PROFIL MOTORKY

Ducati Monster S4R (2005)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Figi25
Vloženo 12.10.2019
Aktualizováno 7.10.2020
Zobrazeno 1 993x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Krásná jednostranná kyvka svařená z hliníkových trubek, spousta karbonu, dva výfuky na jedné straně nad sebou a ještě našlapanější motor z 996 tahající za řetěz silou 113 koní a téměř stovkou newtonmetrů.

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Ducati Monster 1200: Protože ji pak můžu koupit kdykoliv, ale S4R už je rarita, stará škola a to jsem vždy chtěl vlastnit.
Aprilia Shiver 900: Taky přicházela v úvahu, ještě když nabízeli Akrapovič k ceně. Dokonce jsem ji vyzkoušel, byla parádní, jenže prodejce neměl prozákaznický přístup, tak jsem se na to vykašlal, i když ji doporučuji. Velice zábavná motorka.
Aprilia Tuono 1000R: Když jsem začínal jezdit, tahle byla první, po které jsem strašně dlouho toužil, jenže když už jsem opravdu chtěl něco koupím tak přece jen Ducati je pro mně srdeční záležitost.

První dojmy - První dojem byl takový, že tohle je přesně to, po čem jsem tak strašně dlouho toužil. Pevný rám, podvozek. Konečně si užívám, že to opravdu brzdí. Nejsou kousavé, ale tak akorát, že nemusíte vynaložit mnoho energie a dobře se dávkuji. Motor bych řekl jedním slovem parádní. Do tři tisíc jsou vetší vibrace a trochu toho cukání, ale nic hrozného, potom se uklidní a nabírá na síle, aby po překročení 5 tisíc začala výrazně zrychlovat, v 6 tisíc už začíná krásně výživný zátah a užíváte si to do takových 8,5 tisíc, výš už nemá smysl překračovat.

Motorku bych doporučil pro - Pro někoho kdo ví do čeho jde. Je třeba znát odlišnosti od běžných motorek a vědět co za servis potřebuje. Toto je velice důležité. Jinak samozřejmě musí to byt fajnšmekr.

Doplňky na motorce - Na jaře 2020 na servisu nainstalované nové lámací páčky, nové rukojeti, závaží a nádobky brzdové a spojkové kapaliny. Vše ve stříbrné barvě od M-style. Vše pasuje a vypadá to pěkně. Můžu doporučit. Ještě chci určitě vyřešit otevřený kryt suché spojky, a výfukové svody bez katalyzátoru.

Recenze

Jak to začalo:
Moje touha po Ducati začínala v roce 2013, kdy v Ostravě byla Ducati tour v květnu. Poprvé na vlastní kůži jsem pochopil, co je ten charakter od Ducati zač. Byl to Monster 796 a do dnes vzpomínám, jak jsem ji řídil a připadal si jak puberťák, který poprvé řídí motorku. Bylo to tak jiné než můj Bandit. Zrychlovala nebo brzdila, nic mezi tím. Její motor burácel a já vykřikoval radosti, co to proboha je. Jela neskutečně a já si uvědomil, že jsem na koncepci dvou válců. Uteklo pár let a já pořád nevěděl, za co Bandita vyměnit. Byl jsem dost nerozhodný, taky nepomohlo že jsem od té doby řídil tolik motorek, že člověk měl spíše zmatek než jasno.

První kontakt:
Na Monstera jsem volal lednu 2019 prodejci s tím, že zkusím zjistit základní informace o motorce. V roce 2018 se dělal velký servis, to znamená řemeny, půl kroužky, brzdová kapalina, motorový olej, spojkový olej, nastavení podvozku do základního nastavení, a kdo ví, co ještě. Mám štěstí, ale znal jsem mechanika, který provedl tento servis. Tak jsem mu volal a potvrdil, že motorka je velice v pěkném stavu, a že podvozek, nastavil tak dobře, že podle ní nastavil ještě jinou S4R. To potěší a můžu potvrdit, že nemám připomínek. Náhoda tomu dala a já poznal prodejce motorky, díky práci, kdy jsem mu prodával auto. To byl další krok tomu, že ta motorka byla prostě osud. Jenže, co čert nechtěl, měnil jsem práci, tak jsem se nechtěl pouštět do velkých akci a musel jsem vydržet ještě dalších 8 měsíců, kdy nastala pravá chvíle. Prodejce od té doby měnil pneumatiky a olej, a mnoho kilometru sni nenajel. Takže ideální stav. Ještě sám od sebe mi navrhl, že na jeho náklady nechá přešit sedlo, podle mých požadavku, protože se rozpáralo. Před koupi mi navrhl, že si ji můžu půjčit na týden zdarma. Prostě takový přistup z říše snů :) Přijel jsem na Banditu a nechal ho tam, odjel jsem na S4R Důvěra je základ.

