renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha Tracer 9 / 900 (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník docent
Vloženo 14.11.2019
Aktualizováno 22.10.2021
Zobrazeno 6 341x
HODNOCENÍ PROFILU OD 23 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Roky přibývají, sil ubývá a klouby zlobí. Předchozího baworáka BMW R 1200 RT jsem už nebyl schopen bezpečně zvládat v plné zátěži. Když jsem ho letos v
Rumunsku při rozjezdu položil i se ženou, rozhodl jsem se vylehčit a zúžit svůj vozový park.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:KaraOne (Praha 10-Štěrboholy) - Vstřícné a přímé jednání. Menší "rodinná" firma.

Výška jezdce: 178 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CRF1000L Africa Twin: Výška sedla, zbytečně moc enduro styl
Kawasaki Versys 1000: Pro mne nezajímavá, bez výrazu
Suzuki DL 1000 V-Strom: Váha, výška sedla
BMW F 850 GS: Cena

První dojmy - Tracera jsem si půjčil na jedno dopoledne na zkušební jízdu.Po dvou kilometrech mi sedla do ruky a dělala vše, nač jsem pomyslel. Přesto jsem měl ze zkušební jízdy takový divný pocit, jestli jsem něco nepřehlédl. Nepřipadalo mi normální, abych jako známý šťoura nenašel alespoň nějaké zápory. V palici se mi to rozleželo až druhý den. Není třeba hledat chyby, když je to přesně to, co hledám.

Motorku bych doporučil pro - Co říct? Komu se Tracer líbí, ať si ho pořídí. Komu se nelíbí, ať nepomlouvá. Myslím, že velmi povedeně kombinuje cestování s možností dosyta se vyblbnout kolem komína.

Doplňky na motorce - Vlastní úpravy
Snížení zadního odpružení o 15 mm originál Yamaha
Snížení v předních vidlích o 12 mm - změna geometrie je poznatelná, ale neprojevuje se snížením stability.
Komfortní gelové sedlo jezdce originál Yamaha
Komfortní gelové sedlo originál Yamaha pro manželku.
Vysoké plexi Yamaha.
Rozšíření bočního stojanu SW-Motech.
Boční padáky SW-motech.
Ochrana alternátoru SW-motech
Prodloužení předního blatníku Pyramid
Navigace TomTom Rider 550 s vlastnoručně vyrobeným držákem. Držák není možno vtěsnat jinam než na řidítka. Naštěstí není navigace natolik "utopená", aby bylo nutno sklánět hlavu při jejím sledování.
Přímo na akumulátor jsem připojil kabel pro připojení nabíječky a autozásuvku pod sedlo, protože potřebuju nabíjet drobná zařízení i při vypnutém zapalování.
Nové vlastní polepy + ochranné samolepky Yamaha na nádrž.Zkrátka mi připadalo, že je na ní málo červené. Navíc se ukázalo, že originální stříbrná plastická samolepka Tracer vepředu na bocích stojí za starou belu a na hranách se odlupuje. Tak šly dolů. Pokud to bude jediná závada, tak to bude paráda. Zájemcům můžu poskytnout nápis Tracer 700 / 900 ve vektorech pro řezání.

Zavazadla
Jako většina mých cestujících kamarádů, jsem taky uznal praktičnost hliníkových kufrů. Kvůli snížení těžiště jsem potřeboval dostat co nejvíce váhy z top kufru na boky. Takže výběr padl na největší boční kufry GIVI Trekker Outback 48 L a nejmenší horní kufr GIVI Trekker Outback 42 L s opěrkou pro manželku. Od Marseluse jsem přidal set tašek do kufrů za velmi slušnou cenu.
Nakonec jsem přidal i tankvak GIVI XS319, který je ideální na drobnosti a dá se nosit přes rameno jako taška. Už se nevyrábí ale podařilo se mi sehnat zřejmě jeden z posledních kusů.
Pod sedlo se vejde tak lékárnička a reflexní vesta a do takové podivné skuliny i sada speciálního nářadí, které jsem si vyrobil.

20.9.2021 Výměna kufrů GIVI Trekker Outback 48 L za menší (užší) variantu 37 L.
Se ženou už přestáváme jezdit po kempech a užíváme si přes Booking.com bez stanu, spacáků a karimatek. Takže nám menší kufry stačí.
Dále přidány malé hliníkové boxy Marselus na vnitřní strany bočních nosičů, kde byla spousta nevyužitého místa.

Recenze

Po delší době jsem se zase rozhodl koupit funglovku. Po prodeji baworáka a Enfielda jsem něco přidal a běžel koupit první Yamahu ve svém životě -Tracera 900 v barvě červená - šedá.

Proč Tracer 900
Potřebuji motorku na krátká jednodenní sportovní poježdění a současně na vícedenní výpravy s plnou zátěží (nejezdím tzv. s kreditkou) - ročně 3-4 týdny + pár prodloužených víkendů, denní nájezdy (kromě přesunů) cca 200 - 300 km, po asfaltu, občas nezpevněné cesty. Kvůli bolavým kyčlím potřebuji motorku nízkou, úzkou, s nižší váhou. Jízdní pozice vzpřímená s minimální vahou na rukách. Obsah by měl být alespoň 750 ccm (kvůli krouťáku), ale kvůli váze nemusí lézt přes 1000 ccm. Většina současných cestovních endur jde opačným směrem - zvyšování obsahu, zvýrazňování "enduro složky". Na klasické silniční motorky se zase nedají rozumně navěsit kufry a příp. manželka. Takže ze současné nabídky mi vyšlo asi 5 typů (viz výše). Tracer se mi líbil nejvíc. Především mě uchvátil motor. To, co dokázala Yamaha vymačkat z 850 kubíků, zaslouží poklonu.

