renocar_unor



PROFIL MOTORKY

KTM 690 SM (2007)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník voTTe
Vloženo 27.9.2019
Aktualizováno 17.9.2021
Zobrazeno 3 073x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Je to mrda! Jsem nadšenej, jak skvěle to funguje jako celek - podvozek, motor, převodovka...za mě super :)

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM 690 SMC R: Vyšší cena
Suzuki DR-Z400 SM: Už jsem měl dvě, jedno jsem trefil a druhý bylo bez papírů. Jinak mi ta motorka ale skvěle seděla, takže jsem zvažoval další, tentokrát už na papírech a v krásným stavu. SM vyhrálo, protože jsem chtěl zkusit něco novýho.

První dojmy - Už při zkušební jízdě u prodejce mě 690 přesvědčila, že nám to asi bude fungovat. Překvapilo mě, jak skvěle mi hned na první dobrou padla do ruky. Zkoušel jsem pak SMC-R a to mi paradoxně vůbec nesedlo (přestože jsem předtím jezdil na DR-Z a ta stavba tomu je trochu podobná). SMko je mi strašně svojí geometrií strašně příjemný.

Doplňky na motorce - KN filtr, koncovka výfuku s mezisvodem od RP Tuning, otevřená mapa

Recenze

Po 690 jsem pokukoval dlouho. Ne a ne se do toho ale rozhoupat, říkal jsem si, jak to proti DR-Z bude těžký a že mě ten nárůst váhy bude štvát...říkal jsem si to, aniž bych se na ní ale kdy projel, prostě jsem si to nějak vsugeroval a přestože se mi ta motorka líbila, nikdy jsem ji nezkusil...no, takže jednoho krásnýho dne jsem byl u kamaráda na Moravě a přítelkyně!!! (Díky Simčo! :)) najela na motoinzerci a že se na tom prostě musim projet, že už mě nebude poslouchat, jak o tom pořád jenom dokola žvanim :D Našli jsme dvě, jednu v Brně a jednu ve Zlíně.

Volali jsme tedy na brněnskou, že bychom se rádi přijeli podívat a ať majitel motorku nechá studenou. Přijeli jsme šli se podívat. Motorka měla ohnutý řidítka a podřený plasty na jedný straně. To by mi zas tolik nevadilo, není to nic, co bych si nevyměnil. Co mě ale odradilo bylo bouchání z pravé strany motorky po jejím nastartování. Prodejce na místě navrhoval, že dá i moto do servisu a zaplatí opravu, nebo že mi poskytne slevu na místě. Už mu vedle stálo SMC-R, takže se chtěl SMka asi rychle zbavit :) Na to jsem ale přistoupit nechtěl, takže jsme poděkovali a rozloučili se.

Druhé SMko stálo ve Zlíně a když jsme volali majiteli, byl na rodinné oslavě (byla sobota po obědě). Přesto byl ale velmi ochotný, domluvili jsme si čas a setkali se u něho a na motorku koukli. Na první pohled v mnohem lepším stavu, než ta brněnská, přitom za stejné peníze. Majitel sympaťák, prý na ní moc nenajezdil, že prý má hodně práce na baráku a že víc jezdí na traktůrku a seká a podobný věci :D Motorka prý půl roku nejezdila, jen dobil baterku, otřel ji, nahodil inzerát a čekal. Inzerát byl na motoinzerci víc než měsíc, tak jsme se ptali, jakto, že ji ještě má...No a prý všichni jen volali a pak nakonec nikdo nepřijel. No nic, zkusili jsme ji nastartovat. Nastartovala na brnk a šla krásně potichu, resp. s typickým KTM zvukem z motoru :))) O motorce jsme skvěle pokecali, celkově na ní prý najel jen cca 1 000 kilometrů, prostě nebyl čas. Vše krásně čisté a připravené, to se mi líbí... Jel jsem se projet a vrátil se s nefalšovaným rohlíkem od ucha k uchu, že si ji vezmu. Papíry neměl připravené, takže jsme dostali panáka slivovice (ať žije moravská pohostinnost :)), že to půjde k sousedům vytisknout. Další 2-3 hoďky jsme řešili papíry a kecali. Jakmile jsme měli všechno vyřešený a mohli zase řídit, odjeli jsme i s motorkou.

