renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki DL 650 V-Strom (2007)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník TommyPchalek
Vloženo 20.9.2019
Aktualizováno 21.9.2023
Zobrazeno 2 801x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Po 6ti sezónách na 50cc a 125cc konečně moje první "velká" motorka. Myslím si, že si nějakou tu dobu budeme rozumět!

Více fotografii

Výška jezdce: 178 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Aprilia Pegaso 650 Strada: Jednovál, převodovka jenom 5-ti kvalt.

První dojmy - No rozhodně to je zvláštní motorka. Ten 2V má hezký zvukový projev, příjemně klidnou výkonovou křivku, nic co by trhalo ruce. Na běžné cestování to bohatě stačí.

Motorku bych doporučil pro - Pro každého, kdo začíná a uvažuje o pohodlném cestovním stroji, který je nenáročný na údržbu + skvělá komunita "Stromkařů".

Doplňky na motorce - Přední čtyřpístky (GSX-R 600 K1-3)
Radiální brzdová pumpa (GSX-R 1000, K8)
Titanové brzdové hadice (+5 cm)
Padáky + brašničky (Bartus)
Hliníkový kryt pod motor (Suzuki)
Ŕídítka 28,6mm (Magura SX) + 50mm představce (Čína)
Centrální stojan (MP KOVO)
Relé kit předních světel (Eastern Beaver)
Pojistková skříň (Eastern Beaver)
Deflektor na plexi (P. Loukotka)
Přídavná světla (Čína)
Enduro stupačky (Marselus)
Plastové kufry (Suzuki)
Držák navigace (Marselus,DR2CZ)
Chrániče páček (SW-Motech Kobra)
USB zásuvka (Čína)
Rozšíření bočního stojánku (Čína)
Vyhřívané rukojeti (KOSO)
Rozšíření zrcátek (Marselus)
Stavitelné páčky (Rutan)

Průměrná spotřeba - 4.31098 l/100km

Recenze

ÚVODEM...
Motorku jsem koupil v roce 2019 po lehké bouračce na předek od kamaráda z vedlejší vesnice. Na tachometru 30501 km. Jsem třetím majitelem, kamarád toho moc najezdit bohužel nestihl. První majitel vedl poctivě servisní knihu v Suzuki, takže motorka byla naprosto transparentní koupě a já v tom hodlám pokračovat, byť si veškerý servis obstarám sám - no co bych to byl za motorkáře, neumět si odservisovat vlastní motorku!
Sehnaly se vidlice s brýlemi, přední kolo, nechal se zavařit chladič, vyměnily se vidlice, přední kolo, udělaly se ložiska a podobný spotřebák a mohlo se jezdit!! Ale to bych nebyl já, abych tu motorku nezačal postupně upravovat a vylepšovat k obrazu svému. Razím teorii "když už něco dělám, tak pořádně" - takže za sebe můžu říci, že byť je motorka po bouračce na předek, tak je v lepším stavu, než kdejaké ostatní jeté motorky.

MOTOR...
Samozřejmě, že ten přechod z dvoutaktních malorážek je znát. Ten 2V motor má něco do sebe, s laďákem by to mělo hodně pěkný zvuk, ale při cestování by z toho akorát bolela kebule a sr*lo by to zbytečně lidi v kempu. Takže zatím nechávám originál (byť je těžkej jako prase).
Ve městě a celkově do těch cca 70 km/h je ta dynamika hodně pěkná, ale není radno si na to moc zvykat, protože předjíždění kamionů z devadesátky už tak rychlé není a jednou se mi stalo, že jsem to dost blbě odhadnul! Toť asi jediná nevýhoda motoru, tváří se jako trhač asfaltu, ale ve vyšších rychlostech mu už dochází dech. Co je ale na druhou stranu opravdu fajn je to, jak umí být gumový.
Pokud má člověk trochu citu, tak se nechá ve městě celkem příjemně podtáčet a nekope a nevsteká se při tom. Jenom to pracovní pásmo je na mě až moc úzké - motor je použitelný cca od 3,5 tis. ot. a červené pásmo je sice kolem 10 tis otáček, ale takové ty cestovní otáčky jsou 5-5,5 tis. Pak už se mi nelíbí, jak je ten motor zbytečně vytočený - na delší přesuny vyřešeno 16z předním kolečkem - můžu jenom doporučit.

