renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha MT-09 (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník saferide
Vloženo 19.2.2020
Aktualizováno 19.2.2020
Zobrazeno 4 256x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Komentáře a hodnocení profilu
Nalezeno 14 záznamů

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Dušan68
Dušan68 napsal 10.06.20 v 10:12 10b.

Simeon
Simeon napsal 15.03.20 v 20:32 10b.

10+

kartys
kartys napsal 26.02.20 v 21:27 10b.

Mam od prosince MT O9 Tracer ale musim jenom souhlasiit

bomik
bomik napsal 24.02.20 v 10:23 10b.

papiboy
papiboy napsal 23.02.20 v 18:05

PePEE01, jasne, ja som pridal len všeobecné kecy, vždy závisí od konkrétnej geometrie.
Niektoré vehikle majú už v nezaťaženom stave max. vzdialenosti osiek a prepérovaním sa to už nijak nenapína, len sa povoluje.
Samozrejme dôležitý je zdvih prepérovania kolesa, ďalej je podstatná aj vzdialenosť osky vývodového kolieska a osky kyvky, čím je napr. táto vzdialenosť menšia (resp. kyvka "dragsetovo dlhšia), tým menej sa napnutie mení.
Offtopic:
Za puberty sme mali s fichtlami dobrú školu, medzi reťazovým kolieskom a čapom kyvky bola ešte vyvedená nakopávačka, navyše kyvka kvôli 16-kovému kolesu dosť krátka, "nedragsterová", teda naše kutilské "krosky"s kruto vytunovanými vysokými zdvihmi zadného kolesa nás naučili nielen šponovať, ale aj vyrábať šponováky a vodítka reťaze...
Len ten výkon tam vtedy nebol, kua...
Ospravedlňujem sa pre moje mudrovanie a odbočenie od témy, je to choroba dedkov...

PEPEE01
PEPEE01 napsal 23.02.20 v 17:44

Papiboy: jo jo, chápu co myslíš. Ale je to vážně asi mt09 paradox. Když jsem nove moto koupil, tak jsem řetěz samozřejmě nekontroloval. Jezdil jsem a jezdil, až po delším tripu po Evropě jsem si řekl, že je čas přitáhnout. A ejhle, ono nebylo skoro co (podle běžných norem) Bylo mi to divný, tak jsem prisponoval aspoň o trochu. Ale přišlo mi, že slyším "plácat" řetěz. Hlavně u svodidel apod. Nějak jsem to neřešil, protože mě čekal záruční servis. Tam bylo vše OK, jen mi rekli, že byl řetěz volnější a že ho pritahli. Opět jsem to neřešil a vlastně stejný postup se opakoval další rok... Podruhé už jsem se ale ozval, že jsem řetěz kontroloval, a že byl v pořádku. Technici mi řekli, že mt09 je taková malá rarita, co se týče řetězu, že jim taky nikdo nevysvětlil, proč to tak je, ale v servisním manuálu mají přesný pokyn pro napnutí řetězu. Je pravda, že když jsem od nich odjel, tak jsem řetěz plácat neslyšel a ani mi nepřišlo že by byl presponovanej. Myslím, že by me to taky bolelo až v prdeli (u XJRa jsem poznal hned, že jsem pretah ). Takže jsem dojel hned na garáž a udělal si svoji měrku, kterou používám a už to neřeším. A doufám, že spolu vydrzime bez závady dalších pár desítek tisíc kilometrů.

papiboy
papiboy napsal 23.02.20 v 16:43 10b.

K tomu šponovaniu by som niečo pridal:

U hardtailoch, kde to nepéruje (a teda vzdialenosť osí sa nemení) sa šponuje na previs minimálne 5, ale väčšinou na 10 až 15 mm, meria sa tak, že hore je reťaz našponovaná a meria sa dole v strede reťaze.
Občas sa udáva aj sila, ktorou sa tá vôľa skúša.

Okrem iných aj Bimota robila pre rôzne motory rámy, že oska kyvky bola v ose vývodového reťazového kolieska, tu sa tiež napnutie pri prepérovaní nemenilo, ale pokiaľ viem, udaný previs bol vždy 5 mm alebo viac.

Podobné súosé konštrukčné riešenie majú napríklad niektoré terénne Husqvarny alebo odvodené "X-BMW", ani tu sa napnutie pri prepérovaní nemení.