Tak jsem ji koupil :)

Začátek sezony 2020

Odešla baterka a regulátor nabíjení. Moje blbost. Kdybych rovnou koupil novou baterku, tak regulátor neodejde. Na to velký pozor. Tahle blbost mě stala jen 3500,- navíc. Na servise proběhla výměna řemenu, které se měnili dle předpisu co 2 roky. Takže mám zase na 2 roky klid. Dále výměna oleje, olej filtr, nová brzdová a spojková kapalina. Plus doplňky. Příští rok ventily.

Nahaté superbiky

Speciální odrůdu Monsterů tvoří esková řada. Zlí jazykové tvrdí, že boloňským přebývaly superbikové motory, a tak je nacpali, kam to zrovna šlo. Ale ať byl důvod jakýkoli, jisté je, že v roce 2001 byl na trh uveden model S4 se čtyřventilovým vodou chlazeným motorem o objemu 916 cm3, tedy s agregátem pocházejícím z legendární první devětsetšestnáctky. Hlavní ducatí hvězdou spojenou s propagací tohoto modelu byl "King Carl" (pro ty později narozené - Carl Foggarty, čtyřnásobný mistr světa superbiků), i když už nejezdící. Tehdy se tábory fanoušků rozdělily - přestože motocykl vypadal téměř identicky s ostatními Monstery, bylo nemálo těch, kteří přítomnost vodou chlazeného agregátu prostě nepřekousli. Ať z důvodu tradice, nebo kvůli jeho vzhledu - proti uhlazenému vzducháči působil superbikový nabušenec hodně nekompaktně, a co ten ohromný chladič vpředu vyčuhující do stran?! Druhá skupina naopak jásala nad sportovnějším podvozkem a posazem a hlavně - ódy se pěly na motor. Monster s více než stovkou koní a s pořádnou porcí síly v horním spektru otáček, to tady chybělo. A to ještě bylo prd, hlavní pecka přišla v roce 2003, kdy Ducati vyrukovala s Monsterem S4R. Pouhé jedno písmenko v názvu navíc, v reálu úplně jiný motocykl. Krásná jednostranná kyvka svařená z hliníkových trubek, spousta karbonu, dva výfuky na jedné straně nad sebou a ještě našlapanější motor z 996 tahající za řetěz silou 113 koní a téměř stovkou newtonmetrů. Jo, to je žrádlo.

Motor:
Na S4R jde všechno tvrdě v čele s motorem. Ten si prostě musí zamilovat každý. Tahle bestie je vlastně jen o něm. Když se na Monstříka koukáte, říkáte si, že majitelům učaroval svým vzhledem, ale pak se svezete a poznáte, že ego téhle motorky se skrývá pod nádrží. Vodou chlazený Desmoquattro dvouválec z 996 se na provozní teplotu zahřeje i v chladnu celkem rychle a můžete vyrazit. Pod čtyři tisíce on nerad, on je tady od toho, aby řádil a točil se. Pět tisíc, šest tisíc a nic vám neujede, stačí lehce pootočit rukojetí. Ale to nejlepší ještě přijde. Je zajímavé, jak tenhle motor staví na hlavu klasický charakter dvouválců - ty většinou kolem 7000 otáček zvadnou a je lepší a efektivnější přeřadit, kdežto S4R v sedmi právě exploduje a nekompromisně si to valí dál až k omezovači někde kolem desítky. I kdyby zbytek motorky byl kopkou hnoje, kvůli motoru ji stojí za to mít.

Technická data Ducati Monster S4R

motor čtyřdobý, kapalinou chlazený dvouválec v90°, OHC/4
objem 996 cm3
vrtání x zdvih 96 x 68,8 mm
výkon 83,4 kW (113 k)/8750 ot./min.
točivý moment 95,5 Nm/7000 ot./min.
převodovka šestistupňová
brzdy vpředu 2 kotouče průměr 320 mm, čtyřpístkové třmeny
vzadu 1 kotouč průměr 245 mm, dvoupístkový třmen
rozvor 1440 mm
výška sedla 803 mm
hmotnost 193 kg (suchá)
nádrž 15 l (3,5 l rezerva)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Dablicek200Mph
Dablicek200Mph napsal 15.09.20 v 22:47 10b.

Nádherná hračka.
Škoda, že takový se už dneska nedělají. Nejlepší monster, co kdy vypustili z Bologne.

Mirinn
Mirinn napsal 20.04.20 v 15:50 10b.

dobrá volba

ROSTYK
ROSTYK napsal 05.02.20 v 08:31 10b.

Krasavec,ať jezdí

Seri34
Seri34 napsal 10.01.20 v 11:42 10b.

Ahoj, tak vidím, že si sa odhodlal pre kúpu! Super, tiež zvažujem obnoviť Bandita za Italku

Gemil
Gemil napsal 07.11.19 v 21:48

Super bike!!

Více komentářů



TOPlist