PODVOZEK...
No co si budeme, do terénu to prostě není. Podvozkově to je prostě silniční cesťák. Ono ani ta světlá výška a hmotnost tomu moc nehraje do karet - ovšem najdou se tací, co s tím jezdí neskutečný terénní věci. Já jsem na to ale moc slabej čajíček a bojím se, že bych z toho tu hromadu plastů časem asi někde serval o strom. Co se týče silničního použití, tak to celkem úspěšně žere díry (v porovnání např. s novou 1050 XT, která je tvrdá až to hezký není). Podvozek není žádná high-end věc, ale jsem rád alespoň za možnost nastavení předpětí pružin.
Spolu s podvozkem se úzce váže ovladatelnost - svým způsobem mě fascinuje rozložení hmotnosti a celková geometrie. V zatáčkách z motorky bohužel není cítit žádná jistota, prostě to zatáčí, ale zpětná vazba moc nic. Je úplně jedno, jestli člověk krouhne zatáčku na koleno, nebo na langoše - pokaždé to zatočí. Sám dost často ale necítím žádný limit motorky, nebo pneumatik. Jedna z věcí, na kterou se těžce zvyká po zimě.

ERGONOMIE...
No co si budeme, s mými 178 cm mi ty sériový řídítka prostě nevyhovují (jako většině lidí). Jsou moc sevřené a moc daleko, na jízdu ve stoje jsou extrémně nízko - vyřešeno aftermarket 28,6mm řídítky Magura SX + 50mm zvýšením. Řadící páku je třeba hooodně zvednout, aby se pod ní člověk dostal s MX/enduro botou, ale tak to mám u všech motorek. Při vysokých rychlostech je cítít, jak velký plastový čumák už bere hodně větru a kolem 170 km/h se motorka začíná lehce vlnit (ale v těchto rychlostech stejně nikdo cestovat nebudeme - rozhodně ne na malým V-Stromu).
Od větru do helmy mi pomohl přídavný deflektor na plexi. Ještě budu muset vyřešit nějaké "spoilery" na nádrž, protože mi kolem ní fouká na hruď a zespoda do helmy a při cestovních rychlostech je to opravdu nepříjemné!! Tento problém celkem efektivně vyřešily vysoké padáky s brašničkami od Bartuse
Poddimenzované přední brzdy - to je kapitola sama pro sebe. Někomu to nevadí, ale já je hned první zimu vyměnil za čtyřpístky spolu s radiální pumpou - rozhodně to je lepší, ale znovu bych do toho asi už nešel (čekal jsem od toho trochu víc).

ZÁVĚREM...
Z motorky mám vždycky během sezóny takové smíšené pocity. Na jednu stranu je taková nemastná a neslaná. Podvozek průměrný, do zatáček to padá, ale bez zpětné vazby, motor je příjemně gumový, ale spíše bezcharakterně lineární,...
Na druhou stranu tu motorku ale nechci jen tak pustit do světa, protože se bojím, že bych lepší nenašel. Po pár rozborkách člověk totiž zjistí, že to je celkem nezáludný stroj. Levný na provozování a ještě levnější na servisování. Takový příjemný a nenáročný univerzál do světa cestování. Třešničkou na dortu budiž skvělá V-Strom komunita.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Beny73
Beny73 napsal 12.11.19 v 13:45 10b.

Ahoj,
uvažuji o koupi V-Stroma cca 2006-2012 ale potřebuji jej protáhnout dveřním otvorem 80 cm, řídítka 84 cm vybalancuju, ale potřeboval bych změřit šířku těla motorky. Prosím, prosím...

LukášV650
LukášV650 napsal 25.09.19 v 15:24 10b.

Hezká, barvička taky pěkná ;) Přeji hodně šťastných kilometrů. Já mám tu samou asi 3 měsíce a taky spokojenost ;)

jiřus69
jiřus69 napsal 24.09.19 v 11:01 10b.

Tak gratuluju
Až ji vyšperkuješ, dej další fotky

bosik
bosik napsal 24.09.19 v 09:56 10b.

Myslím že jsi udělal dobře, stromky sou výborný motorky. Jen aby nebyl rám pohlej. Ať slouží a co nejdřív jej dáš dokupy :)

TommyPchalek
TommyPchalek napsal 23.09.19 v 21:54

Děkuji děkuji. Na vidle určo kouknu. Popřípadě je tam nechám na 1-2 sezony, ale nějaká ta rosborka sborka je určitě na plánu :)) Děkuji za rady a doporučení

Více komentářů



TOPlist