Kawasaki Versys 650 (2011)

Vlastník Sep27
Vloženo 19.11.2019
Aktualizováno 19.11.2019

Má první velká motorka, na které jsem poznal krásu a kouzlo moto cestování.

Suzuki DL 650 V-Strom: Jako první motorky jsem se bál.

První dojmy - Jak jsem na ni sedl, hned jsem věděl, že ji chci a bude moje. Projel ji bratranec a za tři dny ji převezl domů. Těšil jsem se až se na ni svezu. Když nastal den D, byl jsem nervózní, ale když jsem ujel první kilometry, byly obavy pryč. Tak ovladatelná, pohodlná a jede.

Motorku bych doporučil pro - Pro jezdce, kteří mají radši klidnou jízdu.

Doplňky na motorce - Cestovní plexi, padací rám, přídavná světla, chrániče rukou, tankvak, já doplnil o boční kufry, zadní kufr a držák navigace

Není mi už nějaký pátek nárt, jasně jako puberták, jsem něco málo na motorkách najezdil, ale nejsilnější byla JAWA 350. Velký A jsem neměl, vždyť tenkrát se jezdilo hlavně po polních a lesních cestách. Po vojně přišli jiné starosti a vzhledem ke svému koníčku jsem se setkával se stinnou stránkou jízdy na moto, i když to do dnes. V loňském roce jsem začal řešit problém dojíždění do práce a druhé auto do rodiny jsem nechtěl. No a tak se stala osudová chyba, koupil jsem si skútr a tím to začalo, první výlety s manželkou po okolí, které nás přenesly do jiného světa. Manželka jen tak ze srandy nadhodila výlet k sestře a tak jsme si udělali výlet 330 km, cesta byla super. Vlastně cestou vznikl plán na moto dovolenou, objedeme republiku, zkráceně cesta měla délku 1550 km a bylo rozhodnuto příští rok udělat velké A, koupit velkou motorku.
Už když jsem chodil do autoškoly, hledal jsem motorku, která bude vhodná nejen na cesty kolem komína, ale i na moto dovolenou. Pak jsem našel inzerát na Kawasaki Versys 650 a jel se na ni podívat, vzal jsem sebou bratrance, který na motorce jezdí už dlouho. Líbila se mi na první pohled, sednutí na ni a chycení řídítek byl rozhodující, tu chci. A tak se to stalo, že v neděli byla doma. Bohužel jsem první termín nedal jízdy, jasně osmičky na cvičišti, ale na podruhé už to bylo lepší. Mezi tím jsem dovybavil Versyse třemi kufry, abych motorku vybavil na její hlavní účel cestování. Nehledal jsem žádné dělo, protože touhu po rychlosti mám už za sebou, chtěl jsem relax a pohodu. První cesta vedla na benzínu, natankovat a malá zkušební jízda samozřejmě už s řidičákem v kapse.
První cesta s batůžkem (manželkou) vedla za motorkářem z rodiny a pak kultovní pekelky. Vyzkoušel jsem snad všechny druhy silnice včetně ucpané Prahy. Motorka jede super, na přidání plynu reaguje plynule i ve dvou. Řazení mě baví, zjišťuji, jak motorka odpouští mé začátečnické chyby. Už musím vyzkoušet krizové brždění, protože dodávka vycouvala z poza baráku, brzdí to dobře, takže to skončilo jen mým orosením. V zatáčkách sedí, jasně nejsem žádný pilot jedu na pohodu a s rezervou, protože nechci nás rozbít při prvním výletu. Ptám se baťůžku co a jak je spokojená, v hlavě už plánuje dovolenou.
Plán je jasný, dovolené budou dvě. První okolo ČR s malým výletem do Osvětimi. Druhý o měsíc později s cílem zdolat Hochalpenstrasse. První dovolená vedla přes Českou Skalici, Rychvald (Ostrava), Osvětim, Komorní Lhotka, Hustopeče, Horní Planá, zde jsme strávili dva dny a jezdili po okolí a poslední den domu K. Vary. Většina dovolené bylo krásně, jen poloviny cesty domů pršelo.
Druhá dovolená byla jasná, cíl je Zel lam See. Vyrazili jsme s prvním přenocováním na Lipně a druhy den přejezd do Rakouska. Jak dorazil na silnice v Alpách prostě nádhera, jasně někomu vadí ty omezení rychlosti, ale mě ne, protože já nejsem závodník. Třetí den teda ta slavná Hochalpenstrasse, počasí krásné bez mráčku co víc si přát je čtvrtek nebude snad narváno. Zkrátím to, jelikož tohle nemá být cestopis. Motorka táhne do kopců i ve dvou, s kopce účelně brzdí motorem. Na alpských silnicích je jako doma. A já rád, že jsem si splnil svůj sen. Jo tak mimo řeč, při sjezdu p kostkách z vyhlídky jsem si vzpomněl na osmičky z autoškoly. Další den jsme najezdily 300 km po alpských silnicích, kochal jsem se a užíval jízdu. Pak přejezd do Mnichova k rodině a po vyspání hurá domů.
Než jsem motorku zazimoval, bylo ještě pár výletů. První sezona na Kawasaki Versys 650 a vlastně moje taky, která byla od konce června do poloviny října skončila s nájezdem 9500 km. A co jsem zjistil o motorce, nejsem odborník ani vyježděný jezdec je to jen postřeh začátečníka. Motor táhne od spodu plynule, brzdy jsou účinné, nejlépe se motorka cítí do 140 km/h, je pohodlná i pro spolujezdce, široká řídítka padnou do ruky a posed je přirozený, v zatáčkách je stabilní, spotřeba není velká, já se pohyboval od 4,5-6l/100km. Motorku bych doporučil každému, kdo chce jezdit s rozvahou, není pro závodníky. Nemusí se jí bát ani začátečník. Vibrace, které jsou často zmiňovány, nejsou tak hrozné.
Než jsem ji vzal tak jsem si přečetl dost hodnocení, ale mě motorka příjemně překvapila a vůbec mě nezklamala. Omlouvám se za dlouhé a nezáživné čtení.

Kanada21
Kanada21 napsal 16.07.20 v 20:46 10b.

Roman1962
Roman1962 napsal 23.12.19 v 14:57 8b.

Herejk
Herejk napsal 23.11.19 v 21:11 10b.

...užívejte si!

DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 20.11.19 v 12:57 10b.

Peter-21
Peter-21 napsal 19.11.19 v 19:48 10b.