PROFIL MOTORKY

Honda CB 650R (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník DartinParchantin
Vloženo 21.2.2020
Aktualizováno 30.5.2020
Zobrazeno 4 104x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Krásná motorka v retro stylu se sportovním duchem

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Moravamotors s.r.o. (Krhová) - S firmou naprostá spokojenost. Mají demo motorky k zapůjčení a vyzkoušení. Vstřícný přístup. Všechny servisy a další věcí řeším s nimi. Nemám co vytknout.

Výška jezdce: 183 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha MT-07: Především vzhled. Také jsem chtěl spíše 4 val do začátku. Navíc CB650R má 70 kW, oproti MT07 54 kW. Honda má také lepší podvozek, USD Showa v předu..

První dojmy - Lehce ovladatelná motorka se sportovním duchem. Široký rozsah použitelných otáček. Nejlépe se cítí ve vysokých otáčkách. Do 6k hodná, nad 8k se projeví její sportovní duch. Zcela hladký a plynulý chod. Relativně lineární nástup výkonu. Jen okolo 8k je cítit větší zátah.

Motorku bych doporučil pro - Motorku bych doporučil pro každého, komu se líbí její vzhled. Klidně i pro naprosté začátečníky. U mě to byla moje první motorka a úplně bez jakéhokoliv problému. Ne každému se chce začínat na 125 nebo 250 že jo. Začátečníkům bych ale doporučil absolvování nějakých motoškol nebo kurzů na okruhu. Jeden den s dobrým instruktorem mi dal víc, než pár tisíc km ježdění a učení se sám.

Doplňky na motorce - Quickshifter
Origo vyhřívané rukojeti (stejná tloušťka jako původní)
Bágl na zadní sedlo
USB zásuvka na řidítka
Mřížka na chladič Evotech
Kratší držák SPZ Evotech
Komplet výfuk včetně svodů Akrapovič
Padáky RDMoto
Sundané zadní stupačky

Recenze

Motorka se vybírá především srdcem, nikoliv hlavou.

Takže hlavní důvod, proč jsem zvolil zrovna CB650R je především její vzhled. Kombinace moderních technologií a klasického vzhledu mě nadchla. Miluju její kulaté full LED světlo.
Zlatavá barva krytu převodovky, hlavy válců, ráfků a přední vidle podtrhuje charakteristický vzhled motorky.

Motorka se cítí nejlépe na klikatých okreskách s kvalitním povrchem. Dá se ale úplně v pohodě používat na každodenní ježdění do práce. Doprava se s ní filtruje úplně parádně. Zadní tlumič má nastavitelné předpětí v 10 stupních. Přední vidlice mi ze začátku přišla relativně tvrdá. Její tvrdost jsem ocenil až při ostřejší jízdě, tam to najednou dávalo perfektní zpětnou vazbu. Řekl bych, že podvozek obecně funguje nejlépe při ostřejší jízdě a je na ni naladěn. Na horším povrchu díry sice cítíte, ale nemáte pocit, že by motorka nějak poskakovala.
Do náklonu jde velmi ochotně, ale začátečníka nevyděsí přehnaným "padáním" do zatáček. Stabilita v náklonu, v dlouhých táhlých zatáčkách je až neuvěřitelná. Z projevu podvozku mám naprostý pocit jistoty. Celkově skvělá ovladatelnost. Až nečekaně obratná motorka - především vzhledem k její hmotnosti (pohotovostní hmotnost 202 kg).

Brzdy
Motorka má samozřejmě ABS. To je precizně nastaveno. Ani při razantním brzdění, kdy se Vám automaticky rozblikají výstražná světla se ještě moc nezapojuje. Začne zasahovat až opravdu při extrémním brzdění. Mě se podařilo ho sepnout asi až na 4 pokus a to už jsem musel opravdu brzdit "na krev". Přední brzda je dobře čitelná, nástup brzdné síly lineární, prvotní "zákus" dostatečný. Brzdy nijak nevadnou. Zadní brzdu nemohu moc posoudit, asi stejné jako na jiných motorkách. V předu jsou dva 310mm kotouče se 4 pískovými třmeny Nissin. Páčka přední brzdy je nastavitelná. Ovládání dvěma prsty úplně stačí. Při ostřejší jízdě, po zahřátí brzdí ještě lépe, například na okruhu brzdím pouze jedním prstem - prostředníčkem.