Motorku jsem 30.5.2019 vzal do autorizovaného servisu na snížení výkonu. Úkon, který trvá chvilku. Za chvilku jsem měl nahranou novou mapu s omezeným výkonem a ještě ten den se ze servisu odeslala žádost na zastoupení KTM pro Českou republiku, které je v Bratislavě, aby poslali oficiální protokol, abych mohl nechat snížený výkon zapsat do TP. V servise mi řekli, že to může trvat cca 14 dní, než to pošlou zpět, zasílají si ty protokoly totiž poštou :D OK, měl jsem před dovolenou, tak jsem to neřešil...po měsíci ale nic. Urguji, servis píše maily, dává mě do kopií, na Slovensku si myslí, že už to dávno vyřidili, i když já pořád nic nemám. 2 měsíce pryč uběhlo dalších 5 nebo i víc urgencí a pořád nic. Jal jsem se volat Slováky (přestože nejsou uvedeny pořádně žádné kontaktní informace, vygooglil jsem si tu jedinou osobu, která to má na Slovensku na starosti a volal. Nic. Tak volám na jediné číslo uvedené u společnosti KTM Central East Europe a zvedne to asistentka s tím, že ten pán je na dovolené a nemá žádný zástup, který by tu práci mohl udělat. Že ale klidně můžu napsat mail na customer service a že mi do 30 dní odpoví :D :D :D Zachoval jsem chladnou hlavu a gentlemanské vystupování a neřekl jí, že je úplná kunda a že jim to tam zapálim, pokud mi okamžitě nepošlou ten jeden list papíru, abych mohl na motorce jezdit. Paní ani po následující slušně konverzaci nedokázala pomoct, tak jsme se rozloučili a já neměl opět nic. Počkal jsem tedy, než se mistr vrátí z dovolené a jal se urgovat jeho. V ponděli nasliboval, že to ve středu udělá a v pátek to budu mít v ČR. V pátek v ČR nic nebylo, v pondělí prý taky ne, mají tam nějaký protokol, ale jiný. Tak mi to bylo divný, že asi těhle motorek už tolik nebude a ještě že by se sešly dvě, pro které chceme stejný úkon. Tak jsem se dal do detektivní práce spolu s lidmi v Racetoolu (za tohle jim patří velký dík a taky klobouk dolů za to, že mají nervy se zastoupením na Slovensku komunikovat). Nakonec jsme se zaměstnanci racetoolu přišli na to, že ten protokol má být pro mě. Ale bylo na něm jiné VINko. Na to konto už jsem to nedal, zvedl telefon a Slovákovi vysvětlil, že svou práci může dělat i líp a ať mi okamžitě pošlě správný protokol. Stále jsem z toho celý v úžasu, ale poskoro 3 měsících poslal! Hurá! Sezóna je sice skoro za mnou, ale mám to :D Skočil jsem na úřad, bez problémů zapsali do TP. Hotovo.

Konečně jsem mohl jezdit. Najel jsem 1000 km a odešlo palivové čerpadlo :D V pohodě, to se prostě stane. Hodil jsem znovu do Racetoolu, díl jim přišel překvapivě brzo, takže to za 3 dny měli hotový i se seřízením škrtící klapky, ventilů a kontrole rozvodů.

20.9.2019 - přezul jsem původní gumy Heidenau K73 za Continental SM Evo a jsem nadšenej! Na původních gumách jsem byl trochu rozpačitej a nedokázal jsem přijít na to, co si na nich můžu dovolit. Ty continentaly nemaj chybu, za víkend 800 km a je to top!

2.10.2019 - vyměněna komplet spojka, svíčka a vata ve výfuku

12.10.2019 - Sem píča, sem píča, sem pííííča... Na plácku, kam jezdíme trénovat, jsem to parádně zahodil... Za 2 přední kolo do luftu, za 3, za 4...a na záda...

