Přední gumové brzdy byly na zabití - jsem holt zvyklý z lehčích motorek, že to zastaví na pětníku. Čas na změnu, nebudu ani první ani poslední, kdo to kdy na stromkovi udělal.
Dost mi pomohly zahraniční fóra ohledně toho, jaké třmeny se nechají napasovat na původní vidlice. Dále také příspěvky od Rumyho , který tuhle úpravu taky dělal. Poté článek od Bremba, kde je vysvětlená hydraulika na brzdách - poměry pístků .
Za mě jsem na motorku koupil přední třmeny z GSX-R 600 (ročník 01-03), radiální brzdovou pumpu z GSX-R 1000 (ročník 08-09, pr. 19mm), titanové hadice (+5 cm, racing provedení), Destičky Brembo SA a nové kotouče od NG (1104X) a adaptér na 63mm z Cosmo.
Proběhla kompletní repase třmenů i brzdové pumpy, vyměněny gumičky za nové. Dále už jenom čištění a kosmetika, nový spojovací materiál.
Náklady:
Brzdová pumpa (GSX-R 1000 K7-K8) - 3000 Kč (bazarové)
Brzdové třmeny (GSX-R 600 K1-K3) - 1900 Kč (bazarové)
Sada na repasi brzdové pumpy (Tourmax) - 1413 Kč (wemoto.cz)
Sada na repasi třmenů (TRK) - 875 Kč (wemoto.cz)
Brzdové destičky (Brembo SA GSX-R 97-03) - 1720 Kč (brzdynamoto.cz)
Pancéřové brzdové hadice (+ 5 cm; racing provedení) - 2 000 Kč (motocyklovyobchod.cz)
Adaptéry na brzdové třmeny (63mm) - 1150 Kč (Cosmo )
Kotouče přední - NG (1104X) - 9144 Kč (brzdynamoto.cz)
--
CELKEM je to sranda za 21 tisíc korun!! Peníze už jsem na motorku utratil asi i lepším způsobem. Čekal jsem zastavení na pětníku - dvěmi prsty už to brzdí slušně, ale jedním to pořád není ono. Čekal jsem od toho asi krapet víc .
Teď můžu mít sám ze sebe dobrý pocit, že je všechno po repasi, udělaný tak jak by mělo, OCD prostě zaplesá. A taky se dá machrovat, že mám krutopřísný brzdy (vypadá to dobře, co si budeme), ale kdo to ocení??
Nové kotouče nejsou vyloženě nutností, ovšem je třeba na soustruhu nechat stočit hranku na starých jetých kotoučích - brzdy mají větší styčnou plochu než originální!!! Moje doporučení?? Pokud Ti přijde, že Stromek špatně brzdí, tak si vyměň brzdovku a dej dopředu sintrované destičky . Sice špiní jako prase, ale brzdit by to mělo o poznání líp a za zlomek ceny, zbytek si schovej raději na benzín.
-
Výsledný produkt :-)
-
Nové třmeny
-
Nová pumpa
-
Snaha o záchranu starých kotoučů - stočit hranku
-
Repas třmenů
-
Adaptéry na brzdy
-
Daleko lepší zpracování než origo kotouče
-
Když už to dělám, tak ať to k něčemu vypadá...
-
A jako třešnička - držáček :-D