renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki DL 1000 V-Strom (2016)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Animals21
Vloženo 7.10.2019
Aktualizováno 19.5.2021
Zobrazeno 5 974x
HODNOCENÍ PROFILU OD 19 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Solidnost a legendární spolehlivost a že je naživo o moc hezčí než na fotkách.

Více fotografii

Motorka koupena od Deutschland über Alles - Trombonista drážďanské filharmonie, no fakt, super pokec.

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - Od prvního rozjezdu velmi mile překvapil motor, na 2val do L sameťák s jen trochou hrubosti někde úplně vzadu, aby se neřeklo, výborně vyladěnej. Ideální jezdecká pozice, pohodlné sedlo - uvidíme po delší jízdě, plexi chrání líp, než bych čekal a brzdy jsou teda na tuhle kategorii výtečný ...

Motorku bych doporučil pro - Nebudu teď dělat chytrýho, ale asi to nebude stejná cílová skupina jako 1200GS :-D

Doplňky na motorce - Boční kufry Givi Outback Trekker á 37litrů
Centrální stojan SWmotech
Vyhřívané hefty - co mě akorát dycky serou, páč je heft tlustej jak noha vod kulečníku, takže na jaře půjdou do hazjlu
Kontrola tlak v pneu
Blástry
Hrazda řidítek
Doplňková světla SW-Motech
Padáky Heed
Něco určitě přibude

Recenze

Byla to dlouhá anabáze a zabrala vlastně celou sezonu 2019. Opět a zase je potřeba ke Speedovi něco cestovního, protože ve mě snad konečně uzrálo, že se chci někam podívat. Po navyšování budgetu zapůjčena Afrika a tím to začalo. Dennodenní rozhodování, jestli teda tu Afriku jo a nebo ne. Na Jarově byla v trikoloře 2019 za 310tis Kč, což je výborná cena. K tomu nějaké vybavení, vlastně přesně to, co už Stromek měl od původního majitele, a šup, jsme na 350tis. A protože Afrika byla celou dobu hlavní favorit a měl jsem možnost si ji opakovaně půjčit a "pár" kilometrů na ní najet, bude recenze Stromka porovnáním s Afrikou. Pořád je na to ale nutno koukat tak, že ojeté Afriky nejsou (chtěl jsem nutně model 2018+ a s tím níže porovnávám) a když, tak opravdu jen o pár jednotek tisíc levnější než nová, a tak chca nechca porovnávám lehce ojetého, tudíž výrazně levnějšího, Stromka oproti funglovce Afře.

Obecně: Afrika je vítězem snad všech testů, kterých se zúčastnila, Stromek si většinou odnese cenu za překvapení večera. Lehce opomíjená motorka, u které pak většina zjistí, že je vlastně ideální. Kolem Afriky byl a je obrovský hype, Suzuki Stromka snad ani nepropaguje. Škoda. Honda je krásná motorka. Překvapivě mé nemotorkové okolí ji označuje za kolotočářskou a nejlépe hodnocená je u nich černá varianta. Nicméně v obou verzích trikolory je pro mě osobně fakt nádherná. Stromek je naživo ale o moc hezčí než na fotkách a ten jeho zobák si mě získal vysloveně po pár minutách, je to velmi rychle takovej kámoš. Přesto je začátek spíš dle hesla "s každou zatáčkou zkusíme víc" a postupně odhalujem, co Suzuki umí. Na Africe jsem byl doma už při nastartování a ihned jsem v ni měl důvěru, díky širším řidítkům mi přišla ovladatelnější hlavně v nižších rychlostech, Strom je jistější při sportovnějším stylu jízdy a vzhledem k vhodnějším rozměrům kol na silnici je to opravdu znát.

Motor a převodovka Snažil jsem se být rozumný, že tohle nebude moto na lítání, ale na cestování. Stejně jsem přistupoval i k dalším motorkám, které jsem zkoušel - namátkou Tiger 800, Multiestráda 950, apod. Zvuk i projev motoru Hondy je s přihlédnutím k použití motocyklu vážně dobrý a docela sportovní, Afrika chce jet a uhánět kupředu. Průběh motoru je příjemně hrubý, nic vyloženě uhlazeného. Je potřeba ji trochu točit a jí se chce. Bohužel až nějak často jsem byl v červeném poli, když jsem potřeboval být trochu rychlejší. Motor Suzuki je o poznání větší silák. Nemá o moc víc koní a Nm (o pár teda jo), ale to kouzlo je v jeho naladění. Krouťák je posazenej extrémně nízko a tah poleví až před červeným polem. Tam se jen tak nedostanete, není tam totiž co hledat. Průběh je jemný, prakticky bez vibrací, příjemně silný a bude tak výtečný na cestování sám a o to víc naložený, ale umí potahat, když se člověk chce trochu proletět. Tohle uměl už starej Strom. Samozřejmě v rámci kategorie. Přesněji v rámci katerogie, pokud zapomeneme na 1190 a 1290 KTM Ty pro mě ale měly jiné nezkousnutelné atributy. Převodovka Afriky trochu hrubší, ale přesně zapadající, bezproblémová. Strom má převodovku tišší, kvalty padají až nenuceně, což občas způsobí, že jsem na ni až moc jemný Přesto ani náznak nedořazení, falešných neutrálů nebo "šlo to tam přes zuby". Spojka je hydraulická, na Hondě naopak lanková. Chod obou bezproblémový dvěma prsty. Seriový výfuk na Stromu je fakt o ničem, tady vede jednoznačně Afrika, která se sériovým laufem má skvělej zvuk a nepotřeboval bych ho měnit za laďák. To Suzuki by laďák fakt slušel. Stejně jako třeba Tigrovi.