Co to odneslo:
- zadní blatník
- zadní madla
- osvětlení spz
- zrcátka
- gripy
- levý přepínač blinkrů a světel
- levý doraz na vidli

Sezónu jsem tedy ukončil dost neslavně...

13.2.2020 - objednány nové díly na opravu, ať mám mašinu přichystanou na sezónu
.
.
.
.
12.10.2020

S motorkou jsem odjezdil celou sezónu, celkem cca 8 tisíc kilometrů. Přestože mi motorka od začátku hezky sedla a jezdilo se mi na ní velmi dobře, až zhruba v půlce sezóny jsem se na ní začal cítit úplně skvěle, ještě mnohem víc se uvolnil a začal pravidelně prášit Slapyring a další motorkářská místa. A mega mě to chytlo! Ta motorka má prostě koule... moc neodpustí, vibruje, je ucukaná...ale to je na tom právě ono...je to surový ježdění a strašná prdel...

Namísto laděného výfuku, se kterým jsem moto koupil, jsem pořídil výfuk od pana Pokorného a jeho RP tuningu. Velmi příjemná změna - projev je víc lineární, motorka má sílu i nahoře, kde ji dříve nemívala :) Super změna a troufnu si říct, že dobře investované peníze. RP tuning tedy můžu jen doporučit :)

Úplně na konci sezóny jsem ji vytáhl na volný trénink na okruh v Písku. A to jsem asi neměl dělat :D Krom toho, že jsem zjistil, že motorka i já máme limity mnohem dál, než jsem si dosud myslel, mě to hlavně strašně chytlo a příští sezónu chci věnovat hlavně lítání na malých okruzích. Tak uvidíme :)

12.4.2021
Sezónu 2021, pokud to situace dovolí, odjezdím na kačeně s Motoriders na malých okruzích. Nevím, kdy a kdo dělal naposledy podvozek, takže přišel jeho čas. Ne, že by nefungoval, ale určitě bude fungovat líp, když se udělá :) Moto jsem dal do Shiva moto na kontrolu rozvodů, seřízení ventilů, kontrolu větráku, který nevětrá a repas centrálu. Vidli udělám sám. Chci mít bajk připravenej na sezónu a neřešit, že něco nefunguje nebo není nachystaný.

14.4.2021
Volali mi z Shiva moto, že rozvoďák je OK, ale mám velkej vakl na jednom vahadle a druhý, že už taky není v úplně nejlepší formě. Super, jsem rád, že na to přišli, objednaly se nový vahadla a já budu mít aspoň klid v duši, že je vše v cajku :) Motorka bude připravená za pár dní, naštěstí je hnusně a nesere mě, že nemůžu jezdit :))

25.5.2021
Mám za sebou čtvero okruhových ježdění a zatím paráda. Ještě bude potřeba doladit podvozek - vidlice je udělaná, centrál taky, ale u centrálu musím vyměnit pružinu za silnější...to jsou ty řízečky, salátky... :D Jakmile odladím podvozek, věřím, že se to ještě zlepší :)

18.8.2021
Motorka slouží skvěle celou sezónu, ale pořídil jsem na okruhy ostrýho motarda :) Kačena bude na prodej, ať dělá radost na silnici někomu dalšímu. Já ji tento rok vytáhl do provozu jen asi 3x a to jen na cestu do práce přes Prahu. Na to je jí škoda :)

16.9. Prodáno

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Pitimier
Pitimier napsal 25.05.21 v 13:30

no tak se mi zdá, že to postižení přešlo i na mě a jdu shánět nějaký SM... intenzivně:)

s.a.v.a.g.e.
s.a.v.a.g.e. napsal 28.09.19 v 15:25

Měl sem taky, super stroj! A to slovenské zastoupení KTM už by měl někdo pořádně poslat do prdele, protože to není možné, jak se tam na všechno sere...za mě nepochopitelné a dost to kazí jméno KTM.

novis79
novis79 napsal 27.09.19 v 15:48 10b.

Tyhle stary sm sou nadherny, v te cerne je paradni, taky se me libi takovy masiny, ale mam mz baghiru black panther,uz druhou, taky jsem vernej znacce, tak at dobre slouzi

Více komentářů



TOPlist