renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CX 500 (1979)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník rtin
Vloženo 9.12.2019
Aktualizováno 23.12.2019
Zobrazeno 4 826x
HODNOCENÍ PROFILU OD 57 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Pracovní název Honda CX500 Recycling...

Více fotografii

První dojmy - První dojmy z jízdy nebyly žádné - motorku jsem koupil jako nepojízdnou v krabicích, spousta dílů chyběla. Ale pak už jen samé pozitiva a sociální jistoty :-). No a mezi koupí a zprovozněním uplynuly asi 4 roky.

Motorku bych doporučil pro - jen a jen pro mě :-)

Recenze

Předem chci říct - CX je moje srdeční záležitost. Před touto motorkou jsem již jednu měl - tu co je v profilu- a tu jsem byl tehdy nucen prodat. Byla v orig. stavu, a já si už tehdy říkal, jaké by to bylo ji trochu odlehčit, a to opticky i fyzicky. Nicméně do orig. stavu bych nikdy neřízl, bylo mi to líto. A pak po jejím prodeji - jelikož se už CX dostala pod kůži - naskytla se ke koupi CX v započaté rekonstrukci, nicméně opravdu na úplném začátku, spousta dílů chybělo, motor nebylo vůbec možno vyzkoušet ale točil se, ale za tu cenu...v tu chvíli se mi zatmělo před očima, dostal jsem lehkou teplotu a já věděl že ji budu mít doma (stejná situace jako u všech mých koupených motorek: ).
I když to možná moc nevypadá, práce na ní byla spoustu a nakonec jsem na ni vyjel až asi po 4 letech, mezitím proběhl i rozvod...
No ale zpět k motorce , cíl byl jasný, zachovat ducha CX, trochu ji odlehčit, dostat víc do popředí krásný V2 motor který je v orig. CX trochu utopený, klidně použít pokud možno už použité věci , udělat z ní vlastně úplně obyčejnou motorku na ježdění jak pro rohlíky, tak v létě k rybníku a klidně i na delší vyjíždky. Něco ve stylu JAWA 350 634 nebo MG V7, nechtěl jsem žádného scramblera, bobbera ci jak se to vše jmenuje. Zkrátka motorku na každý den.
Motor prošel kompletní kontrolou, vyměněny veškeré gufera, vent. guferka, zabroušeny vent. sedla, nové rozvody, ložiska, pístní kroužky, klasicky vodní pumpa... nakonec koupen i jiný stator - tohle je u CX docela častá bolest. Ohledně podvozku - trochu jsem zkrátil a upravil zadní část, zadní blatník je původem z nějaké staré jawy, musel jsem ho podlaminovat aby byl pevnější. Airbox a boční kastlíky jsem zachoval - hodně majitelů co CX upravuje to dává pryč, ale já chtěl funkční motorku, ne abych pak po každém průjezdu kaluží byl jako prase...Budíky jsou původní, držák budíků jsem vyřízl ze staré vyřazené teflonové pánve, přední + zadní světlo aftermarket, stejně blinkry, vše ale z homologací. Přední blatník původní, jen trochu seřízlý. Zadní tlumiče původní a kupodivu i tlumící - pouze vyčišteno. Pořízena veškerá nová lanka, ložiska v kolech, v zadní kyvce, v hlavě řízení. Úprava el.instalace - pojistky jsou ted u baterky, kontrolky a současně držák řídítek z nějaké staré Foury. Koupen teploměr vody Kosso aby byl přehled - napojen na to samé místo kde byl i původní, jen se musel vysoustružit mezikus, čidlo Kosso mělo jiný zavit. Výfuky po malé úpravě pochází z HD Sportster - zbyly mi po koupi laděných laufů na Sportyho, kterého jsem v té době měl. Mají vyříznutou tlumivku aby podtrhly už tak dobrý zvuk OHV motoru - a zvuk je ted perfektně hluboký a dunivý, na který se nové seriové motorky i dvojnásobných objemů nechytají...Sedlo je komplet výroba na míru - musel jsem vyrobit spodek sedla který kopíruje podsedlovou část z několika vrstev laminátu, koupit molitan, vyříznout ten správný tvar a pak nechat potáhnout. Nechal jsem i zadní stupačky, spolujezdce jsem ale nezkoušel, jistě by se na nějakou kratší vzdálenost dalo. Motorka bez problému prošla STK.

Byly nějaké problémy ohledně statoru, cívek, taky karburátorů, které mám doma nakonec troje , jsou po repasi, vyčištění a osazené novýma jehlama a tryskama. Spotřeba 4 - 4,5L. Na motorce jsem dělal vše sám, krom potažení sedla - o to větší radost z toho je. Motor jde jak švýcary.
Po zprovoznění a odladění, což trvalo skoro půl sezony, už rozdává jen radost. A to nejen mě...překvapilo mě kolik lidí se zastavuje a kouká, tím víc že na to nejsem moc zvyklý. No a takový ten rohlík od ucha k uchu o kterém všichni píšou- ten se u mě nedostavuje, u mě se to projevuje lehkým trhnutím pravého koutku - což vyplývá z mé debilní povahy
Přeju všem hodně trpělivosti pokud něco staví, někdy cesta není jednoduchá ale ten pocit když má člověk hotovo, otočí klíčkem a jde se jen tak projet...
CX forever !!! )

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
MajaRC
MajaRC napsal 13.10.22 v 20:44 10b.

Zdravím, vím o čem píšete. Také jsem teď absolvoval podobnou krásnou trnitou cestu a zase jednu Hondicku cx500 zachránil. Práce na ni bude ještě dost. Ale ta radost z jízdy je bezvadná.

davaava
davaava napsal 11.09.22 v 18:16 10b.

Paráda, taky mě uchvátila!

Amík
Amík napsal 12.03.22 v 22:57 10b.

Pěkné počtení, pěkný kus práce a luxusní výsledek.

Jenda1319
Jenda1319 napsal 16.01.22 v 09:06 10b.

Nejhezčí přestavba CX zde. Chtěl jsem ji také, ale nakonec souhrou osudu jsem majitelem SLR650 a snad na to vlítnu co nejdříve;)

berry111
berry111 napsal 17.10.21 v 10:27 10b.

Moc pěkná, velmi decentní přestavba! Potvrzení toho, že méně bývá více

Více komentářů



TOPlist