renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha Tenere 700 (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Fasces
Vloženo 14.9.2019
Aktualizováno Včera v 17:37
Zobrazeno 19 422x
HODNOCENÍ PROFILU OD 60 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 20.02.2022, Uskutečněno: 20.02.2022, Zhlédnuto: 199x


Originální baterii mám v motorce od roku 2019 a říkal jsem si, že už je čas na výměnu. Určitě by ještě nějakou dobu vydržela, ale dostal jsem nabídku na akumulátor lithium (lifepo4), který se obejde úplně bez tradičních olověných elektrod i bez kyselinového elektrolytu. Lithiovým akumulátorům nevadí náklon, jsou celkově odolnější a mnohem lehčí. Originální akumulátor v Tenérce váží 3137g a lithium pouhých 707g . Ušetříte 2430g jen na baterce, neuvěřitelné. Nabídne mnohem delší životní cyklus (více než 2000 vybíjecích cyklů proti cca 500 cyklům u olova), takže se vám vyšší investice vrátí v životnosti baterie a mnohem lepších vlastnostech.
Jen je zapotřebí si uvědomit, že při koupi lithium akumulátoru je zapotřebí koupit i nabíječku, která umí tento typ akumulátoru nabíjet. Mám doma dvě chytré nabíječky a ani jedna z nich to neumí. Dočetl jsem se, že není vhodné nabíjet akumulátory obyčejnou nabíječkou, ani nabíječkou chytrou. Při nabíjení lifepo4 akumulátorů se používá napěťové nabíjení. Je to nabíjení konstantním proudem, dokud akumulátor nedosáhne předem stanoveného napětí a poté nabíjení konstantním napětím.
Zakoupil jsem tedy nabíječku NOCO GENIUS5 5A 6/12V , která umí nabíjet všechny druhy baterií.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
cong156 (8) napsal 27.02.2022 v 23:39

Lion u sebe dobíjim 15 let starym trafem. Moje motorka a dobijeci soustava se taky neptá, co je zrovna za technologickou vymoženost na jejim konci . Dobití bylo nutné zatim jen asi jednou, dvakrát. Ony lionky obecne netrpí na samovolné vybijeni. Jestli to delam dobre nebo ne, si vyzkousim sam. Nikomu to radit nechci. :)

Nekteré typy nabizejí i spoustu indikací a informaci treba o dobijeci soustavě stroje. Ikdyz by mel byt voltmetr povinny na každé moto, moje exide treba správné dobijeci napětí v moto hlidat dokáze.

Ony maj i nevyhody. A to mnohem menší kapacity, narozdil od olověných. Takže delsi odbery (sviceni, nabijeni) bez dobijeni nejsou idealní.
Zas se po takových akcích vrací mnohem rychleji do plné kapacity.

A druhou...starty po např nočním stání stroje v nízkých teplotách, kolem nuly stupňů. Baterie se tváří jako vybitá. Je třeba ji trošku potrápit/oživit odběrem. Po té jde už vše jak má.

No, uvidiš sám.

1 reakce

Fasces
Fasces 01.03.2022 v 19:28

Díky za informace, které se určitě hodí pro mě, tak i pro čtenáře. Každý akumulátor má své výhody a nevýhody. To poznám časem. Kamarád má lithium na KTM 790 Adventure R a nic neřeší a neřešil. Zatím mu funguje jak má.

Měj se a kolama dolů



Nejnovější záznamy v deníku
  • Motorka na cestách

    Přátelé a kamarádi. Pro ty z Vás, kteří rádi cestují, posílám odkaz na stránky, které se tímto tématem zabývají. Cesty budu na stránky průběžně doplňovat a najdete tam i zajímavá videa z YouTube. Některá souvisí s cestop

    Typ: Reportáž
    Vloženo: 27.09.2020
    Uskutečněno: 12.03.2024
  • Nové plasty a náhrada za karbon

    Pokud se Vám nechce utrácet velké peníze za karbon, našel jsem jedno povedené řešení. Firma Camel ADV Product začala vyrábět některé plasty na výměnu. Konkrétně vím o bočních plastech a plastových krytech vidlic. V nabí

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 22.02.2024
    Uskutečněno: 22.02.2024
  • Kryty rámu Acerbis

    Každý majitel Tenérky po čase zjistí, že má ošoupaný rám nad stupačkami, hlavně na pravé straně. Dosud jsem to řešil černou samolepkou, kterou jsem rámu přizpůsobil a do díry v rámu jsem dal plastové záslepky. Na interne

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 31.12.2023
    Uskutečněno: 31.12.2023
    Komentářů: 3x


TOPlist