renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda NC 750X (2018)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Duster93
Vloženo 20.10.2019
Aktualizováno 21.5.2021
Zobrazeno 4 210x
HODNOCENÍ PROFILU OD 19 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Motorka pro klidnou jízdu a kochání se krajinou

Výška jezdce: 173 cm

První dojmy - Po dvou letech ježdění na CB 500X a najetí 13.000 km jsem začal uvažovat, že bych si pořídil něco o trochu větší. Jen tak náhodou jsem si teď na podzim (2019) prohlížel u prodejců Hondy, co mají skladem a za jaké ceny. A u prodejce ve Valašském Meziříčí jsem objevil v bazarovém prodeji rok staré NC750X DCT, koupené právě u tohoto prodejce, za docela slušnou cenu. Poněvadž mám, zejména pokud jde o současnou produkci motocyklů Honda, toho dost načteného, řekl jsem si, že bych si mohl vyzkoušet i ten automat. Motorka bude ještě rok v záruce, a tak jsem se rozhodl ji pořídit. A tak mám zánovní NC 750X DCT.

Doplňky na motorce - Při koupi jsem si nechal namontovat padací protektory RDMoto
Doma namontován dokoupený hlavní stojan (za 2000 Kč vč. dopravy)
Letos na jaře (2020) domontovány blastry, přední prodložení blatníku, zadní blatník, ochrana chladiče, držák telefonu, zásuvka 2x USB, přídavné plexi (vše zakoupeno na Aliexpressu)

