renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Yamaha FJR 1300 AS/AE (2008)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník tanoz
Vloženo 3.10.2019
Aktualizováno 30.3.2020
Zobrazeno 2 900x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Co napsat na úvod?...
Snad jen to, že si mne pořídila přesně ta, co mne chtěla.

Více fotografii

Motorka koupena od Petra S. - Takový ten férový týpek, co si nepotřebuje na nic hrát.

První dojmy - O prvních dojmech se píše opravdu těžko. Kdo si měl možnost sám vyskočit z letadla s padákem, tak svůj první pocit taky prostě nezvládne popsat. Protože zmizel někde úplně mimo vědomí utopen adrenalinem a endorfiny. Tak že prostě nevím... Snad jediné, co mne napadá je výstižné . . . Wuááááůůů...

Motorku bych doporučil pro - Motorku bych i po zkušenostech, jež ni přibývají s každým šťasným návratem domů doporučil spíše již vybouřeným a zkušeným cestovatelům. Rozhodně bych ji ale nedoporučil jako první stroj začátečníkům. Nic totiž neodpustí.

Doplňky na motorce - Jako příjemné doplňky dodané přímo v originálním provedení je elektronicky ovládaný posun štítu, velmi snadno ovladatelný sklon světel, dále pohodlně ovladatelné a i výkonné vyhřívání gripů a dva boční snadno sundavatelné kufry. A nedavno objevená autozásuvka v té prťavé přihrádce.

Průměrná spotřeba - 18.6973 l/100km

Recenze

Asi nenapíšu, proč jsem si vybral právě tento stroj. Mnohem snáze by má eFJéeRka asi napsala to, proč si vybrala ona právě mne.
Zkušenosti snad přidám časem, nebudu-li lenoch a také pokud zasednu zas po nějakém čase ke klávesnici. Zatím je pro mne všechno nové. A i když jsem přesedlal v podstatě z jednoho opravdu pohodového cesťáčka na druhý, tak rozdíly jsou více, než dech beroucí.
Původní Honda NT 700 V s rozvorem 1476 mm, výškou sedla na 806 mm a váhou z hruba 260 kg. Její pěti stupňový dvouválcový motor o obsahu 680 ccm a výkonem 49 kW byl také dostačující. Pohodlná na dlouhé cesty a spotřeba 5,2 l/ 100 km za jakékoliv situace. Dokonce, i když byla plně naložená, nebo sólo. Je fakt, že si při ostřejší jízdě sáhla na ďábelských 5,6, ale to se dalo udýchat.
Každopádně, teď tu mám eFJéeRo. Přesněji Yamahu FJR 1300 A .
Rozvor 1545 mm se stará o klidnější průjezd zátočinou a větší pocit toho, že člověk sedí spíše na korábu, nežli na "hravém" Ďuvikovi. Výška sedla 805 mm sice nenabízí posun nějakým výraznějším sněrem, ale vzhledem k citelně větší délce mám pocit, že jsem stejně o něco níže. Zato váha sahající lehce nad 300 kg už budí respekt a dá trochu větší práci. Do garáže ji už bez motoru ale nedostanu... :-/ Mám tam totiž poněkud vyšší nájezd.
I tady je pěti stupňová převodovka ale stejně, jako na Ďuvikovi se mi občas stává, že tam tu šestku cpu... Motor je na tom však již o poznání jinak. Jeho 1298 ccm a 105,5 kW vás posadí s prominutím na pr.el. A rozhodně vám dá najevo, že to už není hračka pro nezkušené a nevyblnuté piloty. Posez je i na originálních sedačkách velice pohodlný a se spotřebou jsem po ujetí 244 km na 6,2 litrech průměru. Uvidíme, kam se posunu dál.
Co bych ještě o ní mohl napsat?... Brzdy jsou předvídatelné a však dostatečně silné. Motor působí svižně, ale i svým výkonem se umí přihlásit o pozornost a vzbudit respekt. Převod kardan, což mi vyhovuje pro jeho snadnou údržbu. Ovladatelnost je sice skvělá, ale už to není tak "hravé", jako u Ďuvika. Jízda s baťůžkem je pohodová a i se prý velmi příjemně nastupuje a naopak. Úložný prostor?... Dalo by se říci, že se mu s kufry dohromady nedá nic vytknout, byť Ďuvik nabízí toho prostoru již v základu mnohem vícce. Příjemný bonus, je elektronicky uzamykatelná byť malilinkatá přirádka na levé straně přední kapotáže.
Kam ji směřovat? No, městský provoz zvládá sice pohodově, ale mnohem lépe se s ní budete cítit na silnicích mimo města.
Prostě je to svým zařazením a i vzhledem velice příjemný a pohodový cesťáček určený prakticky výhradně pro asfaltový kobereček.

To je asi tak zatím vše k této krásce.