Pri absencii manuálu technická literatúra doporučuje zaťažiť motocykel tak, aby os vývodového kolesa, uloženia kyvky a zadnej rozety boli v jednej rovine.
My sme to robili tak, že na zadné sedadlo sme uložili poskladanú deku (aby sa sedlo nepoškodilo) a gurtňou sme našponovali kyvku, aby osky boli v rovine.
Podstatné je, že aj pri takto dosiahnutej maximálnej vzdialeností osiek reťazových kolies udáva technická literatúra previs 10-15 mm, u krosiek dokonca 15-20 mm.

Teda pri nezaťaženom motocykli previs 0,5 cm považujem - s prepáčením - za volovinu, ale to je len môj osobný názor, na "inženýři v Hammamatsu" samozrejme nemám...

Ale viem, že ak prešponujem, cítim to za jazdy aj v zadku a v mozgu ma to vyslovene bolí.

PEPEE01
PEPEE01 napsal 23.02.20 v 11:04 9b.

Blahopřeji k výběru A ta barevná kombinace ji moc sluší.
Hlavně drž rozum v hrsti a přeji mnoho šťastných kilometrů

A co se týče toho řetězu... Taky jsem tomu nevěřil, taky jsem povoloval, naučen starých pravidel a mouder.
Ale poté, co mi na ročním servisu pokaždé řetěz opět pritahli zpět a při předání motorky mě technici Yamahy upozornili, že jsem to měl blbě, tak už nedělám chytrého a mám našponováno. Protože jsem si naprosto jistej, že inženýři v Hammamatsu nejsou idioti a vědí naprosto přesně co a jak dělají.

jbo
jbo napsal 22.02.20 v 18:38

zaaacek
zaaacek napsal 22.02.20 v 09:10 10b.

úplně se mi vybavilo moje první svezení na MT-09 ... naprosto stejný pocity ,super posez ,lehkost a ovladatelnost

Badyss
Badyss napsal 20.02.20 v 20:55 10b.

Dobře jsi vybral. Mám r.2015 a průvěs řetězu určitě 3cm už asi 20tkm. Šponoval jsem ho jen jednou a to je hodně dlouho, snad po 3tkm.
Palivoměr fakt nic moc, od plné nádrže najedu 100 km - ubyde jedna čárka, po cca 200km se objeví odpočet rezervy, na tu jsem (raději) víc jak 30km nejel.
Mod "B" mi přijde celkem zbytečný, "STD" tak optimum, ale stále častěji přepínám na "A", ta okamžitá reakce na plyn je návyková.
Tak hlavně kolama dolu. Zdar.

Davcoun
Davcoun napsal 20.02.20 v 08:51 10b.

Po přečtení mě chytla tak velká chuť se už konečně projet!
Dozvěděl jsem se, že mé dojmy a zkušenosti z MT jsou velice podobné a že jsem masochista - ano, sedlo mám stále originálni.
Co se týče doporučení MT-09 začátečníkům - některý to dá, jiný ne, je to individuální, obecně jsem pro ne, ale jak je vidět, tak s rozumným přístupem to taky jde
Řetěz - vyřešil jsem to úplně stejně jako Ty a stejně to dělá i servis. Při nastavení vůle dle manuálu mám pocit, že mi přestává fungovat zadní tlumič
Záběh motorky měsíc a půl? Mě to netrvalo ani dva týdny a to jsem na ježdění neměl moc času. Obdivuji Tvou trpělivost A mě naopak už zajíždění přišlo moc fajn, jezdil jsem po cestách, kam bych jinak nejel ani na kole, jen abych nemusel jet rychle a mohl pořád řadit.
Dojezd - ano, nádrž je miniaturní, Breva má 24L a to je jiné kafe S MT tankuji po každých cca 200km, jen abych někde nemusel tlačit.
Okresky a nekvalitní silnice mi zas až tak nevadí, zvykl jsem si a přiznávám, že občas naopak podobné cesty vyhledávám, jedu sice krokem, ale silnice bývá bez provozu a často vede krásnými místy, kam bych se jinak nepodíval. Enduro ale opravdu nejezdím
No jízda po dálnici je utrpení, o tom žádná. Já mám štítek o dost vyšší, ale dálnici nenávidím a vyhýbám se jim seč mohu.
Přeji mnoho kilometrů v sedle a radost z každého ujetého

Taubik
Taubik napsal 20.02.20 v 08:02 10b.

dekel
dekel napsal 20.02.20 v 06:45 10b.



TOPlist