renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CBF 125 (2011)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Ranger
Vloženo 7.2.2020
Aktualizováno 6.5.2020
Zobrazeno 1 193x
HODNOCENÍ PROFILU OD 0 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 0

Popis motorky


Na první pohled trochu zanedbaná motorka, při bližším pohledu hromada zničených motodílů držící rzí pohromadě :D

Více fotografii

Výška jezdce: 177 cm

První dojmy - Stav byl ještě horší, než jsem myslel, nicméně měl jsem všechny potřebné díly na opravu z jiné bourané motorky a z této jsem potřeboval jen rám s doklady, kola, nádrž a plasty.

Motorku bych doporučil pro - pro začátečníky a dojížděče do práce

Recenze

20.1.2020 lego na zimu :) měl jsem v obrovské krabici spoustu dílů z bourané motorky. V krabici mi to překáželo, ale nechtělo se mi to fotit a jednotlivé díly inzerovat. Pak jsem našel tuto motorku v totálně doježděném stavu, ale měla v pořádku právě ty věci, které mi chyběly. Její stav mě do poslední chvíle rozebírání stále překvapuje, ale už se tomu jen směju. Těsně před koupí jsem se dozvěděl, že jezdila i po Praze jako kurýrní, takže i kilometry a stav tomu odpovídají. Kdybych ji chtěl koupit se snahou ji jen opravit a jezdit, hodně bych zaplakal. Tady musí všechno pryč...

Z původní motorky zbyl opravdu jen rámový trojúhelník s doklady, kola, plasty kapot s nádrží a značka :D
Rám byl hodně rezavý, protože i když je to motorka z roku 2011, jezdila po Praze a nejspíš i celé zimy v soli. Celý rám jsem tak musel obrousit, natřít odrezovačem, stříknout základem a pak černou barvou. Přední ráfek byl taky trochu oťukaný a oloupaný, tak jsem ho po obvodu taky lehce obrousil a přestříkal, zadní je v rámci možností v pohodě. Nechal jsem nazout nové pneu Pirelli Angel City, se kterými mám dobré zkušenosti a hlavně jsou to radiálky, oproti conti diagonálním z výroby i doporečení v manuálu. Na zadní kolo jsem dal novou rozetu, protože ta původní měla teda pořádné žraločí zuby. Přední kolo potřebovalo přelisovat ložiska, protože byly úplně vysypané. Bylo to zvláštní, protože přední ložiska po smrti úplně, zato zadní v pořádku. Zadní rozeta zničená úplně, řetěz samozřejmě taky, ale přední pastorek jako nový. Lehce chycené ložisko řízení jsem přelisoval, dal novou vazelínku a kuličky a i když je tam malá vůle, zatím to docela funguje. Jedna noha původní vidlice byla nejspíš už vyměněná, ale ta druhá původní byla vydřená, vyměnil jsem tak celou vidlici, obě nohy i s brýlema. Stejně tak zadní kyvná vidlice byla hodně rezavá a tak jsem ji taky celou vyměnil spolu se zadníma tlumičema. Rozhodl jsem se vyměnit i celou elektrokabeláž, protože jsem se nechtěl do budoucna trápit s polámanými dráty, nebo od sili zoxidovanými konektory. Byla to trochu drbačka to všechno správně poprovlíkat, ale docela to šlo. Dal jsem i druhou sadu zámků, protože na té původní nešlo zamykání řidítek a celkově měl zámek trochu hrubší chod. Přední brzda taky nebyla v nejlepším stavu a spolu s dvoumilimetrovým žiletkovým kotoučem jsem ji celou vyměnil. Pak se dal nový motor, držák motoru a celý rám se tím sešrouboval dohromady. Původní motor - prý bez komprese, že už jen nenastartoval měl vysypané ložisko kliky a spadený rozvodový řetízek, který ho vnitřkem trochu vybrousil, takže opravdu by to nebylo jen na výbrus :D který už uvnitř navíc stihl samovolně probehnout :D na motor jsem dal i novější rovnanou řadící páčku bez vůle a novou páčku zadní bzrdy s táhlem. Dal se i nový vstřik i čerpadlo. Původní výfuk, který vypadal docela dobře se při demontáži rozlomil napůl, protože byl uprostřed tak zhnilý a držel jen silou vůle a šroubama, dal jsem druhý, sice lehce šouplý po zemi, ale v jednom kuse. Po tomto všem jsem začal montovat nádrž, přední lešení budíků a kapot, podběhové plasty. Spojily se všechno konektory světel, blinkrů, řídící jednotky, baterky, vstřiku a na závěr se namontovaly kapoty, které jsem mezitím stříkl čirým lakem, protože už nevypadaly zrovna nejlíp. Nakonec je z toho docela pěkná motorka, která má důkladne zakonzervovaný rám a všechny na sebe dosedající kovové plochy vazelínou a se svými 13515 Km a dílama ze dvou motorek může znovu vesele jezdit a sloužit jako motorka na naučení pro mou přítelkyni a pak jako ekonomický dopravní prostředek. A i když je to jen 125, pořád je to motorka a i při popojíždění po městě a okolí to dokáže udělat radost :)

PS: Nedovedu si představit jednotlivé chybějící věci kupovat samostatně, asi by to bylo dražší, jak celá nová motorka :D

8.3.2020 - pěkné nedělní sluníčko a já se chtěl projet. Objednaná nová baterka od středy zatím nedorazila a tak jsem to zkoušel přemlouvat se starou baterkou navíc napojenou na dobíječku. Motorka točila, ale ani náznak zakuckání a startování.

11.3.2020 - s novou baterkou motorka naskočila kupodivu hned na první protočení motoru. Nefunkční přední brzdový spínač - řešení je výměna. Nefunkční blinkry - kontrola kabeláže, relé páčky, problém nakonec byl v přerušovači, který byl uvnitř totálně zarezlý a tak byl permanentně v přerušené pozici - budu muset taky vyměnit.

12.3.2020 - první zkušební vyjížďka dopadla výborně, motorka jede, řadí, brzdí, svítí i troubí :)

13.3.2020 - poprvé do práce a z práce na motorce. Je pátek 13. a tak pokud mi neupadne nějaký šroubek cestou domů, třeba ten, co drží přední kolo, nebo nějaký podobně důležitý, začnu jí postupně věřit :)

květen 2020 - oblíbil jsem si natolik yamahu Nmax, že už jsem ani na popojíždění a dojíždění do práce cbf nevyužíval a tak šla motorka do světa.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist