renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Triumph Speed Triple (2013)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Pokisko
Vloženo 13.10.2019
Aktualizováno 12.5.2022
Zobrazeno 1 113x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Malá a obratná ale silná, s příjemným posezem, pěkným zátahem... no a s takovým krásně chuligánským vzhledem (do kterého to bude teda chtít ještě pár úprav).

Více fotografii

Motorka koupena od Daywas (Vršovka)

Výška jezdce: 189 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki Z 1000 SX: Je celkem malá a nechci kapotu. Hledal jsem ale v rozumné ceně litrovou motorku s ABS.

První dojmy - Jako klíčové musím vyzdvihnout podvozek. Je sice tvrdý, ale na rovném asfaltu se krásně a naprosto přesně vodí, bez jakéhokoliv zaváhání a náznaku neklidu a sklápí se skoro jako kolo. Motoricky si musím zvyknout, protože proti FZS mi tam chybí vrchol a poklidný zátah Fazeru skoro od volnoběhu. Jinak ale táhne parádně. Převodovka pěkně jistě řadí a famózní jsou brzdy od Bremba, velmi citlivé a silné.

Motorku bych doporučil pro - Záleží na vyježděnosti. Když jsem sedl z Fazera na FZ6, tak jsem z toho měl strašný pocit...nejelo to, nebrzdilo, nezatáčelo. Speed pěkně táhne, parádně brzdí, skvěle se vodí...ale není to dálniční polykač. Je to rošťák na okresky!

Doplňky na motorce - 10/2019 (po původním majiteli):
Padáky, centrální stojan (to vidím na Speedu prvně!), štítek (bez něj to snad ani nejde), držáky bočních brašen.
04/2020:
Jednovýfuk SC Project, CNC páčky, zrcátka v řídítkách, držák SPZ, USB, klín pod motor

Průměrná spotřeba - 6.74743 l/100km

Recenze

V porovnání s FZS 1000 byl Fazer s plně nastavitelným podvozkem gumový, nejistý a neohrabaný. Posez jako na trůnu. Brzdy měl výborné, ale Speed má lepší. Motor Speeda je po prvním svezení (100km) příjemný, ale Fazer dokázal vyvodit větší úsměv. Ten čtyřvál karbecem plněný si nechal libovat i velmi nízké otáčky a až do omezovače pak neustálý růst výkonu. Speed musí jet nad 2000, jinak je to utrpení a pak táhne parádně, ale tak nějak konstantně až do omezovače. Projevem bych to přirovnal jednobuchu v KTM 640 (nejel jsem na dvouválu). U Fazera jsem se k omezovači první kilometry nepodíval, u Speeda už jsem ho vyzkoušel (ale možná už mám taky víc odježděno a posunutý práh sebezáchovy ). Možná se musíme jen sžít a jen to jen pocit, protože Speed je výrazně jinak zpřevodovaný a má zcela odlišný zvukový projev. V tom "čtyřválcovém středním pásmu" ale táhne parádně a chce to přímé porovnání.
Co mě překvapilo pozitivně byla velmi příjemná pozice i za standardními řídítky a velmi pohodlné sedlo. I se standardními laufy má příjemný zvuk a díky kompaktnosti jde na záda na jedničku parádně a dá se v té poloze ovládat. Fazerovi se nechtělo a díky neustálému nárůstu výkonu se hůř držel.

EDIT 2020 - první jízda
Tak po první letošní jízdě ...abych se skoro omluvil. Po sezóně na karbecovém čtyřhrnku je porovnání projevu motoru pro Speeda nelichotivé. Po zimě je to ale jinak a je potřeba nevnímat otáčky motoru, ale rychloměr, který se toho nebojí a podvozek to dokáže krásně podpořit. Tam, kde se na Fazeru už lehce tlačilo, tady se jede ještě na pohodu. A na záda jde pěkně a skvěle se tam drží. No a navíc už vypadá správně rošťácky




No a pomalu se blíží konec sezóny. Měl jsem možnost porovnat Speeda a kamarádovým Supervévodou r. 2015... A zletej Speed. KTM je šílenej janek a vůbec jsem se s ním nesžil. Speed je silný, přesný... Zajímavá byla jízda na TL1000S, které mě překvapilo velmi nakažlivým projevem motoru, ale podvozek a brzdy běs.
EDIT 2021
Přes zimu servis - krk, vidle, přední brzdy - kotouče i desky, olej, zadní osa, zadní pneu. Krk jen proto, že jsem přelakoval šavle a když už to bylo dole. Jen vyčistit a promazat. Vidle... Docela běs. Než se přijde na to, jak to rozdělat (musí se stáhnout pruzina, aby se povolila ta horní hlava. Ale jak se na to přijde, za 15 min. olej vyměnit jde. Brzdy origo byly už K.O. stejně i desky. Na radu kamaráda přenýtovány kotouče u motokotouce.cz za "zubaté" tl. 5mm a dle jeho doporučení daný desky EBC EPFA. Brzdí to dobře, ale není to takový zákus, jako ty origo před smrtí ?. Zadní osa byla vynucená?... Odpadl jeden trn kola a nejde to vyměnit bez rozborky osy. Originál stojí 900/kus a je jich 5...ale poslal mi titanové z anglie za 1500/5ks! - https://titanclassics.com/cart/. Zadní pneu jsem zkusil Angel GT II. Po pár km dobrý, ale Diablo Rosso III víc držely pod plynem ze zatáčky. No uvidíme, co najedou. Ty Rossa chytaly hrozně hady a jelikož nejezdím okruh, tak to je celkem v poho.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
gumakd
gumakd napsal 01.07.20 v 15:23 10b.

10

Brukev
Brukev napsal 14.03.20 v 17:02

Tak teď je to úplně jiná motorka !!! . Super !! Tak ať frčí

Gahan37
Gahan37 napsal 20.10.19 v 19:24 10b.

Centrální stojany v ČR vyrábí jedna firma pro víc značek...pokud neplánuješ servisní stojany zda se mi tahle varianta dobra na základní servis a minimálně čištění, nebo výměna retezovky...
Jinak pěknej speed

Pokisko
Pokisko napsal 14.10.19 v 17:07

To: Brukev
Centrál si nechám na zimu kvůli místu, ale jinak půjde dolů. Sedlo je origo, stejně jak celá motorka a popravdě přes zimu jde do úprav stejně jako máš ty. V bílé je to takto nejhezčí, akorát výfuk bude kónický a dám zrcátka do řidítek.

Brukev
Brukev napsal 14.10.19 v 16:08 10b.

Speed je dobrá motorka !! Centrální stojan mi tam tedy moc nesedí a evidentně tam je i jiné sedlo ??
S tím omezovačem a celkovým průběhem motoru s tebou na 100% souhlasím . Trochu tomu pomáhá laďak, když si člověk prostě připadá trochu rychlejší ale v Alpských zatáčkách je to pohádka a dá se na tom jet velmi svižně

Více komentářů



TOPlist