Motor, převodovka, spojka, výfuk...
Řadový 4 val, 70 kW. Maximální rychlost jsem měl zatím 220. Ještě by jela, ale je to naháč a prostě to fouká, takže už se mi moc nechtělo. Projev motoru naprosto hladký. Žádný bláznivý jednobuch. Okolo 6k otáček jsou malinko cítit vibrace. Nic hrozného, ale cítit jsou. Možná i proto, že stupačky nemají žádnou gumu, jen zubatý hliník.
S origo výfukem má zvuk "rozzuřeného vysavače". Po instalaci akrapu je zvukový projev úplně o něčem jiném. Vzhled svodů k výfuku je další designové porno. Naprostá nádhera. Výfuk je umístěn jakoby pod motorkou. Dají se koupit aftermarket výfuky vyvedené k zadnímu kolu. Já zvolil akrap, který respektuje původní tvar a umístění výfuku. Řekl bych, že k této motorce sedí.
Řazení je rychle a přesné. Žádné přehnané zvukové projevy při přeřazení, ale zároveň víte, že přeřazení proběhlo. Při zajíždění jsem párkrát měl "falešný neutrál" ale po prvním 1000 km se mi to už nestalo. Po přidání quickshifteru se pocit z jízdy posunul o další level. Funguje jen nahoru, dolu se musí klasika. Ten pocit, když držíš plný plyn a jen kopeš kvalty nahoru se nedá popsat, to se musí zažít.
Spojka je samozřejmě antihopingová, takže ani při humpoláckém podřazení a puštění spojky "na tvrdo" se zadní kolo neblokne. Zkoušeno i na okruhu, kdy se na konci cílové rovinky tvrdě podřazuje. Antihop funguje skvěle. I tak ale při podřazování dávám meziplyny, i když to asi není potřeba. I přes to, že spojka není hydraulická, ale lanková, stačí k jejímu ovládání jeden prst.
Motorka má vypínatelnou kontrolu trakce. Vypíná se jednoduše tlačítkem na řídítkách, ale po každém vypnutí motoru se automaticky zapne.

Světla, display, nádrž atd.
Velikost nádrže něco málo přes 15l. Takže "bezpečný nájezd" je asi 250km. Spotřeba podle stylu jízdy řekněme okolo 5,5 litru.
Světla full LED v předu i vzadu, včetně blinkrů. Ty fungují také jako poziční světla. Vzhled předního kulatého světla doslova miluju.
Display je pro mě, po nastavení na maximální svítivost, čitelný i v přímém slunci. Zobrazuje vše potřebné. Otáčky, rychlost, zařazený kvalt, palivo v nádrži, hodiny, kontrolky světel atd.. Dají se nastavovat 2 tripy. Také je možné nastavit otáčky pro rozblikání bílého indikátoru řazení.

Úložný prostor pod sedlem takřka žádný. Pár kousků nářadí (klíč na předpětí zadní pružiny atd) a lékárničku tam musíte nacpat pomalu násilím.
Sedlo relativně tvrdé, ale pohodlné. Nejdelší trip zatím 350 za den a dalo se. Spíš už jsem nevěděl kam s nohama, než že by mě bolel zadek.
Spolujezdec nevím. Jezdím sám. Pro ježdění ve dvou to nebude asi žádná hitparáda.
Výhled z origo zrcátek není nejlepší. Bez pohybu hlavy vidím v půlce zrcátek svoje ramena/lokty. Už jsem se naučil pohnout hlavou, když se dívám do zrcátek. Zrcátka umístěná v koncích řídítek nechci kvůli zvětšení celkové šířky motorky. Takhle se s ní dobře protahuje v kolonách.

Jízdní pozice není úplně "naháčová", je malinko víc sportovnější, ale rozhodně to není tak, že by člověk ležel na rukách.

Zatím mám najeto necelých 9k a musím říct, že si užívám každý metr.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Maslista
Maslista napsal 30.01.21 v 13:33 9b.

Líbí se mi tvůj kratší držák SPZ od Evotech.. poradíš mi kde jej sehnat?

MaxRossi
MaxRossi napsal 28.12.20 v 15:16 10b.

DartinParchantin
DartinParchantin napsal 14.07.20 v 10:58

@Viktorhue
Když jsem motorku koupil, tak byla spotřeba do 5L. Ale hodně záleží, jak jezdíš. Dá se s tím jezdit i pod 5L. Já mám teď průměrnou spíš něco málo přes 6L. Tak nějakých 6,1-6,3L.

viktorhue
viktorhue napsal 06.07.20 v 20:07

zdravim a jaka je pruměrna spotřeba

DartinParchantin
DartinParchantin napsal 30.05.20 v 22:02

@niou
Quickshifter je bomba. Vubec nevahej. Kdyz si chces uzit sportovnejsi jizdu, je to parada. Proste drzis plnej a jen kopes kvalty nahoru. Ten pocit se musi zazit!

Brasna na zadni sedlo je fajn. Da se zvetsit (do vysky). Ma nepromokavy obal (poze pro nezvetsenou velikost). Objem nevim, ale vejde se do ni mensi nakup. Kdyz ji rozepnes do vetsi velikosti, vejde se helma plus par dalsich veci. Snad ti to pomuze.

Více komentářů



TOPlist