Podvozek a brzdy Strom má údajně dost ostrý nástup přední brzdy a její velice slušný účinek. Tak to musím beze zbytku potvrdit. Nástup je opravdu dost jedovatý a kdo se lekne a zahamtne, bude kurwa rád za ABS. Naopak zadní brzda je dost vágní, fakt dost, skoro se mi chce říct na silnici k ničemu. Přední brzdy na Africe jsou ... no těžko posoudit, protože vidle jsou tak měkké, že vlastně nevím, co si myslet o brzdách. Motorově se jí dopředu sice chce, ale zároveň jsem se vždy krotil, protože bylo nutno počítat s delší brzdnou dráhou, ale možná je o to zvyku. Zadní brzda je normálně použitelná. Celkově je podvozek Afriky asi lepší. Ono to nejspíše vypadá, že Afriku trošku haním, ale tady se dostanu k tomu podstatnému. Afrika je vyladěná jako univerzální motorka, dobrá na silnici, schopná v terénu. A to je právě to. Strom si na tohle nehraje, ten je víceméně silniční a v tom Afriku vysoce převyšuje. Ta mu stejnou měrou oplatí v terénu. A to byl můj problém. Kolik toho reálně najedu offroad? Fakt tam pojedu s motorkou za 350tis Kč? Podvozkově na to Afrika má, motorově taky, ale co ta spousta slícovaných plastů ... a kurwa co ta cena za ně?! A ve finále stejně zjistíte, že ten terén, který je reálné jezdit s mastodontem, zvládne Strom taky. A kdo chce terénnější, ten nakonec půjde do lehčích. Btw. mrknul jsem na cestopis dvou Poláků co jeli Mongolsko a zpět. Jeden KTM 1290 R (takže koza vysoká, super terénní, dráty, duše, hypervýkon) a klasický Strom 1000 (břichoplaz, loukotě, bezduše). Zvládli to oba, oba bez technického problému (což mě teda sorry u KTM docela překvapilo :D) a oba se shodli na jednom - příště na něčem lehčím!

Výbava a různé vyfikundace První na očích je displej. Afrika má Gameboye, který k ní tak nějak pasuje. Není moderní tablet jako má konkurence, ale není to oldschool budík s ručičkou. Nevýhodou je ne zrovna dobrá čitelnost. Celý kokpit je ale pěkný. Strom má obyčejný budík a luxusně čitelné digitální informace. Kokpit není úplně hitparáda hlavně svým tvarem, působí tak nějak naroubovaně na předek motorky - myšleno z pohledu řidiče. Obě motky zobrazují klasiku jako zařazený rychlostní stupeň, dojezd, atd. a u Suzuki mě opravdu potěšila hodnota napětí na baterce. Supr věc, jak odhalit, jestli se neblíží pohroma typu regulátor, altík, apod. Afrika umí vypnout ABS (myslím jen na zadku), Strom neumí vůbec. To opět odkazuje na zamýšlené použití motocyklu. Samozřejmě lze vyndat pojistku, pšt. Palivové mapy Suzuki nemá, protože prostě plyn je lanko. Má 3 stupně kontroly trakce (1, 2, off). Afrika má 7 kontrol trakce, 4 mapy (jedna je user), 3 stupně brždění motorem. U obou chybí tempomat, u Afriky dost nepochopitelně, když je to jen otázka softwaru. Afrika jede v LEDu, Strom žárovky. Vlastně se dá říct, že Honda je osazena modernějším, dražším a líbivějším vybavením, kdežto Suzuki používá zastaralejší řešení, ale v té nejdotaženější formě. Občas je na ní vidět, kde se šetřilo - boční stojánek, obyč žárovky, apod. Troufnu si v protipolu říct, že vzhledem k legendární spolehlivosti Stroma se naopak rozhodně nešetřilo na tom zbytku. Afrika na tom se spolehlivostí bude ovšem stejně skvěle. Honda v rámci odkazu opravdových endur frčí na drátěných kolech a dušových pneu. To byl vlastně můj největší problém. Opět otázka pohledu a použití. Pro některé nutnost, pro jiné zbytečná komplikace.

