Ostrá závodní motocrossová motorka Made in Czechoslovakia, oproti sérii malinko upravená, aby se nani lépe závodilo.
Výška jezdce: 173 cm
První dojmy - Je to príma stroj. Zetka jede, Zetka sedí, kdo má Zetku, ten si medí. Akorát teda ta přední bubnová brzda je hodně slabá a má dlouhý nástup. Zkusím něco vykoumat.
Recenze
Já prostě miluji tyto naše tradiční stroje a rád je také vylepšuji, protože je co, na druhou stranu uznávám stroje v originálním stavu, takže mám tyto motocykly dva, jeden zatím ne úplně vzorný originál viz moje motorky a tuto frí verzi na vylepšování na závody, kterou jsem sestavil z poscháněných dílů. Řada součástek je neorigo, např kyvka je z 516ky, je malinko delší a tužší, origo subtilní kyfku mám schovanou. Při stavbě jsem cílil i na nízkou hmotnost mašiny a ta je nyní 79,9 kg. Jen hliníková nádrž a spešl sedlo ubraly 3kg! Pro zajímavost, aktuální karburator Mikuni je o 0,4 kg lehčí než origo Jikov. Lehčí jsou i ráfky, zadní blatník, filtrbox, široké stupačky, dolní brýle, gumy, řidítka atd. Řešil jsem i tuhost motorky, decentně je vzadu vyztužen rám v místech, kde má tendenci se ohýbat a praskat. Pečlivě je spasovaná kyvka s motorem a rámem a přední držáky motoru jsou vyztužené. Velká práce byla s laděným výfukem a není to ještě ono. Co se jízdních vlastností týká, tak pokud není trať hodně rozjebaná, tak je na tom pěkné veteránské svezení a úpravy se vyplatily, oproti sériové 511 je to znát, tím spíš, že i motor je poladěn. Mám ale v plánu další vylepšení, vývoj musí jít stále vpřed.
Moc pěkný, hezky si ji hýčkej
Klobouk dolů také jezdím závodně na zetce ale na 516 mohu tě požádat z čeho jsi upravoval výfukové koleno? děkuji
Zachraňování klasiky je záslužná činnost, ale klidně bych jí nechal muzeu. V mym světě patří upravovaní a hlavně vylepšování motorky na stejně důležitý místo jako jízda samotná - kdo zvládá tyhle dvě věci skloubit má můj obdiv ;)