Proč ne GT verze
Verzi GT jsem vyřadil, protože pro mne nemá smysl. 40.000,-Kč investuju do motorky radši podle svého gusta.
Kufry 2x 22 litrů jsou dobré pro cestování po penzionech, ale rozhodně nestačí pro 2 lidi se stanem, spacáky a jídlem na 14 dní.
Quickshifter je neocenitelný na okruh - u běžné silniční motorky mi jeho význam není jasný. Jen další fičura co se může posrat a zubům v převodovce se spojka taky líbí víc.
Vyhřívané hefty jsem měl mnohokrát, ale nikdy jsem je neocenil. Dlaně se potí a klouby zvenku mrznou. Mám štěstí, že mě geny vybavily vlastním topením. Letní rukavice měním za teplé až pod 10°C a v garáži zůstávam když to klesne pod -4°C.
Tempomat nepovažuji v současné hustotě provozu za moc bezpečnou věc. Používám takovou umělohmotovou "ploutvičku" na gripu o kterou se opře dlaň.
Centrální stojan má od roku 2019 v základné výbavě i obyčejná verze.
Lepší tlumení - to by se hodilo, ale usoudil jsem, že Yamaha je snad natolik solidní firma, že i její standardní tlumiče odvedou svou práci. Nastavování předpětí klíčem nepovažuji za velký problém. V reálu si člověk stejně najde max. dvě nastavení (poježdění & výprava s plnou výbavou).
Barevný displej - bylo by to snad pěkné, ale konec konců jsem už fosilie. Za prudkou modernu považuju i klasický jednobarevný LC displej

Dojmy
Po najetí 2000 km můžu Tracera jen pochválit.
Jelikož jsem během prvních 500 km chytil 3x šmíra na předek a zadek si taky dělal co chtěl, zahodil jsem obloukem fabrické gumy Dunlop D 222 a obul osvědčené Metzelery Roadtec 01. Zajížděl jsem převážně při cca 10-15°C a často na vlhku. Tyhle Dunlopy jsou skutečně jen do krásného léta. Pak už bylo vše v pořádku.
Je vidět, že vývoj zase pokročil. Velice oceňuji antihoopingovou spojku, i když jsem si musel trochu zvyknout a změnit trochu styl při rychlém odřazování. Byl jsem zvyklý na razantní brždění motorem, což se teď nekoná.
Dále oceňuji, že kontrola trakce má jen dva režimy a palivové mapy jsou jen tři. Ale fungují. Každý z režimů je jasně odlišitelný a funguje smysluplně. Stejně tak trakce. Nepatřím zkrátka do skupiny uživatelů, kteří požadují desítky různých nastavení aby měli pocit, že mají jízdu pod kontrolou.
Jízdní pozice je pro mé a moje porouchané klouby téměř dokonalá. Zkoušel jsem 7 hodin v sedle a bez problémů.
Udělal jsem i test se zatížením (2x 12kg na bocích + 10 kg nahoře) a ovladatelnost a stabilita zůstaly téměř beze změny. Akorát je potřeba při zatížení opravdu razantně přidat předpětí vepředu i vzadu.
Zkoušel jsem i nezpevněné cesty a Tracer se chová stále předvídatelně.

22.11.2019 Přidány ještě boční slidery a ochrana alternátoru od SW-motech. Zvažoval jsem padáky od Givi, Fehling či SW-motech, ale buď mi nepřipadaly pevnostně rozumně vyřešené (SW-motech - namáhání na lom svaru) nebo rozšiřují motorku přes kryt spojky v místě nohy, čemuž se chci vyhnout. Tak jsem zvolil jen "špunty". I ty něco zachrání. Ostatně nejlepší je nepadat

11.12.2019 Přidáno prodloužení předního blatníku od Pyramid Plastic. Důvod: po několika jízdách v dešti a sračkách bylo vidět, že přední pneu hází svinstvo až do poloviny chladiče. Svinstvo by mi nevadilo, ale kamínky ano. Pyramid Plastic vyrábí prodloužení skoro pro všechny současné moto a Tracera mají v nabídce taky. K připevnění použito 5x M4 šroubek a lepící silikonový tmel.

5.4.2021 Přidáno prodloužení zadního blatníku od Puig. Výrazně to zmenšilo zasrání zadního tlumiče.
Dále přidán kryt motoru od Kappa. Jedná se o kompletní duralovou vanu pod motor. Tracer má dost malou světlou výšku a párkrát jsem vzal na polňačkách spodkem. Tímto se sice světlá výška ještě snížila, ale odírá se plech - nikoli vana či výfuk.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Duko_RR
Duko_RR napsal 01.03.22 v 05:23 10b.

Ahoj, pěkná recenze!
všiml jsem si, že sedlo spolujezdce je jiné než běžné.Kde se to dá sehnat? Díky

drake1961
drake1961 napsal 24.10.21 v 20:58 10b.

krásná mašina...

tomcruise77
tomcruise77 napsal 23.10.21 v 14:18 10b.

Juraj22
Juraj22 napsal 06.02.21 v 17:39 10b.

Krásná mašina, ta červená jí sluší, tak ať slouží

alterego
alterego napsal 13.12.20 v 10:56 10b.

rozumím, věk nezastavíš... . Pěkně napsané.

Více komentářů



TOPlist