neuvěřitelně stopu. I na totálně záplatovaný cestě se MT krásně pokládá a necítíš se nijak nejistě. Prostě PECKA.
Za jeden den jsem tedy ocenil všestrannost týhle mašiny dvou tváří Jekyll & Hyde ( pominu-li terén :) )

Klady: motor, všestrannost, tempomat, quickshifter - návyková záležitost, síla od spoda. Můžeš jet hodně svižně bez velkýho vytáčení motoru a kochat se nebo polykat km a když v tobě prásknou saze, tak je tu moře výkonu pro brutální neúnavný zátah až do maximálních otáček a to je rachot. Ovladatelná, zvládá městkej provoz - hbitá na svou hmotnost. Super do zatáček, v podstatě na jakýmkoliv i nerovným povrchu drží stopu až neuvěřitelně. Posed vzpřímený, dobrá ochrana proti větru (i bez štítu). V některých recenzích kritizují brzdy. Mě nepřijdou špatný a neměl jsem žádnej problém. . Osobně nemám rád jedovatý brzdy - přijde mi, že se hůř dávkují - 100 lidí, 100 názorů. .

Zápory: Quickshifter je pouze na řazení nahoru, není na podřazování. Trochu žíznivá - ale s tím jsem do ní šel a Yamaha se tím netaji. Ale dá se svižně jezdit kolem 6,5 l/100km. Nebo za 8 a víc :). Kolega na KTM 1290 SuperAdventure měl při trase cca 250 km a cca stejné společné jízdě (1/3 sil. I. třída a okresky a 2/3 dálnice) spotřebu o 1,5 litru nižší. Téměř žádný úložný prostor pod sedlem. Dále - spolujezdec nemá pohodlí - ne kvůli sedlu, to je dobrý - i když by mohlo být pevněji přimontované - trochu se hýbe (tvrdost dobrá - mám to příplatkové), ale jsou tam vysoko zadní stupačky. Takže manželka i při svých 160 cm moc nedává delší trasy cca nad 70 km v jednom kuse a hlavně dálnice nebo rychlý sinice, kde se nemůže protáhnout a sedí schovaná dlouho v 1 poloze. Na okreskách se uvolni ve vesnicích nebo obcích a usedí víc, ale není to žádná Lambáda. Na druhou stranu to je zároveň v podstatě i výhoda - nejlíp si totiž MTéčko užiješ sám :) .
A já se na začátku výběru ptal. Budeš se mnou jezdit? A půl roku jsem slyšel "Rozhodně ne, zapomeň". Tak jsem požadavek na pohodlí spolujezdce zcela vypustil. No a jak to tak s ženskejma chodí, týden před tím, než jsem pro MTéčko jel - "No tak sem tam se asi svezu". Zajeli jsme teda koupit alespoň bundu, helmu, rukavice a ledviňák. A na cestě domů - "Víš, už se normálně těším, až se na ní projedeme" :)

Asi bych zvažoval jestli dávat origo Akrapa, když tam necháš katík (ten bachor pod motorem). Za ty prachy mi to přijde jako nic moc efekt. Já ho tam měl, tak jsem to nemusel řešit. Ale dát za to cca. myslím 25 táců, tak slabota. Z pohledu (poslechu) řidiče.
Jedině tam ještě dovalit ten svod za dalších 16 klacků :( . Pak ten zvuk je pecka. Ale v peněžence vítr. A nevím, jak je to potom s technickou a např. cestou do ekoRakous. A montovat to pořád tam a zpátky, to by mě asi cip střelil.
Na tý první zkušební jízdě na MT10 měli ten základní výfuk, byl ale jaksi vykuchanej, a to byl pěknej zvuk :). V podstatě bez investice. Ale problém s TK, by zde byl stále.

Servis jsem zatím nepotřeboval. Vše bez závad. Pravidelnej teprve přijde.
Jediný co se mi 2x stalo - motorka stála cca 2 týdny bez ježdění. Přijdu k ní a baterka vybitá. Baterku jsme proměřili a OK. Nakonec to bylo držákem na navigaci TOmTom. I když tam navigace nebyla připnutá, ten adaptér v držáku byl stále pod napětím a pomalu sosal. Je napojenej přímo na baterii. Zatím to řeším rozpojením jacka na kabelu pod držákem, když to zaparkuju na delší dobu než pár hodin. Ale je to vopruz. Musím to nechat přepojit přes spínačku. - Nemá to tedy souvislost s motorkou jako takovou - bylo to domontované příslušenství předchozím majitelem. Ale obecně možná tento problém taky někdo řeší. Tak zkuste jestli na tom nejste stejně.

Cestování - tuto disciplínu určitě zvládne. Ale je zde omezený prostor - kufrů. Prodloužený víkend bez spolujezdce je v pohodě. Na větší více denní rajzy ve dvou bych to neviděl - leda spát v penzionech, ale žádný hltání km ve 2 lidech.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Kruciklaun
Kruciklaun napsal 29.02.20 v 23:42 10b.


Tuhle potvurku jsem odzkousel v Brně na Y-days. ...jak nás vytáhla že šterkové zatáčky...to bylo případné..né že jen při smyku vyhazela všechen šťěrk ale i obsah mých trenek když jsem myslel že "teď to přišlo"..
A pěkná recenze taky

Myspulin25
Myspulin25 napsal 27.02.20 v 21:45

Brukev - Jo jo. Jak rikas. Chtelo by to prodlouzenen den :) Ja naskocil znovu na masinu loni po nekolikalety pauze. Takze ted na jezdeni Off , jak pises, ani nepomyslim Už se nemuzu dockat jara. Diky.

Brukev
Brukev napsal 27.02.20 v 20:35 10b.

Řekl bych ze tohle je velmi dobra kombinace : SP a cestovní paket... taky bych to takto bral . Vždycky když vidím podobný stroj , tak to posouvá mé choutky na ježdění OFF o rok dal .
Chjo.. jeden aby měl 2 motorky a den 48 hodin

Myspulin25
Myspulin25 napsal 27.02.20 v 10:47

Sete - Mě už červík dovrtal a je to pecka :)

Myspulin25
Myspulin25 napsal 27.02.20 v 10:45

Hříbku - měl jsem stejnej průběh a myšlenkový pochody

Více komentářů



TOPlist