Spotřeba - zde bohužel porovnávat s Afrikou nemohu, protože si to prostě nepamatuju a i když mám něco v hlavě, nerad bych se mýlil. Se Stromkem jsem dal dva testovací dny. Vždy s bočními kufry Givi Trekker ne úplně narvanými, pár věcí. První den 390km jsem jel svižně, na rovinkách (samozřejmě to vždy byly německé dálnice ) běžně 150km/h, ze zatáčky krásně na vlně krouťáku. Na nádrž se dá ujet cca 300km a člověk už je notně nervózní ze zobrazovaného dojezdu Vzhledem k velikosti a předpokládanému použití motocyklu bych si dokázal představit nádrž větší o 2 litry místo současných 20. Spotřeba dle tankování 6,05 litrů na 100km, Překvapivě přesný je palubní počítač, který hlásí 6,0 a dá se tedy plně důvěřovat zobrazovanému zbytkové dojezdu. Druhý den za stejných podmínek jsem jel příjemným rychlejším turistickým tempem a výsledek 5,6 přesně odpovídá číslu na displeji. Předpisově bez kufrů je 5,0 naprosto reálných, ale pochybuji, že toho kdy dosáhnu. Nicméně právě zjišťuji, že asi jezdím jako prase, nebo mám místo rukou prasečí paznehty, protože dle spritmonitor.de je průměrná spotřeba uživatelů tohoto modelu 5,1 litru na hundrkilométr a když pominu extrémy, je rozptyl 4,6 - 6,0. Asi to mám rozbitý (v hlavě). Nu, nedalo mi to. Včera cca 100km s kolegou lehce nad předpisy (v Německu na dálnici samozřejmě ), ale pohodové tempo a 5,1l/100km. Takže sundat kufry a podle přepisů a věřím těm 4,7.

Závěr a tak vůbec Afriku jsem hodně chtěl a hodně ji řešil. Částečně do toho vstupoval i fakt, že jsem chtěl moto univerzální a tedy mimo jiné i pro dva. Na 1200GS mě při jízdě ve dvou vyloženě sral průběh motoru, TDM bylo pro dva malé, Multina divní posez, Tajgr 800 supr, ale duše, cena, nejnižší výkon, prostě nikde jsem nebyl 100% spokojenej. Ani Stromek není 100% motorka, ale všechno, kde je horší, je strašlivě nepodstatné a vždy to říká - tady jsem malinko horší, ale tady to výrazně vynahrazuju. Motorky se maj kupovat srdcem. Podle mého ty sportovní. Ty cestovní se maj kupovat taky trochu rozumem. Někdy nečekáte tak moc a nakonec zjistíte, že to byla perfektní trefa. Výtečný motor (kdo by nechtěl 20kW navíc) a hlavně výborná ovladatelnost, skvělé zpracování, legendární spolehlivost, to vše je Strom. Vyzdvihnout ovšem musím ergonomii a pohodlí. Věc na delší cesty naprosto zásadní. Takže to shrnu originálně - "skvěla padla do ruky"

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Animals21
Animals21 napsal 16.05.21 v 21:08

Tak jsme se dnes rozloucili ... byla to VYBORNA motorka, skvele ovladatelna, dostatecne vykona (jak se ukazuje, ne dostatecne ) a hlavne jsem vedel, ze se na ni muzu kdykoliv spolehnout. Cau, Stromku, byl jsi super.

petr1000001
petr1000001 napsal 19.04.21 v 23:15

Čus ,teď jsem si po roce zkoukl debatu u afriky,odpověděl i ohledně rozjebaného stehna
A otevřel profil,no a máš ten pro mně nejhezčí ročník a barvu,ve které stromka udělali
Asi jsem byl jedinej,komu se ve 2014 líbil a ty další u mně už naopak ustupovali...
Gratuluju

Saňař
Saňař napsal 05.11.20 v 14:53 10b.

No, tak asi jsem našel, co jsem hledal. Příští sezonu jsem chtěl pojmout zkušebně a Stromek předposlední generace byl jeden z favoritů. Jednak chci zůstat u značky, ale hlavně se mi líbí víc nez ostatní. No a jak to tak čtu, tak asi nic moc zkoušet nemusím. Máš to napsaný bravurně a jsem pro sezonu 2022 téměř rozhodnutý. Akutálně jezdím GSX 1100 F, což už je starší dáma a rád bych taky občas ochutnal i polní cesty. Takže, moc díky za recenci a za pomoc při rozhodování.

M8te
M8te napsal 02.11.20 v 13:08 10b.

Konečně jsi dospěl k té správné značce "S" Máš to krásný a recenze skvělá!

Lucasbiker
Lucasbiker napsal 13.04.20 v 20:05

Pro mě asi nejpřínosnější recenze tady, poněvadž s Africou v různých verzích jsem pár kiláčků najel. Stroma bohužel nějak nebyla možnost vyzkoušet. Ale je fakt, že motocykly Suzuki beru jako postavené tak, aby sloužily bezproblémů a dlouho, pokud se dodrží předepsaná údržba, takřka "nezničitelné". Můj 1250 Bandit je toho důkazem s více jak 80tis. km na tachometru.

Více komentářů



TOPlist