renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Benelli TRK 502 (2018)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník 2mart
Vloženo 19.9.2019
Aktualizováno 5.11.2019
Zobrazeno 5 066x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Poslušný moped, který neoplývá dravostí, ale všestranností a pohodlností.

Motorka koupena od FIRMA:Outdoor Liberec s.r.o. - Moto&Quad - Profesionální vstřícný přístup

První dojmy - Přesedlal jsem z Hondy CBF600S na Benelli TRK502X Adventure... první jízda byla plná respektu z té "obrovské" hmoty pode mnou. Nikdy předtím jsem na tak velké motorce neseděl a vzbuzovala respekt už jen když jsem se vedle ní postavil, natož na ní usedl. Po pár kilometrech jízdy byly obavy pryč a neskutečně jsme si sedly...

Motorku bych doporučil pro - Motorka pro cestovatele a dobrodruhy. Vzhledem k velikosti a výšce sedla vhodná pro větší postavy, co mají trošku víc síly, která se hodí při manipulaci.

Doplňky na motorce - Padáky, spodní kryt motoru, kufry

Recenze

Bylo to asi takhle...nikdy jsem se nepovažoval a doposud nepovažuju za motorkáře, jsem jen obyčejným uživatelem motocyklu. Tím mám namysli to, že zkrátka a prostě jen na motorku sednu a jedu...Nemám tendence se v tom nějakým způsobem rejpat, ladit a tunit. Né že bych nechtěl, nebo mě to nezajímalo, ale zkrátka nemám čas. Jsem rád, když se najde nějaký den, abych mohl chvíli vyrazit alespoň na Dubou a zpět...Jednoho dne jsem projížděl fejsbůk a viděl ty spousty fotek nádherných míst, nejen v ČR, ale hlavně v zahraničí a pomalu si uvědomoval, že to moje lokální plácání na Dubé mě přestává uspokojovat. Začala mě přitahovat vůně dálek a míst, která jsem doposud viděl jen na cizích fotkách a plakátech...Takové dálky bych ale na mé dosavadní Hondě (CBF600S) nebyl schopný ujet...vzhledem k mým 186cm a 100kg jsem po ujetých dvoustech kilometrech, byl rád, když jsem s bolavou řití a stuhlýma kolenama odešel z parkoviště domů. Hondu jsem tedy prodal ( nevyčítám si to, páč vím, že je v dobrých rukách). Pokukoval jsem po ojetém bavorákovi F850 GS, ale jednoho krásného pracovního dne na mě padla lenora ( ostatně jako každý jiný den) a otevřel jsem si jůtůb, kde na mě vykouklo video testu Benelli TRK502X na kanálu jednoustopou. Několikrát jsem videa zkouknul a nezbývalo, než vyrazit k nějakému dealerovi získat o mopedu ještě nějaké informace... BMW jsem vždycky chtěl, ale cenovka je nastavená pro obyčejného smrtelníka úkrutně vysoko, a tak nový bávo nepřipadalo v úvahu. Takže na jedné straně bylo bazarové 10 let staré BMW s nájezdem 50tis.km a na straně druhé stálo fungl nové Benelli...oboje za stejnou cenu...Nevím jestli si to budu vyčítat, ale sáhl jsem po Benelli.

Jednoduchá, pohodlná motorka, která mě doslova uhranula svým designem a agresivním vzhledem (to je ale asi jediné, co je na ní agresivní). Nicméně mě děsí čínská produkce a mám strach, jak to bude s dlouhodobou životností téhle motorky...říkám si ale, že postrádá všechny ty moderní nóbl elektronické sarapatičky, má jednoduchý dvouválcový motor, který přinejhorším snad zvládne opravit i kdejaký garážmistr...Tímhle se teď utěšuju...doufám, že všechny mouchy vychytám ještě v záruce a pak děj se vůle boží...Navíc "kdo se bojí, nesmí do lesa..."

Moped je to ale vzkutku po designové stránce povedený, motor a výfuk má nádherný zvuk, motorka je pohodlná...jediné, co jí chybí jsou koníci...35kW není na takhle velkou motorku vůbec hodně. Když se ale tak zamyslím, jediné kdy mi chybí pár kW navíc je pouze při jízdě na dálnici...Rychlost se dostane maximálně ke 150km/hod. - z kopce a s větrem v zádech dá 160km/hod...to se ale v nádrži udělá takový vír, že během chvilky je nádrž empty! Při cestování mimo dálnici a s plnou bagáží mi ale výkon zatím nikdy nechyběl.

