PROFIL MOTORKY

Royal Enfield Continental GT (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Gilless
Vloženo 5.9.2019
Aktualizováno Včera v 12:05
Zobrazeno 996x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Na fotkách se mi moc líbila, potom se tu na podzim 2018 objevil test od Alana Cathcarta, který popisoval přesně takovou motorku, kterou jsem hledal.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Vintage Garage (Praha 9-Čakovice) - Velmi dobré jednání, přátelská atmosféra

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Triumph Thruxton 900: Už se celkem dlouho nevyrábí, nechtěl jsem moc starou moto
Kawasaki W800 Cafe: Jel jsem jen na klasické verzi, ale ten motor mi přišel až moc kochací
Moto Guzzi V7 Café: Krásná, ale na mě moc malá

První dojmy - Na Motosalonu v březnu 2019 jsem ji viděl na živo v bílé barvě, až na pár drobností se mi moc líbila. Květnová testovací jízda ve Vintage Garage rozhodla, ještě ten večer jsem platil zálohu. Po 5 týdnech nekonečného čekání to přišlo. Byl jsem nervózní jak na prvním rande, nějak mi nechtěla padnout do ruky. Tak jsem asi po 15 km zastavil, seřídil si všechny páčky na svojí výšku (190 cm) a od té chvíle mi dělá jenom radost. Za ty peníze jsem mohl koupit výkonnější, lehčí i praktičtější motorku. Ale tady to není o suchých číslech, tohle je prostě těžko popsatelná zábava, kdy si každý kilometr užívám víc, než jsem si na Hondách dokázal představit!

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny milovníky Vindaloo a Indickejch placek

Doplňky na motorce - Zrcátka v koncích řídítek - vidím s nimi mnohem líp dozadu a navíc se mi saakra líbí
V budoucnu přibude centrální stojan, kulaté zadní světlo a nejspíš i blinkry.
Laďáky? To mi pořád vrtá v hlavě... Ten sériový zvuk se mi líbí, ale testovačka u Vintage Garage měla zakázkové laďáky, to byl panečku koncert. Navíc, sériovky jsou pekelně těžké. Tohle rozhodnutí si takticky nechám na zimu.

Recenze

Alfa i Omega tohodle Enfieldu je motor . Vypadá zatraceně dobře, zní hodně pěkně a jede ještě líp. Dělá přesně to, co po něm chcete, není tu žádný otravný cuknutí při otevření plynu. Výkonu je na svižnou jízdu dost, víc bych ho ocenil snad jen při předjíždění. Dokud jsem jezdil na supersportu, vůbec jsem si nevšiml, že se předjížděná auta brání a akcelerují co to dá :D

Převodovka během prvního tisíce kilometrů ráda zůstavala ve falešných neutrálech, hlavně mezi vyššími převody. To si naštěstí krásně sedlo a už se to nestalo, ani nepamatuju.

Brzdy určitě překvapí. V dnešní době monobloků a radiálních pump je ta ovládací síla přece jen nezvykle větší. Na druhou stranu, je to příjemně lineární a tím pádem dobře dávkovatelné. Za mě bez problémů.

Podvozek v provozu funguje dostatečně dobře. 30 tisíc za sadu od Ohlindu mi přijde jako zbytečná investice (teda aspon zatím). Svezl jsem se na polygonu v Mostě, na tahle technické trati není problém udržet kohokoliv. Na velký okruh v Mostě nebo do Brna s tím předpokládám nikdo nepojede

Hodně mě překvapil přední světlomet . Žádná čirá optika, ale pěkně postaru drážkované sklo. Svítí to minimálně stejně dobře jako moje předchozí CBR s čirou optikou, spíš bych řekl trochu líp. Budu se muset podívat, co je v tom vlastně za žárovku.

Z výbavy tady není vlastně skoro nic. Nejdřív jsem si chtěl koupit aspon hodiny na řídítka. Ale když na tom jedu, čas prostě není tak důležitý. Hlavní je to, že jedu! :D Konečně chápu, proč Peter Fonda na začátku Easy Ridera zahodil hodinky :)

Pokud jde o cestování , téměř 500 km za den (z toho necelých 50 km dálnice) nebylo vůbec problém. Tvrdost sedla i celková ergonomie umožňují pohodlnější cestování, než jsem čekal.

Z pohledu uživatele jsem zaznamenal 3 menší mouchy:
1. Je tu jen minimální prostor na věci . S nářadím se počítá a je tam už od výrobce, ale s lékarničkou nejspíš ne. Musel jsem ji hodně slisovat, aby se pod sedlo vešla.
2. Objem nádrže. Podle oficiálních údajů je to 12,5 litru, ale zpravidla tam nacpu jen 8 litrů , jednou se mi povedlo 9 litrů. Nepomáhá ani motorku postavit svisle, víc se tam prostě nevejde, i když ukazatel paliva po tankování ukazuje, že není úplně plná. Naštětí je spotřeba rozumné 4 litry na sto, takže 200 km na nádrž je snesitelných.
3. Přístup k řetězu. Je schovaný za výfukem, který je (patrně kvůli zabudovanému katalyzátoru) ještě hodinu a půl po jízdě velmi horký. Tady určitě pomůže montáž centrálního stojanu, protože mazat řetěz někde na cestě (nebo nedej bože čistit) je teď velmi nepříjemné.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
vojtechposmourny
vojtechposmourny napsal 14.09.19 v 18:52 10b.

Jo, to můžu.
Krásná.

Lucasbiker
Lucasbiker napsal 10.09.19 v 13:25 10b.

Moc pěkná motorka za rozumnej peníz Tak ať ti dělá radost. Ten motor je fakt krásnej klasik

RTourer
RTourer napsal 10.09.19 v 12:45 10b.

Taky jsem hledal nějaký retro stroj a RE byl jedním z vážných kandidátů. Nakonec ale zvítězil můj odpor k řetězům a pořídil jsem BMW R 100 RS z roku 1978. Ale tento RE je fakt krásný.

Více komentářů



TOPlist