renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XV 1600 WildStar (2002)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Krastowski
Vloženo 18.9.2019
Aktualizováno 17.10.2021
Zobrazeno 2 690x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Stará motorka pro starýho chlapa.
Jako velká silná pevná zralá ženská, která, když se nechá vzít do ruky, a chlap ji umí do ruky vzít, tak se umí odměnit.

Více fotografii

Motorka koupena od soukromého prodejce - Majitel na motorce rozhodně nechtěl vydělat. Cena byla oproti jiným nabídkám v té době ( červen, červenec 2019) hodně dobrá. Jednání bylo velmi korektní.
Tímto ještě jednou díky ...

Výška jezdce: 185 cm

První dojmy - První dojem? Respekt! Před Wildou jsem měl Virago 750. Virago snad nebyla malá motorka, ale proti Viragu se Wilda zdál obrovský. Všechno na něm bylo obrovské. Obrovská nádrž, širokánská řídítka, plotny pro nohy, obrovská řadící páka styl pata - špička, obrovská páka nožní brzdy, veliké sedlo pro mě, obrovské sedlo pro spolujezdce.

Motorku bych doporučil pro - Pro starýho chlapa, který má rád velký a silný ženský.

Doplňky na motorce - Původně v podstatě výbava Silverado. Ale bez těch kovbojských stříbrných cvočků na sedle a opěrce.
Přídavné světlomety, plexi, velké pevné brašny, opěrka spolujezdce. Vše originál Yamaha. Pak ještě nosič a velký zamykatelný kufr na nosič, který jsem pak sundal. Jinak nic. Motorka je bez dalších úprav, za což jsem rád. Předchozí majitel nedělal žádná "vylepšení".




V roce 2021 odlehčena.
Pryč šly velké kufry, opěrka a sedlo spolujezdce. Nově menší brašny a co je hlavní, v létě byl provedený drobný tuning. Motorka dostala sání K&N, karburátový kit DynoJet a krátké výfuky Vance & Hines Shorthots Staggered.







Motorka je teď taková "veselejší".
Konečně má ten správný zvuk, subjektivně mám pocit, že bere víc odspodu. Zajímavé je, že potřebuje víc času, než se zahřeje, aby šel vypnout sytič. Ale když se "za to vezme", tak je to velká radost.
Optimální rychlost pro pětku je 100 až 110 km/h.

Recenze

19.9.2019

V roce 1995 jsem si pořídil Virago 750. Vzduchem chlazená, vypadala skoro jako "čopr", kardan, dva výfuky po jedné straně, vysoká řídítka, nízko sedlo, vyšší sedlo pro roštěnku, opěrka, aby mi neulítla... Tehdy to byla super věc.
Řada Virago v těch letech už pomalu končila. Od roku, tuším 1998, se objevily cruisery DragStar 650 a 1100, WildStar 1600, v Americe V-Star a RoadStar (a taky RoyalStar 1300). No a motor 1600 ccm, převod řemenem, to pak byla jasná volba.
Plánoval jsem si ji pořídit ke třicetinám. Něco mi do toho vlezlo. Rodina děti a tak. Pak ke čtyřicetinám. Pak k padesátinám. Až letos konečně, dřív než bylo úplně pozdě, jsem vybral polovinu spoření na důchod a investoval do budoucnosti.
Našel jsem ji na motorkářích za slušnou cenu. Jel jsem se na ni podívat. Najeto měla cca 72 000 km, mírně ošlehaná, plná much ještě z minulé sezony. Majitel ji vytáhl z garáže takovou, jakou ji tam loni napodzim strčil. Nechal mě se svézt, já se svezl, tvářil se jako že dobrý a plácli jsme si.
Mohl jsem si ji odvézt.
Odjezd.
Sednout do sedla - křesla, zapnout klíček. Rafička na tachometru se zhioupne přes celý ciferník tam a zase zpátky. Vytáhnout sytič dole pod nádrží, dát tam neutrál. V převodovce kovová rána. Start ...
Startér s tím otočí tak dvakrát a ono to chytne. Někde dole pod motorem další kovová rána. Že by dekompresor?
Když to nastartovalo, tak se to celý třáslo a vibrovalo, klepalo a hvízdalo (jsou tam origo výfuky, rozhodně neduní, spíš na volnoběh divně hvízdají). Když se to rozjelo, měl jsem strach, že to pojede jenom rovně.
Dohrabal se s tím na dálnici, naštěstí to k dálnici od prodejce bylo dvě křižovatky a jeden kruháč, a pak už to šlo. Stotřicítka úplně v pohodě, plexi přesně takové, aby moc neplápolal obličej (jezdím v oteřené half-face helmě), výfuky jsou tak tiché, že přes vítr není vůbec slyšet ani motor ani výfuk. Ozve se jen, když se trochu zabere za plyn.
Po 80 km na dálnici sjezd na normální silnici a domů. Doma pak při otáčení a couvání pocit, jako bych se otáčel s autobusem, ale po čase už dobrý.

Takhle vypadal Wilda po příjezdu domů.






