renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha Tenere 700 (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník rradarr
Vloženo 29.11.2019
Aktualizováno 6.4.2021
Zobrazeno 14 080x
HODNOCENÍ PROFILU OD 37 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9


Vloženo: 24.06.2021, Uskutečněno: 24.06.2021, Stav tachometru: 18000 km, Zhlédnuto: 87x, Firma: HUZAR




Mezi sezonami 2019/2020 jsem při kontrole silentbloku tlumiče výfuku zjistil, že originální tlumič T7 je z velmi festovního materiálu a tím pádem to množství ocelového plechu se musí zaručeně projevit na váze. Hlodala ve mně myšlenka jej vyměnit za jiný a lehčí. První, kdo byl po ruce byl p. Akrapovič ze Slovinska a dokonce deklaroval mírné navýšení výkonu, když použiju jeho výrobek. Jenže ten pán dělá výfuky na tak špičkových strojích a z tak špičkových materiálů, že ty jeho nerezové a titankarbonové nádhery pak stojí takový balík, který se rovná provozu moto téměř na celý rok. Hledal jsem tedy alternativu. Ta se nalezla u firmy HP corse. Jenže výfuk mi neladil po tvarové stránce, prostě jeho design mi nesedl k moto. Pak tu přišla výstava 2020 v brně a tam mi jedna firma nabídla ještě výfuk Mivv, dokonce s kompletními svody. Design se mi líbil a cena se taky nacházela v přijatelných mezích. Jenže na výstavě jsem objevil Yamahu XSR700Xtribute a ona měla krátký tlumič přímo pod zadní části sedla, což se mi nejvíc líbilo. Nikdo to z výrobců nenabízel a já byl dohodnut s prodejcem Mivvu, že na podzim mi pošle proti záloze svůj produkt já jej namontuju, hned pomažu na brzdu, tam změřím výkon a když bude vše OK doplatím zbytek. Když brzda vykáže nevyhovující parametry, tak jej pošlu zpět. Nechtělo se m totiž v sezoně rozdělávat moto a něco na ní tunit ,když můžu jezdit po výletech. Na tunění je zima! V té době už pár firem (punk moto, Camel ADV) vymyslely způsob, jak ten výfuk na T7 dostat nahoru. Jenže se to neobešlo bez řezání do rámu moto. To jsem fakt nechtěl. Důvod proč to ty firmy začaly dělat, byl ten, že moto při pádu na pravou stranu lehá přímo na origo tlumič a ten se pomalu plynule přibližuje kyvce. Nakonec se jí dotkne a dokonce jí dokáže prodřít. Když jsem tyhle obrázky viděl, tak jsem okamžitě seběhl do garáže a tam zjistil, že už taky jsem tomu neštěstí docela blízko. Ale to končila sezona 2020 a vše dostalo díky omezením a zákazům vlády úplně jiné rozměry, tudíž se nekonala ani transakce s Mivvem. Přes zimní spánek moto jsem nic smysluplného nevymyslel, až najednou díky Pavlu Kuncovi (který má úpravu od Punk mota) jsem se dověděl o produktu firmy HUZAR z PL.



Pan Huzar to vedení vrchem pojal tak, že se nemusí do ničeho řezat ani vrtat a využije se prvků, které už na moto jsou, pouze se udělá malý otvor v plastovém podsedlovém krytu. Tím pádem zůstává i původní držák tlumiče na svém místě a slouží jako držák prodloužené trubky k tlumiči. Vyrábí se ve dvou barevných verzích jako nerez a černý matný komaxit. Úspora hmotnosti je 2,3kg a z mého pohledu je tlumič z designového hlediska lépe na moto umístěn, navíc jej v současné době chrání držák kufrů, takže už nehrozí ta pomalá destrukce vedoucí nakonec k poškození kyvky.

Trubku od katalyzátoru k tlumiči jsem obalil černou páskou, z mého pohledu to vypadá líp, než taková velká plocha leštěné nerez oceli a navíc jsem si nebyl jistý, jestli se nebudu patou boty dotýkat trubky. Doba instalace zabere +- hodinu práce včetně instalace termopásky se kterou mi pomohl Lekňajs, protože přes ty téměř pravé úhly jsou lepší čtyři ruce. To už jsem měl zkušenosti z dřívějška. Po pár výletech jsem, ale zjistil, že stejně občas patou pravé nohy dřu o trubku výfuku a pomalu dřu pracně namotanou pásku. Takže jsem se na chvíli zavřel do dílny a z nerez plechu jsem vyrobil kryt pro trubku a nakonec je taky schován i zadní brzdový válec. Stříknul jsem to černou matovkou a přes šrouby od brzdového válce uchytil.





