Blíží se zima, člověk jezdí víc na klid a víc si všímá okolí a tak... hej, proč nejdou budíky... a proč napětí v síti leze pod 11V a... chcíp . Chvíle laborování, napětí rychle klesá i s jen zapnutým zapalováním, odpojování pojistek, kontrola konektorů. Po asi hodině se to nechá roztlačit, ujíždím domů, než dojedu domů napětí v sítí je opět na 14+V... WTF?
Druhý den jen lehká vyjížďka s kámošem kolem komína, nesleduji nic jiného než voltmetr , zdá se to ok, ale ještě než se úplně setmí už to zase padá 13,5... 13... 12,5... ty vole, už jedu tmou, oči nalepený na voltmetru a připadám si jak na pochcaný elektro motorce . Domů dojedu jen tak tak. To je krám, žere mi to 6/100 benálu a 5Ah k tomu...
V garáži proměření dobíjecí soustavy, resumé - stator v hajzlu. Sehnal jsem náhradu od JMP, nevypadá moc "bytelně", zatím funguje necelých 1000km. Originál půjde převinout. Konektor do regulátoru jsem nahradil zlacenou trojdutinkou (MT60), vyčistil všechny spoje baterka-regulátor-alternátor. Tak snad to chvíli vydrží
Vlastník | Patrick_ | |
---|---|---|
Vloženo | 5.1.2020 | |
Aktualizováno | 22.8.2023 | |
Zobrazeno | 2 114x |
Taky jsem si užil se statorem. A zbytečně zabil čas s nějakou čínskou náhradou než jsem dal převinout. Mám pocit, že dnes už všechna druhovýroba je jen čína, už žádná kvalita bohužel, jedině převinout. Jinak u mě možná byla příčina přechodový odpor v patici zadního světla, pomalu to dlouhodobě zahřívalo dráty a slézala izolace z eletroinstalace a asi i lak na vinutí. Přechododé odpory jsou horší než nějaké zkraty.