Motorku jsem původně pořídil kvůli motoru, chtěl jsem ho použít do jiného motocyklu. Samotné motory už KTM neprodává, takže vyjde nejlíp koupit celou motorku a zbytek prodat.
Výška jezdce: 175 cm
První dojmy - Kladivo? No, to ani náhodou, ale trakci hledá poměrně obtížně. Nejvíc se tento nedostatek ztratí v písku, tam je přebytek výkonu přeměněn v množství právě tak dostatečné.
Motorku bych doporučil pro - Někomu, kdo zvažuje nad dualsportem, kdo chce čisté enduro, vystačí s 350 EXC. Asi bych jí nedoporučil jako první motorku při přechodu na terén. Ale že by to bylo úplné monstrum, to taky není.
Doplňky na motorce - Abych s motorkou mohl i někam dál, dostala větší rally stupačky, větší cca 15litrovou nádrž, přehodil jsem na ni podvozek z minulé motorky od WP, má výstup na USB, držáky brašen a "nezlomné" páčky od ARC. Taky jsem použil kola od Haan z bývalé motorky.
Recenze
Původním záměrem bylo pětikilo vzít a jeho motor použít do 450 Rally Replica a vyhnout se tak nákladnému servisu. Nakonec jsem po vyzkoušení seznal, že mi ta motorka ke stejnému účelu poslouží prakticky stejně dobře a začal jsem ji upravovat pro delší vyjížďky.
Na nějakých australských stránkách jsem četl, že pětikoule je nejsnáze ovladatelná motorka z produkce EXC od firmy KTM. Fakt je ten, že třeba ve výjezdech strašně moc odpustí, v místech, kde na malém obsahu prostě musíte jet a nemůžete zastavit, si s pětikoulí můžeme v půlce dát cigáro a potom se klidně znovu rozjet, na dvojku nebo trojku. Výkonu je jaksi nadbytek. Který kvalt je taktéž prakticky jedno, není potřeba podřazovat, jede to na všechny rychlosti. MX track objedete na dvojku nebo trojku jako s automatem. Ale jako "kladivo" bych to nepopsal. Ovladatelnost je skutečně obtížnější třeba proti 250ce MX, ale není to v žádném případě tak strašné, jak se to s oblibou popisuje.
5kilo se také s oblibou zařazuje už do kategorie dualsportů, spolu se 690kou. Od té ji odlišuje cca 40 kg hmotnosti a 690ka už skutečně kladivo je, co se týče ochoty měnit směr. Když jsem vybíral první enduro, otravoval jsem všechny kolem dotazy typu, že chci motorku, kde není servis po motohodinách a že nechci závodní motorku a podobné bláboly. U pětikila se udává, že s ní v turistickém tempu ujeli někteří až 90 tisíc km na jeden píst! A olej se měnil po cca 3000 km... Takže tyhle obavy jsou vskutku zcela zbytečné.
Legrační historka: napoprvé jsem na motorku sehnal nějakou archivní Dunlop D908 Rally Raid enduro. Ta pneumatika stála nová cca 4 tisíce a tady byla nějaká tříletá za asi 900, tak jsem ji vzal. Obula se na motorku /záměrně nepíšu obul jsem:) a vyrazil jezdit. Prdel lítala zprava do leva a guma vůbec nebrala. Byl jsem hrozně zklamaný. Pneumatika na Dakar a nemá žádný záběr! šla hned dolů. No ale pak už to bylo divný, protože všechny další pneumatiky reagovaly úplně stejně. Pak mi došlo, že kontrola trakce tady na té motorce má skutečně svůj smysl, a s výjimkou písku jí poměrně hodně využívám:)
Dobře popsaná motorka, tak by to mělo vypadat.
Slovenské piesky.
Pěkný popis i stroj!
A v tom písku bych se někdy chtěl svézt. Kde to je?
To bych si nechal líbit. Parádní stroj.
vypada ze monstrum je