Je pondělí, 30.3. 2020 a já znovu usedám k PC, abych přidal dlších několik málo postřehů. Mám na tachometru něco málo přes 79600 km což je asi tak 2600 km společných chvil za námi.
Nedávno jsem objevil v přihrádce pod gumovým krytem autozásuvku. Trvalo to docela dlouho, než jsem si jí všiml. Vejde se mi tam pouze techničák a zámek na kotouč. Tak že do ní prakticky nelezu. :-/ No, je to fajn a v jádru věci i docela slušné místo na to, kam ji nepozorovaně umístit. Ale pokud do ní zastrčím adaptér se dvěma USB vývody, tak už tam prakticky není k hnutí. Ale mám ji a i když je tu jisté "I KDYŽ" jsem za ni rád.
Výměna pneu udělala své . Končně jsem si mohl vychutnat jízdu v plném rozsahu svých možností. Docela mne překvapuje, že vzít znamenákem o zem a nebýt na hraně pneu u takového typu stroje vůbec jde, ale asi to tak má být. I když se o FJR píše i jako o supersportu, tak je to prostě pořát jen velmi pohodlnej, velkej a silnej cesťák.
To, co tu bude ale podstatnější je to, jak se mi s ní jezdí.
Jízda:
Ano, je to doslova ďáblice. Tedy alespoň na mne po těch 2600 km tak stále působí. Určitě ani nic neměmím na tom, že by si ji měli kupovat už spíše vyzrálejší jezdci. Výšku pilota bych taky doporučoval tak od 180 cm. Je silná a ač nikdo není nucen jezdit na maximum, je opravdu super pocit, že ta síla tam je a dá se kdykoliv prostě jen zalomením pravačky vhodně využít.
Posez:
To je trochu zvláštní kapitola. I když není nádrž kdo ví jak velká, tak se i tak musím přes ni k řidítkům dost natahovat. Posez je tak něco mezi zalehnutím a rovným cestovnějším usazením. Proto chápu ty, kdož si pod řidítka usazují nástavce, jež je trochu více napřímí a dodají lepší pocit pro delší cesty. Řidítka bych také snesl o malinko širší. Dík tomu by se s tou váhou určitě i lépe manipulovalo.
Spotřeba:
I tady bych našel dost rozdílů a nejspíš mi majitelé FuJaR dají za pravdu. Dá se jezdit na šetrných 5,7. To je ale o hodně velké dávce sebezapření a vlastně si tak ani neužijete to, čím ve skutečnosti FuJaRka je. Průměr se alespoň u té mé drží někde na hranici 6,2. Ale když se člověk trochu zapomene, tak si nestydí sáhnout klidně i ke 13... To už je ale Fuj tajbl velebnosti...
Ochrana posádky samotné:
Dalo by se říci, že už v originálu na ní není skoro nic, co by se jí dalo vytknout. Jsou to asi jen takové drobnosti.
Ochrana jezdce:... Přidáním turistického plexi získáte pocit, že již sedíte v autě. Mozí, kteří si toto vylepšení již pořídili ani nevysouvají štít do horních pozic.
Ochrana rukou:... Plastové ofuky na zrcátka sice působí celkově robustním výsledným dojmem, ale zas vám není taková zima na ukazováček s prostředníčkem, který má motorkář ze staré školy neustále na páčkách. Jinak je originální topení v gripech víc, jak dostačující.
Ochrana kolen:... Tak tady bohatě postačuje "povytáhnout" kapota před nimi trochu do stran. Je to velmi dobrá a jednoduchá vychytávka již v základní nabídce. A vyjímečně v tom nemá prsty "Vláďa Hruška".
Ochrana bot:... Tak i tady si v Yamaze všimli konstruktéři drobného nedostatku a tak je možno si dokoupit příslušné ofuky nohou, které se vkusně dají napasovat do spodní části kapotáže.
Úložný prostor:... Co se týče elektronicky uzamykatelné příhrádky v přední části kapotáže. No, je dobrá na opravdové drobnosti. Mám tam doklady, zámek kotouče, zástrčku s redukcí na dva USB vývody a podložku bočního stojánku. Víc se tam nevejde. Pod sedlem je také trocha placu na nutné nářadí, žárovky, lékárničku a ještě malinko placu zbývá. Tedy takového toho placatého placu. Boční kufry, tak sem se na kratší výlet pohodlně sbalí jak motorkář, tak i s větší dávkou skromnosti jeho batůžek. Po přidání topcase v obsahu od 46l nahoru to už jde. Ale až ti "MAXÍCI" už z FuJaRky udělají skutečně pohodlného a všestrannějšího cesťáčka. Korunu tomu doložíte velkoobjemovým tankvakem a nosičem na topcase. Pak se dá dá mluvit o tomhle stroji jako o combíku na dvou kolech.
Ovladatelnost:... Jak se dostane do pohybu, tak musím dát bez zaváhání palec nahoru a "vypečený rohlík" pod nosem řekne víc, než bych zvládl napsat. To ostatní mne donutilo trochu posilovat. Ale to jen, abych si z tý váhy neumazal zevnitř kevralky.
Vzhled:... Vyhovuje mému vkusu a představám o tom, jak má pořádná mašina vypadat už v sériovce.
No,... A to ostatní pomalu přibývá tady v deníku té mé lásky ...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
MARTINKA2002
MARTINKA2002 napsal 01.04.20 v 13:52 10b.

Nádherná motorka,přeji hodně krásné cestování a hlavně bez nehod

Čadil
Čadil napsal 01.04.20 v 11:40 10b.

suprová mašina,žádny ořezávátko.tak to má být

Finč
Finč napsal 09.02.20 v 12:46 10b.

FJRko je jedna z nejskvělejších mašin na světě Uvidíš, že si ji zamiluješ

Jirka_CV
Jirka_CV napsal 02.02.20 v 15:18 10b.

Hezká. Tahle barevná kombinace jí vyloženě sluší.
Taky mám NTVčko. Sice starší, ale mám ho rád.

Petr163
Petr163 napsal 08.10.19 v 18:40 10b.

Moc hezka cestovní motorka, přeju hodně kilometru bez poruchy

Více komentářů



TOPlist