PROFIL MOTORKY

Triumph Thunderbird Sport (1998)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Bowler
Vloženo 17.9.2019
Aktualizováno 17.9.2019
Zobrazeno 2 034x
HODNOCENÍ PROFILU OD 14 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Moderní klasika. Pomalu tomu označení začínám přicházet na chuť

Více fotografii

Motorka koupena od Od Amerického sběratele - a hospodského dekorátora v jedné osobě.. Pán považoval ofouknutí prachu z karburátorů za jejich vyčištění, netušil že motorka potřebuje akumulátor k nastartování a volnoběh byl podle něj naprosto nepodstatná věc. Totálně ucpané sítko na palivovém kohoutku vyřešil suverénně jeho propíchnutím velkým šroubovákem a toho půl litru rezi v nádrži přece nemůže odborně vyčištěným karburátorům vadit!

První dojmy - První byli spíš obavy než dojmy. Čekal jsem funkční motorku ve výborném stavu a ona nešla ani nastartovat.

Motorku bych doporučil pro - Všem komu se líbí

Doplňky na motorce - Originál otevřené výfucky, kratší zadní blatník, menší zadní světlo, menší blinkry, originál opěrka spolujezdce, sedlo pro jednoho a bobek, Shorai akumulátor a hliníková bezesklá zrcátka

Recenze

Že prý stárnu! Ač nerad, musim přiznat že na tom asi bude trochu pravdy. Čím dál tím víc se mi líbí klasické motorky a už skoro vůbec neslintám nad nejnovějšími a nejrychlejšími stroji nadupanými všelijakými elektronickými vychytávkami. To bude taky asi proto, že dodneška neumim ani pořádně použít svůj “chytrý” telefon. Ne že by to bylo nad mé síly; prostě mně to nebaví a k životu to nezbytné není.
Tento model Triumpha se mi už dlouhou dobu moc líbí a tak jsem se konečně rozhodl si jej pořídit. Chtěl jsem vyloženě první model který má dva výfucky na jedné straně a také poctivá hliniková kola.
V Čechách bohužel nebylo zrovna z čeho vybírat a jelikož jezdím téměř pravidelně do USA a mám tam zázemí u kamaráda, rozhodl jsem se zkusit štěstí tam. Zanedlouho se objevil inzerát na onen vytoužený model, údajně v perfektním stavu a s minimálním nájezdem. Oslovil jsem majitele a souhlasili jsme na prodeji aniž bych motorku viděl. Kamarád mi ji vyzvedl a uložil v jeho prostorné garáži, kde na mně musela několik měsíců počkat. Na svou příští návštěvu jsem se pochopitelně velmi těšil a o to větší bylo mé rozčarování nad motorkou která nepříliš odpovídala popisu z inzerátu. Nicméně byla zaplacena, byla moje a tak jsem ji místo dlouho očekávaného projetí naložil rovnou do kontejneru a poslal do Čech.
Po překonání oceánu a proclení byla konečně doma a mohlo se začít opravovat. Kamarád vyčistil nádrž a karburátory, vyměnil kapaliny a brzdové destičky, nasadil originál otevřené koncovky které se mi mezi tím podařilo sehnat a seřídil karburátory. Motorka konečně jela! Sice ještě pořád ne úplně tak jak by měla, ale jela. Airbox byl totiž provrtaný jak síto a vzduchový filtr rozpadlý. Sehnal jsem použitý airbox ve slušném stavu, nový filtr od K&N, nové svíčky a těsnění pod ventilové víko a motorka konečně jela jak by měla. Pak už zbývali jen drobné kosmetické úpravy jako výměna obrovského brzdového světla a zadního blatníku za trošku sportovnější verzi která víc lahodí mému oku. Předchozí majitel byl evidentně milovník lesknoucích se věcí a tak některé díly pochromoval. Asi bych mu to neměl mít za zlé, jelikož jak všichni jistě víme, čím víc chromu, tím rychlejší motorka! Já ovšem preferuji originálně nalakované díly a tak jsem poprosil chlapy v AZ Tuning o pomoc. Myslím že mě proklínají dodnes, protože sundávání chromu z hliníkových dílu jako je například ventilové víko, byla opravdu zábava.
Motorka byla prodávána s doplňkovým sedlem pro jednoho a tak jsem ještě sehnal originál sedátko pro dva a taky opěrku spolujezdce. Tušil jsem totiž že mně manželka nenechá pořád jezdit samotného.
Co se týče samotné jízdy, tak jsem byl velmi mile překvapen jak příjemné svezení tento Triumph nabízí. Není to žádný trhač asfaltu a v dnešním světě by asi výkon tohoto motoru nikoho neohromil. Ale jízda na motorce není jen o výkonu motoru a o maximální rychlosti. Mám radost z každého svezení a pokud mi manželka zrovna dovolí jet bez ní, dá se na T-birdovi i trochu divočit. Podvozek je solidní a dovolí i svižnějsí jízdu. A je i dostatečně pohodlný (měkký) i na naše cesty a nesnaží se ze mně anebo z nás obou vytřepat duši jak to dělají některé sportovnější motorky na kterých také jezdím. Nejraději na něm jezdím "na kochačku" po okreskách kolem 100km/h. Vůbec mě nenutí k neustálému zrychlování jak to umí některé Italky. Jediné na co si pořád nemůžu (anebo možná nechci) zvyknout, jsou přední brzdy. Připadají mi slabé, takže s tím budu muset něco udělat.
Na závěr ještě dodám že Triumph TBS je podle mně nádherná motorka na které nejen rád jezdím, ale po dobu dlouhých zimních večerů na ni v garáži kolikrát jen tak čumím a sním (samozřejmě s láhví dobrého pííííiva v ruce).

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
standamz
standamz napsal 04.11.20 v 19:12 10b.

Parádní kousek! Tak ať jen dělá radost!

turkpet1
turkpet1 napsal 21.09.19 v 13:03

Dobrý výber, viem o čom hovorím, jazdím na TB 3.sezónu.
Myslím, že veľmi nedocenená motorka ale aspoň ju nestretávaš na každom rohu. Ja som ešte naživo inú nestretol

Petr7474
Petr7474 napsal 21.09.19 v 08:19 10b.

Super.

zemakh
zemakh napsal 20.09.19 v 01:42 10b.

Pěkný stroj , mám TB 1995, ty tři válce jsou bez konkurence. Muzika co se neoposlouchá

MichalR10
MichalR10 napsal 19.09.19 v 19:32

S manželkou naštěstí nejezdím, ale jak "stárnu", tak se i rozšiřuji, takže opěrka by byla akorát pro mne Just kidding Užij si ji, já též střádám na nový stroj.

Více komentářů



TOPlist