Tuto úpravu dělám z jediného důvodu. Při nedávné vyjížďce po poli jsem našel "správnou směs bahna" pro zalepení předního kola. Musel jsem několikrát zastavit a kolo čistit, než jsem se dostal na tvrdší povrch. Až do této chvíle se mi nepodařilo blatník ucpat a to jsem projel bahna hodně. Po této zkušenosti jsem se rozhodl pro úpravu.
Jednoduchá úprava spočívá v tom, že vyhodíte přední brzdové hadice, které vedou k jednomu brzdiči a následně k druhému. Potom dáte hadice nové. Nové hadice vedou ke každému brzdiči zvlášť. Výhodou je, že když se kolo zalepí, tak přední blatník sundáte během jedné minuty (odšroubování šesti šroubů). Nějak podobně to má i Pavel Kunc, který na toto téma natočil video .
Já jsem použil lehce použitý set od Camel ADV Product , který měl Tomáš (Punkmoto) v regále. Sada obsahuje brzdové hadice, rozdělovač pro rozdělení hadic (slouží pro uchycení vysokého blatníku, který není součástí), všelijaké šrouby a záslepky. Tomášovi se tam válel vysoký blatník (polisport), tak jsem ho tam na zkoušku také nainstaloval. Stojí to za to vyzkoušet, protože blatník není zas tak drahý.
Když to nebude fungovat, tam vyměním za nízký blatník s možností rychlého sundání.
Případným zájemcům pro úpravu brzdových hadic doporučuji zavolat Tomášovi (604 182 424) pro radu, jak to lze udělat a na kolik peněz by to případně vyšlo u něj na dílně.
Aktualizace 5.10.2021
Vysoký blatník jsem testoval v blátě, písku a na kamenech, a vcelku se osvědčil. Na motorce zůstane i nadále, dokud nezklame. Bláto se zachytává v blatníku a za celou dobu jsem nezaznamenal, že by mi létalo na brýle. Na spodní části chladiče se nějaké bláto zachytilo, ale nebylo to nic hrozného. Jediné, co jsem zpozoroval bylo, že za celou dovolenou jsem měl více zaprášené přední světlo. Kolo zalepené blátem se stále točilo a snažilo se vyčistit. Písek nezpůsobuje žádné problémy. Změnu jsem zaznamenal při jízdě po kamenech, kde šusplech pod motorem nedostával tolik ran od odlétajících kamenů.
UPOZORŇUJI, že vysoký blatník je namontován na rozdělovači brzdových hadic a v přední části uchycení blatníku jsou podložky. Tím pádem je blatník níž a je více nakloněn ke kolu.
Jezdím i přes zimu, předpokládám, že bude dost bláta na to, abych zjistil kolik jej blatník snese.
Aktualizace 10.4.2022
Tuto aktualizaci píšu jako upozornění pro lidi, kteří upravovali brzdové hadice. Tato úprava může způsobit menší problém. Když jsou hadice přidělány k horním vidlicím páskou, tak ta může způsobit jejich poškození (prošoupáním), viz foto. Když jsem to zjistil, tak jsem zakoupil chránič horní vidlice od firmy Acerbis. Chrániče horních vidlic jsem zakoupil na Mefo.cz
Hadice na fotkách jsou tak, jak uvádí Camel ADV, ale já jsem to upravoval a přidělal na vidlice. Nelíbilo se mi, jak to vede okolo kola.
Vysoký blatník na mojí motorce funguje, tak jak jsem předpokládal.
-
Použita krosová pneu a fotka po vyčištění
-
-
-
-
-
-
-
-
První test a trochu bláta
-
Aktualizace 10.4.2022
-
Aktualizace 10.4.2022
-
Aktualizace 10.4.2022
-
Aktualizace 10.4.2022