Mám na motorce zatím natočeno 4500km, ale Čínská produkce se ovšem na motorce chtě nechtě projevuje. Od první jízdy mi na motorce při určitých otáčkách něco rezonuje a chrastí a pořád nemůžu přijít na to, co to je a neskutečným způsobem mě to irituje - mám kvůli tomu k motorce takovou menší nedůvěru a pocit, že mi někde po cestě zkrátka něco upadne, nebo mě nechá někde ve štychu (což se naštěstí nikdy nestalo). Stalo se mi ale to, že mi z hlavního stojanu vypadl šroub, o čemž jsem samozřejmě nevěděl, a při pokusu na něj motorku vyhoupnout mi málem upadla...Dalším menším nedostatkem bylo loupání v řídítkách zapříčiněné nedostatečným utažením oněch řídítek. Dále jsem musel nechat vyměnit páku nožní brzdy, která měla úkrutnou vůli. Šrouby s čínským pozinkem po roce začínají celkem dost reznout, takže je budu postupně nahrazovat za nerezové. Při poslední projížďce před zazimováním mi z ničeho nic praskl držák spodního krytu motoru, který samozřejmě upadl a vzpříčil se mi pod motorkou. Naštěstí jsem jel pomalu, tak se nic tragického nestalo, ale rozhodně to nepotěší...Ano, jsou to všechno zatím "malichernosti a detaily"...ale právě ty detaily tvoří celek...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
stm01
stm01 napsal 22.02.21 v 13:58

Zdravím. Foto pěkné. Ještě vlastníš tuto moto, nebo už jsi jí poslal dál? Já mám verzi 2020 s nějakými vylepšeními. Jak se ti jelo v kopcích Alp. Dá se to? Mám v plánu až to půjde také parkrát vyrazit do zahraničí a projet i kousek Alp či Pyrenejí. Líbilo se mi v tvém popisu jak tě to začalo táhnout zkusit to vzahraničí a to samé mám já. Jezdím od loňského srpna a zatím najeto jen 3700km.

Jurotel
Jurotel napsal 29.12.19 v 23:41



Čo sa týka tých rušívých zvukov na TRK... Jeden Talian to rieši na tomto videu a mám taký pocit že to vystihol...
Pod benz. nádržou, presnejšie pod vzduchovým filtrom je plechový výlisok ktorý pravdepodobne klepoce o železo pod ním... On tam dal asi nejaké gumenné podložky (ale také čo vydržia sálavé teplo motora) aby nebolo dotknuté železo o železo.
Pozri si to video až do konca, lebo v prvých minútach je to len o demontážnom postupe atď...
Ja osobne ti neviem zaručiť, že v tomto je problém lebo na motorke to osobne, ešte len pôjdem vykonať až na jar...
====================================================================
K tým rušivým zvukom, ti môžem povedať ešte jednu osobnú skúsenosť. Mal som povolené šróbi, čo držia konštrukciu predku kapotáže o kostru (je to zhruba pod palubnou doskou)...
Keď som dotiahol tieto 2-4 šróby tak o 30% to potom menej drnčalo - jeden šrób bol skoro do polovice uvolnený.
==================================================================
Carlo888 píše o tej húkačke ako o možnom probléme.
Aj tú húkačku som tiež skúšal vypodložiť molitanom (v mieste kde sa dotýka okrajom výrezu v kove rámu), ale zdalo sa mi, že tie nepríjemné zvuky to neoslabilo ani trochu ...

Carlo888
Carlo888 napsal 05.10.19 v 19:30 10b.

ahoj,vím co rezonuje...je to houkačka o rám...!

chevyr
chevyr napsal 26.09.19 v 08:39 10b.

Kamenolom
Kamenolom napsal 24.09.19 v 19:44 10b.

Pěkně napsané. Tvoje moto vypadá skvěle a jako moped bych ho neoznačil. Myslím si, že když cestuješ tak nemáš kde spěchat a tak bych koníky neřešil. Všude se dá dojet i pomaleji. Důležité je, abys byl ty sám spokojený. Ke tvé recenzi, by mě zajímalo, kolik má motorka reálnou spotřebu a zda jezdíš sám. No a přeji hodně zábavy na motorce..

Více komentářů



TOPlist