Na motorku jsem se těšil měsíc - koupě před dovolenou, přihlášení a pod... Po detailní prozkoumání jsem nebyl zklamán - vše ve 100% stavu.
Motorka koupena od Moučka - Želiv - Kupoval jsem již druhou motorku od tohoto prodejce. Férové a věcné jednání. Lze jen doporučit!
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha FJR 1300: Nakonec jsem se rozhodl o skutečné změně. V daný čas také nebylo vhodné FJR k dispozici.
Honda VFR 1200F: Projel jsem se a nebylo to ono - hlavně charakter motoru mi nesedl.
První dojmy - Pár metrů jsem absolvoval při koupi, ale bez SPZ a na malých místních cestách toho moc nepoznáte... Motorka je robustní, ale po ročním stěhování BMW K1600 GT je to vlastně hračka. Více později...
Motorku bych doporučil pro - Klidnější cestovatelé, kteří si mohou, pokud chtějí občas trochu "zatahat".
Doplňky na motorce - 3 x kufr, tankvak
Recenze
Motorku jsem pořídil po vlastnictví strojů: Kawa ZR7, Honda CBF 1000, BMW K 1600 GT + časté jízdy s HD Sportster 1200. BMW K 1600 GT jsem měl rok a jeho cestovatelský potenciál jsem nevyužil a nakonec jsem se rozhodl pro změnu.
Rozhodl jsem se popis motorky pojmout jako rozdílový oproti BMW K1600 GT, což by mohlo býti pro někoho zajímavé. Tedy:
Motorka je v porovnání s Káčkem menší, lehčí, ovladatelnější. Na místě, snad krom nandávání na centrální stojan, se chová jako o třídu menší motocykl. V sedle jste v pohodě, s motorkou si zacovnete, otočíte na velmi malém prostoru. Sedlo je tvrdší, ale v celku pohodlné. Při nastartování a při jízdě se zvukově jeví trochu jako traktor - v porovnání s šestiválcem je to jiné, hlučnější, ale k motorce to patří. Motoricky je vše vyrovnané a výkon je dostatečný, káčko samozřejmě jelo mnohem více, ale to bylo i charakterem motocyklu. Motor má stále trochu gyroskopický efekt, který je cítit při přidání na neutrál, ale například i při hrubém podřazení. Spotřeba při první jízdě 5,0l a to jsem se snažil motor nešetřit. Brzdy nejsou v porovnání se šestipístky káčka rozhodně lepší, ale považuji je za funkční a standardní. Při jízdě nic nedrnčí, což na káčku s jeho množstvím plastů rozhodně neplatilo. Plexi jezdce do cca 130km/h dobře chrání (měřím 179cm). Nezvykem jsou velmi široká řídítka i velmi vzpřímený posez. Rozhodně horší jsou zrcátka a ovládání blinkrů. Spouštění blinkrů je OK, ale vypnutí při výjezdu v zatáčce z křižovatky v momentě, kdy by jste měli i řadit a přidávat plyn, mi zatím opravdu nejde - zde to má HD mnohem lépe vyřešeno, i když se také jedná o systém se dvojicí spínačů. Rozdíl v jednotlivých nastaveních ESA mi zatím připadl mnohem menší, než bylo patrné u káčka. Kufry se nadávají hůře než na káčku. Hlavním rozdílem je ale charakter motoru, zkuste si stejnou zatáčku jet s káčkem a s GS a buďto úplně zavřít plyn, nebo naopak zkoušet přeřadit - káčko to přechroupe, GS ale ne..
Obecně se mi GS opravdu líbí a doufám, že bude tou správnou volbou na hodně dlouho. Až se naučím žít s blinkry a zvyknu si na charakter motoru, bude to cestování na 100%!!!
ja mam geeso 2008 a lepsi masinu jsem nemel,na hlavni stojan ho dostanu levou zadni a to pohodli,neni lepsi motorky,uz s nim manipuluju jak s kolem,na vse si zvyknes,at slouzi
Moc pekny stroj Cerny motor a vse okolo mam opravdu rad.
Jinak vse "nezvykle", jak uvadis, je jen otázkou zvyku a brzo se to dostane pod kuzi
Tak at slouží a stále s koly dole
Hezkej stroj přeji mnoho šťastných KM