Scrambler co je opravdu scrambler
První dojmy - Větší vibrace,nepohodlné sedlo, ale oproti XJR 1300, kterou jsem jezdil několik let, lehká jako pírko. Zajímavý design, ergonomií i vzhledem skoro hotová mašina na flat track.
Motorku bych doporučil pro - Pro všechny. Pro zkušené motorkáře na vyblbnutí se (wheelie, Stopie no problem) a polety kolem komína. Díky čitelnému motoru a váze i pro začátečníky a vyšší slečny.
Recenze
Po nehodě na XJR 1300, kdy mne přehlédl řidič plechovky a prostě mě přejel jsem si řekl, že s mašinama končím. Bohužel 12 let ježdění a 100 000 km po Evropě jen tak ze žil nevysaju a tak jsem si řekl, že koupím malou mašinu na ježdění do práce a okresky kolem chaty. Chtěl jsem Mondial HPS 300. Nešlo mi o výkon, ale motorka je na mě prostě malá. Pak jsem narazil náhodou na Derbi.
Mašina má špičkovou výbavu. Vpředu brzda Brembo - radiální třmen i radiální pumpa. Vidlice Marzocchi, vzadu stavitelný Sachs. Pirelli scorpion A/T pneu a nakonec prověřený z mnoha jiných modelů motor Yamaha MInarelli 660. Brutální výfuk - postavili výfuk a kolem něj motorku . Zadní odlévaná kyvka - lehoučká a krásná designovka - skrz kyvku prochází i řetěz. Eloxované ráfky, široká 18" vyplétaná kola.
Díky slušnému rámu, vysoko hozenému výfuku jsem vzal mašinu do lehčího terénu. Lesní polní cesty, bláto, prach zvládá bravurně - jen to mytí pak bolí. A mýt se musí, na fotkách zdaleka není tak hezká, jako naživo. Motor má celkem malé spektrum použitelných otáček (tj. od kdy to táhne do kdy to už hodně brní) cca od 3000 do 6000. Ale v tomto rozmezí je to neskutečně agilní mašina. Naprosto famozní je váha - 164kg. Takže do města jak s hračkou.
Nejvíc mě asi trápí nepohodlné sedlo. Je opravdu tvrdé a po 100 km už to je poznat dost (zas to ale není nic, co se nedá předělat, gelové za pár tisícovek se dá dokoupit i origo). Jak kdyby ji fakt stavěli od počátku na flat track. Dal jsem na ní i 600 za den, ale dlouhodobě snesitelné max je tak 300. Převodovka trošku zvláštně odstupňovaná, kdy pětka je jen na dlouhé táhlé rovinky a dálnice. Čtyřka táhne od 70km/h do 140 a navíc má motorka na čtyřku nejméně vibrací a nejhezčí zvuk (hodně retro) z výfuku. Z toho vyplývá. že na velké cestování to není, ale na vyblbnutí naprosto super stroj. Na noční polety městem jako Café racer naprosto dokonalá motorka.
Sedlo tak akorát, holky nad 170 cm ji zvládnou taky. Motorka je v podstatě celá z Italských komponentů, byť montovaná ve Španělsku, ale projev Aprilie se zde nezapře. Spotřeba cca 5 a půl litru. Max rychlost 180 km/h na tachometru. Reálně kolem 170km, ale už to dost "brní". Do 140 pohoda letadlo.
Kdysi jsem o ní taky uvažoval , mohl jsem ji mít fungl novou za 110tis. ale pak jsem vzal Guzzi.
Je to hodně zajímavej stroj.
parada, mam rad taketo “ine” kvalitne poskladane motorky
vela stastnych km.
Jedinečný krasavec.
Hodně zajímavá a neokoukaná motorka! Věřím, že je s tím kupa srandy, tak ať slouží!
Ahoj jo jo koupil v ČR, ale už jako zánovní ojetinu. Původně dle servisní knížky Itálie. Ale prý se sem pár kusů v minulosti na prodej dovezlo. Každopádně díly jsou k dostání u prodejen Piaggio na objednání z Itálie a ceny mi přijdou stejný jak u japonských mašin, nic drastickýho. Tak jsem v klidu.