renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CB 300R (2019)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Daarcilama
Vloženo 23.8.2019
Aktualizováno 7.10.2021
Zobrazeno 4 730x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.3

Popis motorky


Obratná, lehká, zábavná a nádherná klasicko-moderně vypadající motorka

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Autoelegance Brno (Brno-Řečkovice) - Kupoval jsem tam již druhou Hondu a pan Bláha byl velmi vstřícný a vše na čem jsme se dohodli, tak platilo.

Výška jezdce: 186 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Royal Enfield Himalayan: Líbila se mi cena, ale občas je nezbytný dálniční přejezd a motorka, které nemůže držet dálniční tempo je nevyhovující.
Yamaha MT-03: vyšší cena a nelíbila se mi. Obyčejná tenká vidlice a vypadá lacině. Má však vyšší maximálku, ale v nizkém a středním pásmu otáček je nudná.
KTM Duke 390: design se mi líbí tak 50:50 a poměr hmotnost/výkon je super, ale zpracování je šmejd.

První dojmy - Před zkušební jízdou jsem věděl co od toho mám asi očekávat, ale přechod ze silnější kubatury jsem myslel, že bude horší. Motorka mě překvapila svižností do 100km/h člověk ani nepozná, že sedí na něčem menším jak 500.

Motorku bych doporučil pro - Všechny začátečníky. Pokročilé jezdce, kteří mají rádi zatáčky a nepotřebují porušovat zákonné limity.

Doplňky na motorce - Podkova SW-Motech ION + tankvak;
Rozšíření zrcátek M-style, moje lokty nevypadají zle, ale chtěl jsem vidět za sebe.
Padací rámy.

Recenze

Po předchozí Yamaze XJ6 Diversion F, která mi po pár letech nevyhovovala svou hmotností jsem pořídil enduro, kde jízda v terénu mě neoslovila jak jsem si myslel, jsem chtěl znovu lehký stroj jako bývala moje Honda CB 125 F.

Jediné co je lehké a jede je tato Honda a nebo KTM Duke 390. KTM má otřesné zpracování ve srovnání s Hondou. Větší šmejd jsem neviděl a motorka i když je opticky stejně velká, tak se na ní pohodlně neusadím.
Na Hondě se svými 186cm a metrákem jezdím v pohodě. Toto byla jedna z věcí, kterou jsem si na testovačce musel ověřit a čeho jsem se bál. Věděl jsem, že je Honda menší, ale nevěděl jsem, že má ergonomii udělanou i pro lidi mých rozměrů, což mě překvapilo a proto jsem ji vzal. Kdybych se na ni nevešel tak bych měl doma ten RE Himalayan, který neumí jezdit po dálnicích.

Motorku jsem kupoval, protože moje cestovní ambice vyšuměly a celé moje ježdění spočívá v jízdě kolem komína do 200km nebo s jednodenním přespáním.
I přes tyto standardy se mi naskytla letos dovolená snů 11 dní Rakousko - Švýcarsko - Itálie - Rakousko, kde jsem s ní ujel 3000km





Práce se zavazadly není jako u cestovních motocyklů tomu uzpůsobených, ale kdyby mi někdo tvrdil, že na cestování musí být alespoň litrový motor, tak se mu vysměju. Jediné, co je z pohledu cestovatele super tak je kardan, abych se nemusel pořád starat o řetěz.
Co se cestování týče. Dá se to na Hondě zvládnout, ale zadek se ozve každých 200km po přestávce 15minut.

Do 80km/h to jede srovnatelně s Yamahou xj6 Diversion F co jsem míval a ta měla o dost vyšší výkon. Od 80 do 110km/h to jede velmi svižně podobně jako pětistovky a čtyřstovky, ale od této rychlosti to akceleruje už pomaleji, než uživatele pětistovek. Od 130km/h to jde už pomaleji, ale pořád slušně. Nejvíce jsem jel 154 tachometrochých, ale s naloženým strojem viz fotky po německých dálnicích.

Jinak obratnost motocyklu je úžasná. Hmotnost tomu pomáhá, ale celá geometrie podvozku i výborny podvozek Showa zajistí příkladnou ovladatelnost. Doporučuji vyzkoušet, protože to se ani popsat nedá. Naprosto fantastická ve srovnání s Yamaha xj6 Diversion F a Yahamahou Tracer 900 GT se kterou jsem si to v Dolomitech asi na 100km prohodil. A to ta Yamaha Tracer GT má příplatkový plně stavitelný podvozek (velmi komfortní), ale 215Kg to stejně nezachránilo.






Brzdy i spojka fungují skvěle stejně jako převodovka.

Motorka patří na silnici, ale jel jsem i po udusaném štěrku a mokré trávě a oboje zvládla na výbornou, ale ani do lehkého terénu ta motorka nepatří.

