renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki RF 900 (1998)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník MoBrusin
Vloženo 27.9.2019
Aktualizováno 4.3.2024
Zobrazeno 2 225x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


rafan - těžká, těžká, silná, levná, hezká... pohoda

Výška jezdce: 182 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda VFR 750: Všechny měly hodně najeto.

První dojmy - Od doby kdy jsem ve 20-ti jezdil na JW 250 pak 350 už nějaká voda ve Vltavě utekla, takže první dojmy byly samozřejmě vynikající. Něco ve smyslu, snad se na ní naučim jezdit dřív než budu mrtvej. Sílu rozhodně má. Když jí člověk dostane do ruky je to docela rychlá mašina.

Motorku bych doporučil pro - Motorku bych nedoporučoval začátečníkům. Moc silná, těžká. Doporučil bych ji někomu, kdo má už s motorkama nějaké zkušenosti, kdo si chce užít silnej motor, kdo chce mít pocit, že s rámem nehne ani atomovka, kdo do toho nechce dávat moc peněz a kdo se v tom nechce pořád rejpat. Obecně si myslim, že je to srdcovka (viz. youtube adikxx83). Moc zkušených motorkářů se pro ní nerozhodne, protože je mraky jinech strojů do kterých můžete dát prachy.

Doplňky na motorce - Nic. Moto je v origo stavu.

Recenze

Tak motorka už je prodaná. At slouží!

Pro tuhle motorku jsem se rozhodl zhruba ve smyslu: "za málo peněz, hodně muziky". A hlavně pro její spolehlivost. Doporučil mi jí kamarád a recenze spolehlivost také vyzdvihují. Je to trochu zapomenutý model, což se pozitivně projevuje na kupní ceně. Trochu zvláštností je 5 rychlostí, mě to nevadí, 6-tka mi neschází.

Po prvním roce ježdění mi odešel alternátor + něco dalšího v motoru (ani nevim co). Opravilo se to (altík z jiného stroje z bazaru) a od té doby si užívám pověstnou bezstrarostnost z obsluhy a údržby stroje. Přijdu, zapnu sytič a motorka chytne na otoč = paráda.

Občas se zůčastním testovacích dnů (BMW, Ducati, Kawasaki atd.). Moderní nové motorky jsou úplně někde jinde co se týká, průběhu výkonu motoru, hlavně váhy, brždění a nastavení podvozku. Člověk začne uvažovat, že by teda jako něco novýho. Pak přijdu k tý svojí starý RAFANDĚ a ona: - chytne na poprvý, - v zatáčce se nehne, drží jak přibitá (oproti novýmu Monsteru), - všechno stojí pár korun, a co si budem povídat krásně vypadá (mě se líbí moc, v zimě si sednu ve sklepě na židli a čumim na to jak do výlohy). Podtrženo sečteno a viděno současnýma očima výměna za nový stroj mi nedává smysl.

Jedna věc co mi teda dost nevyhovuje je brzdný účinek a chování stroje při prudkém brždění. Je to daný asi dvěma věcma, váha stroje a originální brzdová soustava. S váhou nic neudělam (já teda určitě nezhubnu a motorka je jasná), ale na brzdách chci přinejmenším vyměnit origo hadice a přetěsnit třmeny. Pak uvidíme co to bude mít za vliv. Teď to buď nebrzdí nebo se kloužu smykem obouma kolama jak muj malej synek na tobogánu.

Dá se na tom samozřejmě jet v klidu (pak člověk ale nepotřebuje takovouhle motorku a umim si představit lehčí stroje na klidnou jízdu) anebo to trochu vosolit, což je trochu adrenalin kvůli výše zmíněnému "účinku" brždění.

Mam v plánu:
- zvednout řidítka na brejlích (zvihací sada)
- namontovat excentricky nastavitelný stupačky
- koupit nový sedlo a nechat ho udělat, tak aby na mě neklouzal člověk, kterýho náhodou vezu (origo sedlo vám přibije "batoh" na záda a kule na nádrž)
- a chtělo by to nějak vymyslet něco úložnýho prostoru / přepravního místa...pod sedačku se nic nevejde (jedno tricko na večer a plavky)...takže buď koupim tankvak nebo něco na zadní sedačku...kufry se mi tam dávat nechtěj..podle mě to na tyhle motorky nepatří

Co se týká výkonu...naprosto dostačující. Neni problém motorku rozjet, je problém ji zastavit. Od 8-mi tisíc nahoru se to může v rukou zkušenýho jezdce směle měřit skoro s čimkoliv co na cestě potkáte. Nejvíc jsem s tim jel zatim 240, dál už jsem to nezkoušel, ale ještě by to něco dalo.
Měl jsem možnost sjet si na Ducati Panigale V4 (nebo jiných nových motorkách BMW S 1000 R, Kawasaki Z900, BMW XR atd.). Po hodině ježdění jsem byl utahanej jak po půl dni v posilovně, mým jediným úkolem bylo udržet se na motorce. Pak mi ta moje teda trochu připadala jako fichtl lenivá, no ale to bylo jenom po tomhle extrémním zážitku, jinak mi výkon neschází.

Na motorce jsem nikde moc necestoval, jezdim jenom "kolem komína" tzn. abych zase večer spal doma.

Rád bych měl možnost porovnání s CBR 900 RR Fireblade nebo Yamaha Fazer 1000 (starý ročníky - 90 tý léta). Zjistit jak se která chová.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
wil
wil napsal 22.04.20 v 07:09 10b.

Pěkná recenze

fg2
fg2 napsal 30.09.19 v 22:19 10b.

Měl jsem ji a ano těžká a zase těžká ale i výkonná
Pěkná recenze

bruttopyr
bruttopyr napsal 30.09.19 v 20:43 10b.

Pro RF 900 jsem měl vždycky slabost díky jejímu designu.
Cca před 20 lety jsem se na ní i projel a nezklamala mě!

Nabijec01
Nabijec01 napsal 29.09.19 v 21:13 10b.

MoBrusin
MoBrusin napsal 29.09.19 v 20:39

Ahoj všem, děkuji za vaše reakce.
To Gahan37: V součtu VF-Ero asi najede taky kvanta, ale já chtěl něco zachovalýho. Moje motka měla při koupi 16tis mil = cca 20tis km. Všechny VF-Era byly v době koupě 45tis a vejš.

Více komentářů



TOPlist