Takže výfuk byl namontován a krátkodobě odzkoušen. Na volnoběh jde z koncovky trošku hlubší zvuk a při přidání otáček lineárně kopíruje otáčky. V celém pásmu otáček je hlučnost velmi podobná sériovému výfuku, jen při razantním přidání plynu se ozve krátké zadunění a při deceleraci to zábavně mlátí v tlumiči. Za jízdy to není otravné a nepohoršuje to okolí. Výfukový komplet od Huzara je dodáván s dvěma db killery. Jeden je klasicky v koncovce a druhý má být přímo za katalyzátorem. Vyzkoušel jsem to nejdříve s oběma db killery a naštěstí už u mě byl Lekňajs abychom objektivně došli k názoru, že to celé neděláme proto, abychom u T7 docílili zvuku mopeda. Takže ten první killer letěl ven a zůstal tam jen ten v koncovce.

Namontováno odzkoušeno, tudíž fofrem na brzdu…


Moudrý pán na brzdě taky koukal na ten první db killer co jsem dovezl v kapse a povídal že jednoznačně to budem měřit nejdřív bez něj a kdyby vycházely nesmyslné hodnoty, tak jej tam šoupnem. Jenže nevyšly… Hodnoty vyšly tak dobré, že jsem ani nechtěl zkoušet měření bez horního killeru. Jenže mechanik, který tam kvůli mně čekal a už měl padla tak to chtěl slyšet a šlo to tedy ven. Jenže krom většího kraválu zůstal výkon stejný jako předtím, dokonce v nižších otáčkách se objevil výkonový propad. Teď k tomu, co vidíme na grafu. Na první pohled je tam patrné navýšení výkonu, jenže nepochybně nebyly totožné podmínky co se týká tlaku vzduchu teploty a vlhkosti. První měření bylo prováděno v červenci 2020 a to druhé je z května 2021. Týden téměř v kuse pršelo a teploty nepřekračovaly 15°C Snažil jsem se, ale o co nejobjektivnější měření, tak jsem dodržel alespoň stejně vysoký vzorek na pneu, stejný tlak v ní a stejné použití paliva. Což byl největší oříšek, ale zadařilo se.



Pro mě je paradoxní to, že nárust výkonu oproti sériovému výfuku je zhruba stejný jako uvádí na svých stránkách ostatní firmy jako např. Akrapovič, HP Corse, Mivv, atd. Dalo by se tedy říct, že sériový výfuk motor trochu škrtí, ale to je jen moje úvaha. Musel bych se vším znovu na brzdu a v co nejkratším čase vyzkoušet opět obě varianty. Aby měření bylo objektivní.
Poslední věc, která mi celou dobu vrtala hlavou, prakticky od prvního shlédnutí origo výfuku na T7, byla ta, kde se konstruktér nechal inspirovat použitím materiálu a tvarem. Měl jsem pocit jako bych někdy už podobnou věc viděl. A taky, že jo! Při prohlídce jednoho T 34 mi to všechno zaklaplo do sebe a podle mě se tam inspiroval i tou hmotností. Pozornému pozorovateli podobnost neunikne.



Jak jsem v průběhu textu zmínil, nešlo mi o navýšení výkonu. Šlo mi jen o to aby novým výfukem moto neztratila výkon, abych nezvětšil příliš hlučnost, abych ochránil tlumič a kyvku před poškozením a v neposlední řadě ta úspora hmotnosti taky příjde vhod. O finanční náročnosti téhle akce si udělá obrázek každý sám. Za sebe budu rád, když tohle moje zveřejněné počínání pomůže komukoli z vás k výběru toho správného řešení výfukového systému k největší radosti majitele T7.

Hodnocení (1x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
JiriBN (3) napsal 09.07.2021 v 17:47

Výfuk jsi objednával přes net?

1 reakce

rradarr
rradarr 12.07.2021 v 07:11

Ano přímo na jeho webu... huzarexhaust.eu



Nejnovější záznamy v deníku
  • Edit 2022

    Takže co se od posledního popisu na moto změnilo. Motorka dostala kryty motoru od GB Racing. Z těch mám radost, protože pravá kryje i vývody vodní pumpy. Potom jsem si koupil z aliexpresu prodloužení ovládacího ramene

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 14.03.2023
    Uskutečněno: 14.03.2023
  • Měření Gripů IR

    Poněvadž jsem na podzim nabyl pocitu, že origo vyhřívané gripy na Yamaze T700 nedosahují výkonu mých minulých od zn Oxford, rozhodl jsem se udělat měření jak proudu, tak nasnímat gripy termokamerou. Na měření jsem použil

    Typ: Reportáž
    Vloženo: 22.01.2020
    Uskutečněno: 22.01.2020
    Tachometr: 1234km
    Komentářů: 5x


TOPlist