Recenze

Nejsem zrovna velkým přítelem automatických převodovek, a to jak u aut, tak i u moto. Nicméně, není nad vlastní zkušenosti. Takže pro ty, kteří se rozhodují, co si koupit pro začátek, jsem se rozhodl popsat své zkušenosti. Na motocyklu jsem začal jezdit nejdříve na PCX125 na řid. sk. B, tj. od roku 2013. A začalo mně to kupodivu i bavit. Jinak PCX je výborný skútr na začátek, do města jak dělaný. Ale časem jsem chtěl jít dál, tak jsem si udělal sk. A a po dlouhém rozvažování pořídil nové CB 500X (2017). A začal jezdit. S touto motorkou jsem dodnes velmi spokojen, je poslušná, akorát tak těžká a i slušně jede, když jedu sám. Pro normální jízdu do 130 má i slušnou akceleraci, spotřeba je pak super. Jezdím okolo 3,2 l. Výška sedla pro mne, měřím 173cm, plně vyhovující, dosáhnu v pohodě oběma celými nohami. A tak jsem jezdil a řadil a řadil. Až jsem si byl trochu jistější, vzal jsem někdy i manželku, nejdříve kolem komína, letos i na delší výlety tady v ČR do 400 km za den. A výkon CB mi začal občas trošičku scházet, ale opravdu jen trošičku, nejsem totiž žádný závodník. I začal jsem přemýšlet o něčem větším. A náhodou jsem objevil to rok staré NC 750X s automatickou převodovkou DCT. Byť jsem původně hledal něco s manuálem, řekl jsem si, proč nezkusit to DCT. NC 750 je první řada z pohledu velikosti objemu motoru, kde ji lze pořídit, a ještě za celkem přijatelný peníz. Kdo ví, zda nebudu chtít za další roky ještě něco většího, ať mám tedy své vlastní zkušenosti v jízdě s manuálem nebo s automatem.
Ještě se vrátím ke skútrům ... v loni jsem pořídil novou Forzu 125, aby občas mohla jet má žena se mnou na svém, má jen sk. B a nic dělat si již nebude. A musím říct, že tento skútr mne očaroval, v podstatě jsem přestal jezdit po okolí autem, tedy pokud prší nebo to vypadá na déšť, tak si to auto vezmu, ale při větším provozu doslova trpím, tam kde skútrem profrčím, autem se vleču. Za rok jsem najel na Forze asi 5000 km.
A teď se pokusím ve stručnosti popsat své vlastní zkušenosti s provozem Forzy 125, CB500X ... ty mám dlouhodobé, a nově s NC750X DCT, zde budou spíše první dojmy z prvních 1000 km. Samozřejmě, že některé srovnání jsou srovnáváním nesrovnatelného, ale každý stroj při jízdě vyžaduje různé dovednosti a evokuje různé pocity ...
Začnu Forzou... fantastický skútr na každodení pojíždění po okolí, obrovský úložný prostor pod sedlem a v kombinaci s 47 litovým top kufrem odveze neskutečné množství věcí. Výkonově dostatečný, do 100 i slušná akcelerace, rozjede se i na 125 (tachometrových). Lehce splyne s běžným provozem, dokonce není brzdou ani ve dvou. Minimální spotřeba, mimo město i pod 2 litry, ve městě v létě na pojižďky do 2,2-2,5 l, dojezd až 500 km. Variátor funguje plynule, jenom při jizdě z kopce docela rychle přejde do volnoběhu a tak je třeba používat více brzdy, které brzdí dobře. Hmotnost 150 kg umožňuje ještě docela snadnou manipulaci i na místě, elektricky posuvné plexi je super.
CB 500X ...nezáludný motocykl, dobře jde do zatáček, akcelerace slušná, hmotnost 196 kg tak akorát pro začátečníka, spotřeba 3 -3,5 l dle způsobu jízdy, slušný dojezd 500km. Motor dobře brzdí, řazení po nájezdu asi 1000 km bez problémů (zde nemám na mysli technický problém, ale nešikovnost začátečníka), zadní brzda nezáludná i při přibrzďování v zatáčce, při neodhadnuté nájezdové rychlosti nebo spíše strachu v začátcích. Přední brzda dostačující, neměl jsem dosud žádný problém, ABS mi za ty dva roky zasáhlo pouze dvakrát při prudším vynuceném brždění.
NC 750X DCT ... papírově těžší (230kg), pocitově stejné jako CB500X. O trochu vyšší sedlo,... patu mám lehce přizvedlou, pokud sedím sám, ale jsem plně stabilní, necítím již žádnou nejistotu, kterou jsem pociťoval, když jsem si ho zkoušel jako úplný začátečník před 2 roky na prodejně. Sedlo je však méně komfortní než u CB, je to znát již po 100km. Holt bude to chtít vícekrát zastavit, což bude i stejně nutné, neboť dojezd je menší, tak max 400 km. Zatím spotřeba 3,3 -3,5 l, moc to však nehoním. Schránka na věci místo nadrže, super. Byť jsem se na to původně díval s určitou averzí, hned při prvních jízdách, kdy ještě nemám kufr (bohužel namontovaný držák SHAD nesedí na plotny pro kufry Givi, které používám na CB a Forze, musím si to trochu upravit) jsem to ocenil, je to velmi, ale opravdu velmi praktické. Za to musím Hondu pochválit. Všechny drobnosti tam uložím, zamknu a mohu jít, aniž bych musel cokoliv brát s sebou. Jako na Forze. A teď k tomu DCT ... v základním režimu(D) docela nudné, řadí to dost brzy, mám pocit, když to srovnám s CB, že mám motor podtočený, táhne to docela pomalu, je to však úsporné (3,3 l), na klidný průjezd rovinnými obcemi to však plně dostačuje, taktéž to stačí při jíždě relativně rovnou krajinnou s mírnými zatáčkami při kochání se krajinou. Pro živější jízdu nebo v kopcovitějším terénu je třeba zvolit jeden z režimů S, které jsou tři. S1 je taky ještě tak na kochačku, od S2 je to pak živější, resp. motor je držen ve vyšších otáčkách. A zrychluje to lépe, než CB. Taktéž podřazování, resp. brždění motorem je velmi intuivní, zde jsem plně spokojen. Dobré je, že lze i v automatickém režimu ručně řadit nahoru i dolů, občas to dle situace využiji a zase to posouvá zážitek z jízdy výše. Rovněž ruční brzda v kopci super, zejména když jedeme ve dvou. Ač mám najeto jen cca 1000km, připadám si, že jsem s motorkou stejně sžitý jako s CB po 10000 km. A hlavně, cítím se bezpečněji, zvláště při jiždě ve dvou. Mám daleko více času sledovat dění kolem sebe než "bojovat" s řazením, což hlavně oceňuji při náhlém brždění, zde je ten pocit bezpečnosti násoben. Zadní brzda je ještě zvadlejší než na CB, ale přední se mi zdá srovnatelná. Přístojovka má více funkcí než CB a líbí se mi, dle mne je o hodně lepší (než má CB model 2017), ale asi trochu horší než u Forzy. Ale je to hodně subjektivní. Pokud jde o srovnání variátoru Forzy a automatické převodovky DCT, odmyslím-li si výkonový rozdíl, více se mi líbí DCT, je zde i pěkně slyšet lupkání při řazení, a hlavně účinně brzdí motor. To variátor na Forze neumí.
A závěrečné stručné shrnutí ... Forza je nejlepší do města, s NC to jde ve městě kupodivu taky dobře, s CB je to dřina. NC je na poklidnou jízdu krajinou, zejména ve dvou, s CB si lze sám o trochu více zařádit, Forza mimo město nepřekáží a dá se sní jezdit i na větší nákupy. Takže zatím si ponecháváme všechny tři motocykly.












