Enduro ,co zvládne opravdu všechno , od trial pasáží ,až po vypalovačky na trati ...
Výška jezdce: 178 cm
První dojmy - Takhle motorka padne do ruky asi každému...
Motorku bych doporučil pro - Pro každého , užije si jí jak nováček ,tak i zkušený endurista
Doplňky na motorce - Akrapovič, kryt výfuku, kryt kyvky, kryt spojky ,ochrana zadního kotouče-ploutev. kryty rámu .
Recenze
Po roce stráveném na exc-f 350 2012 a prohloubení mé vášně k enduru, nastala otázka co dál , jestli repasovat a nebo prodat a k částce na repas přihodit ještě nějakou pětku a koupit zánovní stroj. Druhá varianta zvítězila, protože je vždycky lepší mít motorku, do který ještě nebylo hrabáno a pak hlavně generace od 2017 je už zase úplně jinde a to rozhodlo...
Ale nepředbíhejme, kamarád co se taky pustil do endura a sám nevěděl co a moto střídal jak fusekle , tak se rozhodl, že po 4řech měsících pustí do světa svoji plně vybavenou 250 2t s nájezdem 52mth a zakoupí exc 300. Já tudíž dostal nabídku na cvajtakt, která se neodmitá , jenže ... právě to jenže , motorku sem si tedy na dvě odpoledne půjčil abych věděl do čeho jdu, a ta motorka mi prostě nesedla, odspoda proti 4t mrtvá a na singltracku sem měl problém ,že sem často nedobrzdil , jak sem byl zvyklej na brzdění motorem , při nájezdu na skok, nešla plynem korigovat rychlost. Prostě vyšší dívčí ?
No a v tom se objevil na tankáči opět Jirka a půjčil mi svoji 350 2018 a bylo vymalováno , prostě hned sem věděl, kde jsem doma. Jasně všichni mi říkali, že je normální si na 2t zvykat a že to kolikrát trvá i 30mth, ale já si řekl, že je mi 40 a že sem se konečně jakž takž naučil na 4t a fakt si to užívám a že se nechci znova všechno učit... (Dneska po roce na 17tce, už to vidím zase trochu jinak, uvidíme jak to dopadne po letošní sezóně?)
Takže volba padla zase na 350 a tak sem si dojel pro rok starou 17ku, do Deutchlandu.
Rozdíl mezi 12kou je markantní, co se do obratnosti týče. Pocitově je motorka podstatně lehčí , i když papírově jsou to jen nějaká čtyři kilča. Kačena se vede jako kolo, ale motor je kupodivu mnohem víc uhlazenější a o poznání míň dravější, než první generace a to i na ostrou mapu, což trochu zamrzelo ,ale na druhou stranu člověku ten lineární průběh dost ulehčí v terénu práci. Taky mám pocit , že je oranžáda nižší , ale papírově by to mělo být stejný. Zatím sem natočil něco kolem 90mth a to bez jediného problémů , měnil sem jen čep v předním třmenu , jelikož mi vlítla mezi kolo a kotouč větev, já šel na držku, motorku zvednul, že jedu dál ,vyrval větev z kotouče, rozjel se, sáhl po brzdě a nic ,prostě na páčce žádný tlak. Následně se zjistil ohnutý jeden čep,na kterém třmen jezdí . V náhradě se neprodává a i po komunikaci se zastoupením KTM mi bylo sděleno ,že je titanový , samostatně neprodejný a že tudíž musím zakoupit půlku třmenu za 6tisic, přitom ten čep je tam na závit ,takže evidentně vyndat jde. No nic, kouknul sem na zahraniční e-shopy a v Anglii je jedna firma prodáva , ale zrovna bylo před vánocemi a prý by to dorazilo až na konci ledna a tak sem napsal o radu na OFFMOTO a ejhle jeden člen mi odepsal , že před časem řešil ten identický problém a že tam pasuje čep od Nissinu na Hondu a poslal mi dokonce i OEM číslo. Okamžitě sem napsal do Hondy a přišla odpověď ,že jeden jediný mají skladem v ČR za 350kč !!! Tak sem to riskl, objednal a hned druhý den přišel - k nerozeznání od toho Brembáckého. ( Takže ještě jednou díky, uživateli s nickem Martin993) .
Motorka startuje na první otočení, ale jakmile se udělá dlouhodobě pod nějakých 5st , tak chytne až ne 5tý 6tý pokus. Je to dokonce popsáno i v manuálu, že 4 sekundy startovat a 30sek.pauza a že pak na 5tý pokus chytne . Že se musí Li-on baterie jakoby rozehřát a je fakt, že na druhý- třetí pokus ,má už úplně jiný švih.
Jo a ještě motorku sem osadil výfukovou koncovkou Akrapovič a nechápu , jak se motorka probrala na spodku ,žádný placebo efekt ,ale motorka se skutečně mnohem ochotněji sbírá z nízkých otáček a má mnohem menší tendence chcípat + zvuk = pecka. Jasně mnozí budou namítat ,že laďák do lesa nepatří ,ale je to věc názoru, já si jízdu s ním mnohem víc užívám a motorka je přece o omocích ... !!!
Tu motorku a enduro celkově sem si zamiloval a uvidíme , co bude na konci této sezóny, až nastane čas výměny ???
Tak koukám že mi tady někteří nedávají body za motorku,ale za les . Musím se takovým lidem akorát smát ,píšu tam že jezdím na tankáči ,což je bývalý tankový prostor Oldřichov ,který je na offroad určený a samozřejmě v takovém prostoru je i les. Tankisté netrenovali na holých pláních . Pořádají se tam i různé offroad závody a vjezd je tam zpoplatněn.Všade mediální masáž ,že by sme se měli přesunout do prostoru k tomu určených a když se tam člověk přesune ,tak některým "ekologum" to vadí i tady. Musím se vám jen smát a doufám ,že se i na svých silničních motorkách vyhýbate silnicím co vedou skrz les a že máte nové stroje s funkčním katalyzátorem ,aby ste nezanechávali tu strašnou uhlíkovou stopu jako starý vrány
Za ten les.
Motorka do lesa patří. Kráska! Chybí mi lítání po českých lesích, luzích a hájích!
Wenny
Představ si, že jsou i prostory jako Oldřichov ,kdy bydlím , nebo Kavčák u Kuklíků, který jsou na to oficiálně určený a za poplatek tam můžeš v lese jezdit