Motorku jsem koupil s tail tidy úpravou, která byla provedená z velké části podomácku a po italsku . Na oko to při pohledu z dálky nevypadalo zle, ale technicky to nebyl moc povedený bastl. Při koupi jsem to neřešil, protože jsem k motorce dostal původní příslušenství i s výfuky.
Neoriginální podsedlový plast byl přišroubován jen dvěma šrouby vpředu dole a na něm byly přes kombinaci části univerzálního držáku SPZ (předpokládám) a ohnutých plíšků přichycené blinkry a podložka SPZ. Vzadu nahoře pak plast spočíval celou vahou na zadním světle, do kterého už se působením vibrací začínal zabrušovat (viz 1. foto).
Provedl jsem takovou úpravu, aby byl držák přišroubovaný přímo k rámu pod sedlem jako původní držák SPZ (4x šroub M8). Také jsem vrátil originální podsedlový plast, který má proti náhradnímu několik výhod - přesně sedí a pevně drží, neodírá světlo, lépe lícuje s krovkou a má odrazku. Na druhou stranu je vyšší, což je trochu komplikace, protože jsem nevymyslel žádné elegantní řešení, jak zachovat blinkry nad výfuky. Začal jsem uchycením výfuků ve vyšší poloze, zhruba na úrovni koncového světla. Tím pádem nejsou vidět šrouby na objímkách výfuků, protože jsou schované pod kapotou. Přes zimu jsem tedy kreslil a stříhal, vrtal a ohýbal hliníkový plech do té doby, než jsem byl s výsledkem jakž takž spokojený. Výsledný výrobek je z 2mm nerez oceli, která je otryskaná a nalakovaná komaxitem, takže by měla přežít zbytek motorky i mě.
První jízda proběhla 22.2.2020 a nic neupadlo, takže si troufnu prohlásit to za úspěch
-
Stav při koupi a detail světla
-
V malém rámečku dlouhý a krátký úchyt výfuku, celý držák.
-
Celkový pohled před (vlevo) a po úpravě.
-
Detail před (vlevo) a po úpravě.