PROFIL MOTORKY

Yamaha FJR 1300 AS/AE (2008)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník tanoz
Vloženo 3.10.2019
Aktualizováno 4.10.2019
Zobrazeno 1644x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Co napsat na úvod?...
Snad jen to, že jsem si pořídil přesně to, co jsem chtěl.

Více fotografii

Motorka koupena od Petra S. - Takový ten férový týpek, co si nepotřebuje na nic hrát.

První dojmy - O prvních dojmech se píše opravdu těžko. Kdo si měl možnost sám vyskočit z letadla, tak svůj první pocit taky nepopíše. Protože zmizel někde úplně mimo vědomí utopen adrenalinem a endorfiny. Tak že prostě nevím... Snad jediné, co mne napadá je výstižné . . . Wuááááůůů

Motorku bych doporučil pro - Motorku bych asi po prvních dojmech doporučil spíše již vybouřeným a zkušeným cestovatelům. Rozhodně bych ji ale nedoporučil jako první stroj začátečníkům. Nic totiž neodpustí.

Doplňky na motorce - Jako příjemné doplňky dodané přímo v originálním provedení je elektronicky ovládaný posun štítu, velmi snadno ovladatelný sklon světel, dále pohodlně ovladatelné a i výkonné vyhřívání gripů a dva boční snadno sundavatelné kufry.

Průměrná spotřeba - 10.945 l/100km

Recenze

Asi nenapíšu, proč jsem si vybral právě tento stroj. On si totiž vybral mne.
Zkušenosti snad přidám časem, nebudu-li lenoch a zasednu-li zas po nějakém čase ke klávesnici. Zatím je pro mne všechno nové. A i když jsem přesedlal v podstatě z jednoho opravdu pohodového cesťáčka na druhý, tak rozdíly jsou více, než dech beroucí.
Původní Honda NT 700 V s rozvorem 1476 mm, výškou sedla na 806 mm váhou z hruba 260 kg. Její pěti stupňový dvouválcový motor o obsahu 680 a výkonem 49 kW byl také dostačující. Pohodlná na dlouhé cesty a spotřeba 5,2 l/ 100 km za jakékoliv situace. Dokonce, i když byla plně naložená, nebo sólo. Je fakt, že si při ostřejší jízdě sáhla na ďábelských 5,6, ale to se dalo udýchat.
Každopádně, teď tu mám eFJéeRo. Přesněji Yamahu FJR 1300 A.
Rozvor 1545 mmm se stará o klidnější průjezd zátočinou a větší pocit toho, že člověk sedí spíše na korábu, nežli na "hravém" Ďuvikovi. Výška sedla 805 sice nenabízí výrazný posun někam, ale vzhledem k citelně větší délce mám pocit, že jsem stejně níže. Zato váha sahající lehce nad 300 kg už budí respekt. Přesto je manipulace s ní o něco snazší, než s Ďuvikem. No,... ale do garáže ji bez motoru už nedostanu... :-/ Mám tam pněkud vyšší nájezd.
I tady je pěti stupňová převodovka. Motor je na tom však již o poznání jinak. Jeho 1298 ccm a 105,5 kW vás posadí s prominutím na pr.el. A rozhodně vám dá najevo, že to už není hračka pro nezkušené a nevyblnuté piloty. Posez je i na originálních sedačkách velice pohodlný a se spotřebou jsem po ujetí 244 km na 6,2 litrech. Uvidíme, kam se posunu dál.
Co bych ještě o ní mohl napsat?... Brzdy jsou předvídatelné a však dostatečně silné. Motor působí svižně, ale i svým výkonem se umí přihlásit o pozornost. Převod kardan, což mi vyhovuje pro jeho snadnou údržbu. Ovladatelnost je sice skvělá, ale už to není tak "hravé", jako u Ďuvika. Jízda s baťůžkem je pohodová a i se prý velmi příjemně nastupuje a naopak. Úložný prostor?... Dalo by se říci, že se mu s kufry dohromady nedá nic vytknout. Co je příjemný bonus, je elektronicky uzamykatelná přirádka na levé straně přední kapotáže.
Kam ji směřovat? No, městský provoz zvládá velmi pohodově, ale nejlépe se asi budete s ní cítit na silnicích mimo města.
Prostě je to svým zařazením a i vzhledem velice příjemný a nejspíš i pohodový cesťáček určený spíše na asfaltový kobereček.

Tak, a to je asi tak zatím vše k této krásce.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Petr163
Petr163 napsal 08.10.19 v 18:40 10b.

Moc hezka cestovní motorka, přeju hodně kilometru bez poruchy

bruca
bruca napsal 06.10.19 v 14:09 10b.

tanoz
tanoz napsal 03.10.19 v 22:23

Pavel1976 napsal 03.10.19 v 16:39 10b.
Moc pěkná motorka,i když na Ďuvíka to nemá ...
Pavle neboj, Ďuvik zůstává. Teď mám čas na jeho větší údržbu, ale bude i nadále zdobit miji stáj...

k2j89 napsal 03.10.19 v 13:50 9b.
Františku gratuluji ... jen ta spotřeba napsaná v úvodu 15,63 l/100 km...
Tome spotřeba je stále na 6,2. Před chvilkou jsem dokončil noční jízdu a tu šest, dvojku jsem si tak potvrdil. Jinak i na noční jízdu je suprová. Ta spotřeba v deníčku je jen počáteční. Musel bych odhadovat stav nádrže, nebo dopočítávat. Ale to je zanedbatelný detail, který není třeba řešit.

Guga
Guga napsal 03.10.19 v 20:39 10b.

Dobrá volba
Osobně bych preferoval spíš Evropu od Hondy, ale určitě jsi nešlápl špatně. Přeji spoustu dalších spokojených kilometrů

Pavel1976
Pavel1976 napsal 03.10.19 v 16:39 10b.

Moc pěkná motorka,i když na Ďuvíka to nemá ,Přeji hodně najetých kilometrů ,hlavně opatrně a kolama dolů

Více komentářů



TOPlist