Versys je těžké popsat a nemožné zařadit, to prostě musíte zažít. Sportovní 17- palcová kola, odpružení s dlouhými zdvihy, štíhlé tvary a paralelní dvouválec se zátahem už od nejnižších otáček.
Motorka koupena od FIRMA:Harness (Uhříněves)
Výška jezdce: 182 cm
První dojmy - 1) výborná jezdecká pozice, ergonomie, pohodlné sedlo 2) agilní motor - v nízkých a středních otáčkách kultivovaný, nad 5 tis. nabízí spoustu zábavy 3) skvěle vyvážený a velmi dobře ovladatelný motocykl pro každodenní použití 4) krásný zvuk dvouválce
Motorku bych doporučil pro - Pro kohokoliv - začátečníky i zkušené cestovatele, kteří ocení perfektní ergonomii a pohodlí na dlouhých cestách.
Doplňky na motorce - 2x boční kufr á 28l, top case 47l, padací rámy Givi, tank pad, 2x USB, chrániče rukou.
nové: zvýšený kouřový štítek kawasaki, centrální stojan sw-motech.
Recenze
Versys překvapuje svojí ovladatelností, obratností a chutí, s jakou se přes vysoké těžiště snadno překlápí do zatáček. Přitom ve vyšších rychlostech skvěle drží směr a boční vítr nebo podélné nerovnosti mu nečiní žádné potíže.
Do 5-ti tisíc otáček příjemně kultivovaný motor, ve vyšších otáčkách ale nabízí spoustu zábavy.
Příjemná jezdecká pozice poskytuje skvělé pohodlí při dlouhých trasách i pro spolujezdce. Současně však nabízí skvělou ovladatelnost motocyklu ve všech jízdních režimech - posaz je jiný ve srovnání s ostatními cestovními endury, má blíže k motardu, ale sedlo je posazené více dopředu, je vyšší a řidič má vždy skvělý přehled o situaci okolo něj.
Váha jezdce nespočívá na řídítkách jako je tomu u jiných, sportovně založených adventure biků, tento motocykl ovládáte spíše středem a dolní polovinou těla, kdy se s každým přenesením váhy s ochotou převrací do zatáček.
Skvělá ochrana proti větru do ca. 130 km/h i se sériovým větrným štítkem. Tento je možné výškově nastavit nebo také vyměnit za originál kawasaki zvýšený o 40 mm, který nabízí ještě lepší ochranu proti větru, ale je vyroben na první pohled ze subtilnějšího materiálu a při vyšších rychlostech může vibrovat. V kouřovém provedení se ale k motorce skvěle hodí a dobře maskuje černý držák, ke kterému je připevněn.
Velmi praktické a hlavně kvalitní je originální kawasaki příslušenství, které nabízí mimo jiné dva boční kufry, top case a robustní kryty rukojetí, které nabízejí skvělou ochranu rukou řidiče.
Na veškerém příslušenství, stejně jako na motorce, je na první pohled vidět japonský smysl pro detail a perfektní dílenské zpracování.
Boční kufry o objemu 2 x 28 litrů lze velmi jednoduše připevnit na motorku během několika vteřin, stejně tak i top case o objemu 47 litrů, který uveze až 2 helmy, i když velmi natěsno. Kufry je možné pořídit v barvě motocyklu a zejména ty boční mají vynikající aerodynamiku - do 140 km/h ani nepoznáte rozdíl, zda jedete s kufry nebo bez nich. Všechny 3 kufry mají navíc nádherný design a rádi jim odpustíte i to, že byla jejich aerodynamice a designu podřízena využitelnost vnitřního prostoru - mají dynamický šípovitý tvar.
Doporučeníhodným doplňkem je také centrální stojan, který podstatně zjednodušuje údržbu motocyklu. Bohužel, výrobce stojan nedodává jako součást originálního příslušenství. Jedinou možností tedy zůstává pořízení v rámci druhovýroby - motocykl na fotografii má nainstalovaný centrální stojan od renomovaného výrobce motodílů sw-motech a nutno říct, že funguje perfektně - je umístěn v ideální centrální pozici, má kvalitní zpracování a zajišťuje motocyklu výbornou stabilitu ve všech směrech. Přesto má dva malé nedostatky: (1) nepříjemně podkluzuje, když se snažíte motocykl dostat na stojan na kluzkém povrchu nebo hladkém asfaltu - prospěly by gumové podložky opěrných bodů, (2) dráha centrálního stojanu koliduje s bočním stojánkem - při postavení motocyklu na centrální stojan je nutné zároveň vysunout ten boční a naopak. To je pro změnu dáno tím, že se při vývoji motocyklu s použitím centrálního stojanu nepočítalo...Nechme se překvapit novou generací versysu.
Krásný, bych se bál s ním offroadit
To jsem potřeboval vědět
Parádní stroj a hezká recenze, o tom centrálním stojanu pouvažuji.
Moooc pěkně nafocené ! Přeji pohodovou jízdu.
Asymetrická pružina ubírá bod z 10