Od koupě už mám najeto 2 900 km. Jezdím do práce. I dneska ... i když už byla docela zima .
S motorkou si už, myslím, docela rozumím. Je to taková veliká silná ženská, kterou je za co chytit. Když se pořádně zmáčkne, tak se docela rozvášní. Musí se ale dávat pozor, aby se neutrhla a neuválela mě. Musím ji pořád držet pevně v rukách.
Včera jsem ji zkusil na dálnici, ve 130 jsem za ni vzal, ona se probrala a za chvilku jsem tam měl 150 a pořád se jí chtělo. Nevím, kolik zbývalo do omezovače otáček, ale mě plápolal obličej a celý se to třepalo a vibrovalo, tak jsem to dál nepokoušel.
Říkám si, že jsem do ní měl jít dřív. Teprve teď je to pohodové ježdění. Pro starýho chlapa tak akorát.
Jen by to chtělo lepší zvuk. Takhle, když jedu, tak to jen fouká a skoro neslyším motor.



29.9.2019

Krásný podzimní den. Perfektní počasí, nádherná viditelnost, suché silnice.
Celkem od koupě najeto 3200 km.

Motor: Překvapilo mě, jak často se musí řadit. Nějak jsem to nečekal. Myslel jsem, že tam nakopu pětku a pojedu. To by asi i šlo, ale na dlouhých táhlých a pozvolných silnicích.
Tady na webu se píše o obrovském výkonu a obrovském krouťáku. Motorka nemá otáčkoměr (z Viraga jsem na otáčkoměr byl zvyklý). Nevím proto, za jakých otáček řadím a odhadnout to nedokážu. Každopádně jednička a dvojka je na rozjezd, trojka po vsi, když je třeba držet padesátku. Čtyřka padesátku taky udrží, ale když je třeba zabrat není to ono. Není tam ten krouťák. Čtyřka už má převod do rychla, vytáhne to tak do devadesátky, pak od devadesátky pětka, která táhne až do "nekonečna a ještě dál".
Největší pohoda je to někde mezi 100 a 120 km/h. Motor není skoro slyšet, je optimálně vytočenej. Ve stotřiceti to už v half-face helmě hodně fouká a stroj vibruje, zrcátka a plexi se třesou, ve stopadesáti ještě víc. Záleží i na tom, jak a odkud fouká vítr. Rezevu to i ve stopadesátce pořád má, ale víc jsem to nezkoušel. Nevím ani kolik zbývá do omezovače otáček. Prý je ve 4000 otáčkách. Nemám to zapotřebí zkoušet.
Brzdy: Píše se tu, že jsou slabé. Já nevím. Mám srovnání jen s Viragem. Za mě jsou normální. Brzdí, jak je potřeba. Mému stylu jízdy naprosto vyhovují. Určitě by ubrzdily víc.
Podvozek: Pohoda. Plavná jízda. Přes koleje v pohodě, po hladkých silnicích v obloucích a obloučcích na okreskách paráda. O typických českých záplatách a místních komunikacích darmo mluvit - ponechám bez komentáře. Podélné nerovnosti, vyjeté koleje apod. jsou pakárna. Motorka má tendenci se podle nich "rovnat", ale to asi každá. Ze siničáři oblíbeného štěrku po opravách výtluků mám strach a netuším, jak se na něm motorka zachová. Zatím jsem na štěrku neuklouznul. Od toho jsou tu určtě povolanější.
Ostřejší zatáčky: Jak jsem psal, do zatáček je třeba ji oproti Viragu víc pobízet a tlačit. Viragu stačilo naznačit, tady musím jakoby vnější rukou tlačit a vnitřní tahat a jít do toho víc tělem a pomoct jí. Včera jsem si uvědomil, jak moc ji ještě nemám dost v ruce a přečtenou. S Viragem jsem byl i při klidné jízdě v zatáčkách rychlejší než osobáky. S Wildou jsem pomalejší. Zatáčky pod plynem a výjezdy jsou v pohodě, ale před zatáčkami víc brzdím a do zatáčky najíždím pomaleji. Nejsem si jistý stopou a dávám si bacha. Ale poserproužky na gumách po předchozím majiteli jsou taky řádné, takže ani on nebyl žádný střelec. Ale o tom asi tahle motorka není. I když včera jsem jezdil celé odpoledne, silnice byly plné motorek, a za celou dobu mě žádný motorkář nepředjel. Asi i ti ostaní jezdili jen na pohodu.

Nedostatky:
Chybí zpátečka.
V létě chybí klimatizace.
V zimě chybí topení.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
netopejr
netopejr napsal 15.06.23 v 18:22 10b.

Pěkný kousek sousede, ať Ti dělá jen radost

pistolník
pistolník napsal 04.03.23 v 09:18 10b.

10 bodů!!! Ale je to neobjektivní, protože je také máme a máme je rádi. Jen smutně konstatuji že odspoda, proti Harikovi (1350ccm) je trošku línější. Ale je nádherný (Wilďoušek), ale co se týče řízení, tam se chová velice poslušně. Když budeš chtít, klidně cinkni 732335575.

Zzzzdenek
Zzzzdenek napsal 04.07.22 v 08:07 10b.

cendows
cendows napsal 10.07.20 v 07:24 10b.

Super hodnocení, jako bych seděl na své

Bloodhawk
Bloodhawk napsal 18.04.20 v 12:28 10b.

Parádní parník. Ten kufr vzadu je hroznej. Dobře že jsi ho sundal. ? Ať se sezóna vydaří.

Více komentářů



TOPlist