PROFIL MOTORKY

Moto Guzzi Stelvio 1200 (2010)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník oldyno
Vloženo 5.10.2019
Aktualizováno 13.10.2019
Zobrazeno 981x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Italské kladivo, které rozdává zážitky na potkání.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1200 GS: Kdysi sen, ale už jen po nastartování mi to přijde takový nemastný neslaný.
Yamaha XT1200Z Super Tenere: Cena za ojetinu, ale ostatní dtto R 1200 GS. Jinak nechtít Guzzi, byla by v hledáčku na 1. místě.
Suzuki DL 1000 V-Strom: Cenově pouze model 2014-2015 a na ten se nedá dívat.
Kawasaki Versys 1000: Dlouho jsem o něm přemýšlel, má ho kamarád, ale prostě bych to měl opět jen jako motorku, která mě doveze kam potřebuji a dál nic.

První dojmy - Dole je výkon tak akorát a pak se začíná projevovat italský charakter. Překvapila mě kultivovanost motoru oproti starším typům Guzzin a převodovka, kterou oproti předchozím japoncům hodnotím na Itala velmi kladně.

Motorku bych doporučil pro - Kdo ji chce, koupí si ji. Nicméně i při nejnižší výšce sedla to není nic pro motorkáře menšího vzrůstu.

Doplňky na motorce - 12V zásuvka, padáky, ochrana kardanu, kryty rukou, tanklock sw-motech, samodomo držák navi, topcase 22l, boční kufry MyTech 39l.

Recenze

Po několikerých ojetých a zánovních japonských moto střední kubatury, kdy jsem vystřídal vše možné, od sportovně cestovní moto po cruisera, XT 660 atd. jsem potřeboval něco, co mi dá víc, než pouhé ježdění. No nakonec jsem zjistil a po svezení na kamarádově Ballabiu potvrdil, že je nevýhnutnou nutností pořídit do garáže charizmatického Itala v cestovním kabátě.
Zatím se seznamujeme, ale husina na krku mi naskakuje už jen při pouhém pohledu na tento dizajnově a motorově impozantní stroj..
Protože jsme spolu na začátku, hodnotit si zatím netroufám.

Ke koupi:
Guzzi se mi vždycky libily, ale byla to pro mě taková exotika, že mi svědomí nedovolilo vůbec o koupi kdy uvažovat. Pak se objevil Koudy01 s Ballabiem, se kterým jsem v létě 2019 proplul až do Mandella a po cestě mi umožnil zakusit, co to znamená sedět a snažit se zkrotit Guzzinu. No a semínko pochybnosti bylo zaseto. Tak jsem prodal co jsem měl doma (částečná souhra náhod) a šel vybírat nový stroj. A i když jsem na začátku trochu tušil, kam se to všechno směřuje, snažil jsem se i tak jít opět k osvědčenému Japonsku. Jenže to prostě vůbec nešlo. Vždycky, když už jsem měl něco v hledáčku, jakékoli emoce, vše co jsem zažíval při hledání moto, vždycky to všechno rychle přišlo a ještě rychleji odešlo. A tím bylo jasno. Vybavené pocity z jízdy na Ballabiu, zážitky z tripu po Dolomitech, Mandello del Lario, to vše nebylo možné jen tak přejít. Co se týká stroje, bylo jasno, Stelvio. Nad ničím jiným jsem ani neuvažoval.
No a tak se stalo, poměrně rychle, že jsem natrefil model 2010, koupeno 2011 v A-Spirit Praha, 1. majitel, poctivých 14 800km, kompletní značková servisní historie. Nebylo absolutně co řešit.

Prvních 700km, polovina října 2019:
Dvoudenní trip z Moravy přes Jeseník a zpět ve všech možných podmínkách, co jen podzim dokáže připravit a v tempu sem tam svižnějším turistickém.
Řazení všech rychlostí je doprovázeno většinou zvukovou kulisou, ale perfektně přesné. Sem tam se mi podaří zařadit bez zvukové kulisy, ale jen zřídkakdy (při svižnějším tempu a řazení ve vyšších otáčkách). Možná guzzi techniku řazení ještě dopiluju, ale nemyslím si, že se něco zásadně změní.
K souvislosti mezi projevem motoru a vyplavováním endorfinů se taky rozepisovat nebudu, ani to napsat vlastně nejde, musí se to zažít.
Mám základní model Stelvia, tudíž bez kontroly trakce a nepokládám tuto funkci ve spojení s tímto motorem za potřebnou. Na podzimním mokrém lesním asfaltu atd. jsme taky pojezdily docela dost a pokud si to člověk hlídá a správně podřazuje, není problém. Do 5500ot. je to "beránek" a pak se motor začíná pěkně rozmotávat.
Spotřebu jsem držel na 6l a myslím si, že v letních teplotách bude i lehce nižší.
Motorka mě překvapila po všech stránkách, zejména co se týká pohodlí. Po "nonstop" 360km jsem slezl a chvíli jsem přemýšlel, jestli jsme už vůbec vyjeli. Toto jsem zažil poprvé a to jsem už něco pojezdil, mimo jiné 3 sezóny na V-strom 650. Až takové pohodlí jsem nečekal. Nicméně mám výtku k sériovému plexi, které okamžitě doplním nejužším deflektorem Puig.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
kuzmič
kuzmič napsal 13.10.19 v 20:58

Pěkné kladivo, ta barva mu sluší...!!!
Od té doby co mám MG mě žádný jiný motor neoslovil natolik, abych jen uvažoval měnit...

docik.
docik. napsal 11.10.19 v 20:23

Budeš spokojenej! Já už su se Stelviem nadšený 10let.

abbany
abbany napsal 11.10.19 v 06:49 10b.

mám stejné pocity už čtvrtým rokem...Stelvio nemá zatím náhradu

Kostelník
Kostelník napsal 09.10.19 v 13:17

Pecka! Fakt nádherná v téhle barvě. Tak ať pořádně bručí!

TRA
TRA napsal 06.10.19 v 20:45 10b.

Dobrá volba, spoustu spokojených km přeji

Více komentářů



TOPlist