Spotřeba (měřeno na stojanu čerpačky vs ujetá vzdálenost) je:
tři plné nádrže čistě dálnice: 3,32L/100 3,49L/100 a 3,89L/100. Jízda většinou 120Km/h a s plnou bagáží





Zbylé tankování po okreskách včetně ostré jízdy v Dolomitech (4dny ježdění) a na Grossglockneru (2dny ježdění) uvedu kompletně:
3,07; 2,96; 3,02; 2,86; 2,74; 2,82; 2,81; 2,79; 2,49; 3,12;
Kolem 3L to bylo s plnou bagáží na dva týdny a kolem 2,75 to bylo jen s bočníma brašnama a tankvakem.





Myslím, že kolem 2,6 se budu pohybovat úplně bez brašen po ČR i když pojedu "pilu".

Jízdu se spolujezdcem jsem neabsolvoval a ani neabsolvuji. Motorku jsem si kupoval pro sebe a moja se mnou po pádu na Yamaze jezdí jen na čtyčkolce, kterou vlastním.

Abych jen nechválil tak vypíši i nevýhody:
- Velikost nádrže 10L podle výrobce - při hladovém oku jsem natankoval kolem 8,5 většinou a jednou když už jsem jel dlouho na kontrolku, tak jsem dal 9,2L. Nicméně to stačí na 200-300km.
- není kam uchytit zavazadlo a škaredé a drahé držáky brašen jsem tam nechtěl. Jelikož nejsem cestovatel, tak mi to nevadí, ale někomu by mohlo.
- ve standardním uchycení zrcátek vidíte svoje ruce.
- nemá centrální stojan - i malá CB 125 F ho měla i ta Yamaha co jsem měl
- málo doplňkových dílu/příslušenství buď u známých značek nebo přímo u Hondy.
- brutální cena originálního servisu a ceny náhradních dílu jsou astronomické u jiných značek je to cca pětinová cena dílů.
- náhradní díly nejsou na partsdepot!!
- není pro každou postavu - švagrová s výškou 170 už měla s výškou sedla problém dosáhnou na zem a jezdit a já se svými 186 jsem u limitu, ale je to ještě komfortní nad 190 to nebude dobré. To je dost malý rozsah jezdců.
- design výfuků - nemám moc rád tyto obří výfuky. Aftermarket nabídka moc není. Jediný kdo dělá homologovaný systém je Arrow a ani nevím kolik stojí. Honda dala katalyzátor do koncovky, takže není možné uříznout a dát jakoukoliv homologovanou koncovku.

Kdybych v budoucnu něco na motoce našel, tak dám vědět. Momentálně má najeto něco málo přes 4000km.

Pěkné fotografie bez zavazadel nemám, ale je jich plný internet, protože je nová :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
pajapaja
pajapaja napsal 27.01.23 v 23:01 8b.

Fusioon
Fusioon napsal 30.08.19 v 14:59 10b.

... pekná moto nove hondy su velmi podarené

opic26
opic26 napsal 27.08.19 v 22:23 8b.

Díky za bezvadnou recenzi a parádní fotky. Přemýšlel jsem o relokaci směr Asie a koupi právě Hondy CB 300R. Teď už o ní vím více

Matess727x
Matess727x napsal 27.08.19 v 07:15

Jojo,..pravda,...Thajsko a Indie. To je ale skoro stejný. Jinak nesouhlasím,...poslední rok jsem si pár nových KTM ošahal,...i jiných motorek. I na nových pseudo japoncích jsem viděl různé pro mě nehezké věci, které připomínaly spíš hračku než motorku.

Daarcilama
Daarcilama napsal 27.08.19 v 06:14

Ja nepsal ze KTM spatne jede. Ja napsal ze zpracovani je smejd. Za druhe to montuji v Indii a ne v Thajsku. Muzu ti rict ze zpracovani plastu a kvalitu plastu kterou KTM pouziva dokpnce i Duke 790 je ostuda. To y si Ho da ani Yamaha nedovolila i u nejlevnejsich modelu. Na omak strasbe materialy. Matna cerna jde do bila uz po mesici co ke to nove a plastove dily maji ostre hrany neodjehlene. Jinak podvozkove a motorove KTM funguji skvele ale zpracovani kednoznacne smejd. Ja mam z jejich spolecne dilny CF moto ctyrkolku a ta ma plastove dily podovne ale je to pracovni stroj a stoji par korun ve srovnani s tema motorkama. A to CF moto motorove a podvozkove taky funguje suprovne. Kdyz se vsak clovek podiva na zpracovani. U Nove ktm Duke 790 se stribrnym mototrem jde videt presah tesneni pod hlavou motoru... no fuj. Tot by si zadna z Japonskych motorek nedovovlila. Mel jsem Ajp Enduro a to bylo na 2x lepsi urovni zpracovani nez KTM.

Více komentářů



TOPlist