Yamaha XS 400 (1980)

Vlastník cuir
Vloženo 14.8.2019
Aktualizováno 23.7.2023

Koupen vrak za ucelem prestavby na cafe racer o kterem jsem uvazoval jiz cca 5let, takze jsem mel jasnou predstavu o tom jak motorka bude ve finale vypadat.
23.8.2018 jsem motorku dovezl a 28.7.2018 byl proveden provní zásah a stavba byla započata.

První dojmy - stara motorka, motorka co ma dusi a motorka ktera jiz z domu rozhodne nepujde a zustane tu semnou dokud nezdechnu

Doplňky na motorce - toz je to prestavene, takze o doplnkach asi neni moc co psat... :)

hledal jsem motorku dane konstrukce aby vyhovovala prestavbe, nebylo potreba velkych zasahu do konstrukce motocyklu, hlavne ramu, take jsem chtel motorku ktera bude opravdu zubozena aby mi nebylo lito nicit peknej zachovalej kus a toto byla jasna volba i s ohledem na velice priznivou porizovaci cenu.

Jeji celkovy, hlavne technicky stav me velice prekvapil. Motorka ma sice najeto milion kilometru, ale bylo o ni postarano a tak veskere technicke dily jsou v top stavu. Komprese je na hodnotach noveho stroje, saly na klice i ojnici jsou zajete a celkove loziska v kolech, kyvne vidlice jsou dobra. Udelal jsem tlumice a jelikoz motorka je dovoz z DE kde jezdila do posledniho mesice nez jsem ji koupil, tak ma opravdu hodne najeto a podle toho taky vapadalo sedlo, nadrz, a celkove byla velice vybydlena a to bylo pro me plany idealni. Caru pres rozpoccet trochu udelaly karburatory, kde bylo potreba dat komplet nova streva, membrany a tak ,ale na druhou stranu leta to ma a tak nebylo moc nad cim meditovat. Bohuzel motorka jen jezdila a nikdo ji necistil. Vykydal jsem z toho 5KG !!! usazenych necistot , prevazne z prostoru retezu a na kyvce. Fakt peknej masakr.

29.11.2019 - probehla oprava promackle nadrze metodou PDR - muj druhy pokus, dopadlo to celkem obstojne.

9.4.2020 - vlastni vyroba zadnich koncovek vyfuku (viz foto). Na internetu jsem narazil na dvojite koncovky a desne se mi to libilo, protoze jsem hned videl, ze kdyz je tam dam, tak to bude krasne sedet k tem natrubkum na karburatorech. Pekne dva zarici natrubky na karburatorech a pod tim dvojita cerna koncovka kde zari dva vylestene ovaly konce trubek v sikmem rezu. Hned jsem to tam videl a musel to mit. No nez jsem se dostal k vyrobe, tak to par mesicu trvalo, ale dneska jsem to sfouknul a myslim si, ze dobre. Jen to teda dela kraval. Takze to asi krapet utlumim dratenkou. Jeste uvidim, mozna si zvyknu, ale nemam rad moc hlucne vyfuky.

22.7.2023 - zprovozneni po delší odstávce, kdy na motorky nebyl čas kvůli práci. A upgrade držáku na mobil. Jedná se o upravený cykklistický držák od firmy Peak Design, kde jsem samotné tělo držáku odmontoval od originální konzole určené pro řidítka kola a konzoli vyrobil novou tak aby byla i aspon trochu odpužená pomocí gumových kroužků. Díky patentovanému uchytu Peak Design je uchycení a sejmutí otázkou jedné vteřiny a je velice snadné, takže mobil na držáku nikdy nenechávám. Což se starým držákem jsem dělával, třeba na benzince. Držák je mnohem menší a není tak rušivý při pohledu na motorku. Fotky opet v galerii. Zároveň jsem musel předělat baterii, protože malá baterie pod sedlem se po době covidu již sehnat nedala a celkove takto mala kapacita nebyla komfortní při provozu motorky. Defakto, když se nepodařilo nakopnout stroj na třetí pokus, tak na čtvrtý již chyběla štáva a musel jsem baterii dát na nabíječku. S malou 4Ah baterii nyní není problém a když jsem motorku startoval dvacetkrat po te odstavce než naskočila, tak s energii v baterii neby problem. Novou baterii jsem teda umistil nahovado na kyvku, kde jsem ji přilepil oboustranou paskou, omotal gumovou paskou aby byla chraněná dolní hrana a zafixoval stahovacíma plastovejma páskama. Proste se mi nechtělo vyrábět nějakej kastlík.

rocketX
rocketX napsal 21.09.21 v 12:01 10b.

Taková pěkná stavba mě vždy donutí začít hledat nějaké vhodně šeredné XS na zimní večery...

ptr_skr
ptr_skr napsal 05.02.21 v 19:42 9b.

good job

Smrkes
Smrkes napsal 06.02.20 v 13:39 10b.

cuir
cuir napsal 24.10.19 v 19:11

widowmaker: jo presne tak jsem to mel v planu...kompletne ocesat od vseho zbytecneho a to nutne co tam musi byt tak aby bylo co nejminimalistejsi...zkratka aby to pusoblo dojmem opravdu ocesane motorky a pene postaru. Proto jsou gripy omotane a vyvazane dratem, misto filtru jen natrubky a ta dale a tak dale...

svetlo je presne toto. Jestli jsem to koupil primo tady nevim... to uz si nepamatuju a papiry se mi hledat nechcou. Ale je to ono.
Bohuzel ale to predni sklo neni sklo , ale plast. Ma to sve vyhody ,ale i nevyhody a ja bych radeji sklenene, ale co uz... vzhledove je to na cafe idealni svetlo..tak za ty prachy nebylo co resit.
Ty blinkry byly mnohem drazssi

widowmaker
widowmaker napsal 24.10.19 v 10:02 10b.

Super! Jednoduchý, funkční :)
můžu se jen zeptat, co to je za světlo? případně odkaz?