K dnešnímu dni (16.10.2020) najeto 24500km, z toho letos již přes13000km. Motocykl je bez jakýchkoliv závad, údržba spočívala pouze v pravidelném čištění a mazání řetězu, druhé výměně pneu (v 17000km), výměně oleje vč. filtrů v 12000 km na jaře a teď na podzim při 24300km. Spotřeba se pohybuje při klidné jízdě v rozmezí 3,1 (sám) až 3,6 l/100km (ve dvou). S motocyklem jsem velmi spokojen.

V únoru 2021 vyměněna řetězová sada po 27200km (řetězová kola byla docela v dobrém stavu, ale řetěz byl již prodloužen o velikost celého jednoho článku) a dána nová zadní pneu.

Teď v dubnu 2021 po najetí 28255 km bez jakéhokoliv problému jsem se rozhodl moto prodat a pořídit nový model 2021, který mám již objednaný a měl by být do konce dubna. Po zajetí se pokusím napsat nějaké srovnání modelu 2021 s modelem 2018. Sám jsem zvědav a těším se.
Teď jezdím chvíli na synově CB500X... je to dobrá motorka, ale výkon tak akorát pro jednoho, a řazení ve městě je hrůza (ve srovnání s DCT), mimo město to ale jde. Oproti NC je znát, že jde o menší a lehčí moto, takže na okreskách se mi zdá trochu hbitější.
Nové NC750X DCT 2021 mocré barvy je konečně doma (7.5.2021) a zatím se zdá, že je ještě o trochu lepší, hlavně pak sedlo. Další informace budu průběžně uvádět v profilu nového motocyklu.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Marty93
Marty93 napsal 17.03.22 v 14:24 10b.

Super to srovnání CB a NC. Zrovna to řeším :)

Myschan
Myschan napsal 16.02.21 v 12:38 10b.

Fajn srovnání, mám Forzu 300 a pokukuju po NC 750 s DCT. Posílám 10 a kolama dolů

w0rm
w0rm napsal 19.07.20 v 22:01 10b.

Výborná recenzia, veľmi sa mi páčilo aj porovnanie s Forzou.
Ja jazdím na Forze, no v budúcnosti by som rád vyskúšal 750X DCT. Na obe by som však miesto nemal, takže by som na rozdiel od Teba stál pred ťažkou voľbou.

Nech Ti všetky stroje robia radosť. Mnoho šťastných kilometrov.

cubes1
cubes1 napsal 04.11.19 v 21:52 10b.

Ahoj, jsem Mira z Uh. Brodu a chci kupovat Hondu jak mas ty . Muzeme se potkat a pokecat. mujj. tel.
725 252 051 . Brnkni diky

Horton
Horton napsal 25.10.19 v 15:52 10b.

Super článek, mam pcx125 a Integru a plně se ztotožňuji s autorem. Hodně šťastných kilometrů.

Více komentářů



TOPlist