renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Piaggio Skipper 125 (2004)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník MarsDR
Vloženo 12.8.2019
Aktualizováno 12.6.2020
Zobrazeno 1 974x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Rychlý a stabilní skútřík, nejen na lítačku kolem baráku.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Milan Stuparič - MotoShop Tábor (T - Férové jednání, super příprava na přehlášení.

Výška jezdce: 182 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Maxon Matador: Vypadá hezky,ale po zkušební jízdě bylo jasné, že tudy cesta nevede.

První dojmy - Dobrá jezdecká pozice, celkem rychlá akcelerace (na 8kW) tichý, ovladatelný,stabilní

Doplňky na motorce - Samostatný vypínač na světla. Protože ta se nasvítí ihned po zapnutí zapalování , což mi nevyhovuje.
Variátor Malossi Multivar 2000

Recenze

Chtěl jsem zkusit nějaký skútr, jako přibližovadlo do práce a kolem baráku. Mám zkušenost z velkých motorek a říkal jsem si že zkusím to na co většina motorkářů nadává
Nejprve mě zaujal na pohled zajímavý skútr Matador 125 od Maxonu. Ale po brouzdání na internetu a čtení zkušeností majitelů a následné zkušební jízdě. Jsem ze rozhodl raději kouknout po starší značkové ojetině.
Hlavní požadavky byly malé rozměry skútru, cestovní rychlost aspoň 95km/h, abych na silnici moc nepřekážel a hlavně spolehlivost stroje. Sice si rád udržuju a opravuju motorky sám, ale hrabat se v tom taky furt nemusím.
Na Skippera jsem narazil náhodou, padl mi do oka, hned jsem ho projel. Doma jsem pak něco naštudoval o Piaggio motorech a zkušenostech majitelů. No a za týden byl doma. Se skútrem jsem najel pár desítek kilometrů a poté šel do dílny kde jsem ho skoro celej rozebral (až na vyndání motoru z rámu) Abych prozkoumal na čem to vlastně jezdím. Skútr měl v době koupě najeto 6600km což při stáří 15 let není moc reálná hodnota. I prodejce říkal že to asi nebude sedět, ale po technické stránce se zdál být naprosto v pořádku. Při rozborce se ale ukázalo, že kilometry sedí. Stav opotřebení variátoru, spojky, brzdového obložení, neopotřebené hlavičky šroubů, atd. I tak jsem preventivně vyměnil řemen, válečky, oleje, svíčku, pneu ... Co se neměnilo se zkontrolovalo a podle potřeby promazalo.
K dnešnímu dni mám skútra 3 měsíce a najeto o cca 3000 km.
A mohu jen chválit. Motor šlape jak mám, zrychlení je dobré. Cestu do práce zvládám dokonce rychleji než autem. A to díky ovladatelnosti a stabilitě stroje. Jel jsem na něm i 200km v kuse a bez potíží, jezdecká pozice je jak na záchodě tak že pohodlná. Cestování po hlavních tazích moc zábavné není, ale okrsky s dobrým asfaltem a město je pořádná zábava. Základ je dobrý povrch. V rychlostech nad 75km/h a v kombinaci se špatným povrchem a při náklonu v zatáčce se dokáže skútr nepěkně rozvlnit. Jinak je neskutečně stabilní a jde do zatáček sám.
Už mě potkala i první porucha. A to výměna zapalování. Zřejmě se odlepil magnet na rotoru a poničil i stator. Nutná byla kompletní výměna. Novou součástku jsem sehnal ve společnosti SKÚTRY MALŠICE. Kde jsem se dozvěděl, že tahle porucha se u těchto strojů stává. Mohu obchod jen doporučit, nejen že poradí, ale mají snad všechny díly a za dobré ceny.
Spíš taková poznámka. Nechápu averzi většiny motorkářů ke skútrům. Už mám na motorkách něco najeto. Ale skútr mě velice mile překvapil svou hravostí a jízdními vlastnostmi. Doporučuji každému aspoň vyzkoušet! Furt je to motorka i když se na ní jinak sedí Ale aspoň mi odpadlo mnohdy až otravné zdravení při dnešním počtu motorek na silnici Málo kdo mě pozdraví, když jo odpovím s úsměvem rád

Po roce...
Za více než rok co skútr vlastním jsem najel necelých 7000 km.
Skútr šlape bez problémů, jen se objevila koroze výfuku.
Trošku mě začala štvát maximální rychlost. Která se pohybuje na rovince kolem 95km/h tachometrových, skutečnost bude ještě o něco nižší. Podle toho že mě často dojede kamion a lepí se mi na prdel. Proto jsem se rozhodl trochu "potunit".
A to formou variátoru. Zvolil jsem podle recenzí Variátor Malossi Multivar 2000, Piaggio LEADER. Montáž je jednoduchá. Jelikož se mění i konstantní pružina marně jsem v dílně ořech, nebo klíč 38 na matku spojky. Nakonec nebylo třeba, výborně posloužil starší šroubovák/kladivo. Jde to snadno a matka se ani moc nepoškodí. Po povolení stačí přišlápnout a zbytek povolit sikovkama. Výměna starého maziva za nové je samozřejmost. Variátor je jen výměna kus za kus.
Jelikož už mám po výměně najetou nějakou tu stovku km tak si myslím, že můžu hodnotit. Začnu od nuly. Od rozjezdu cca do 40km/h jsem nějaké výraznější zrychlení nepocítil, jen motor víc točí. Od těch 40 do 100 km/h jeto už jiné motor je krásně pružný a mnohem rychleji reaguje na přidání plynu. Nejvíc mě ale potěšila maximálka. Ta se zvýšila zhruba o 10km/h. Tak že třeba na mírně skloněné rovince kde jsem dříve vyždímal 100 teď dám 110. Ale je znát i větší tah v kopcích, neztrácím tolik rychlost při stoupání jako dřív. Co se týče spotřeby. Úplně to spočítané nemám, ale tankuju zhruba tak nějak stejně. Jezdím převážně mimo město na silnici první třídy, a po okrskách s dobrým asfaltem. Tak že furt plnej.
Výměnu variátoru můžu jen doporučit. Letadlo to ze skútra neudělá, ale příjemně ho oživí.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
BurnesOldman
BurnesOldman napsal 15.08.19 v 05:36

Krásnej stroj.
To s tou averzí od motorkářů proti skútrům taky nechápu.
A k tomu zdravení, já sám jezdím na skútru a 9 z 10ti co mě nepozdraví jedou také na skútru. Dost často se mě stává že jedu na svém 50ccm skútříku a proti mě frajer na choperu celej v kůži s třásněma a ruku zvedne jako první

BurnesOldman
BurnesOldman napsal 15.08.19 v 05:36

Krásnej stroj.
To s tou averzí od motorkářů proti skútrům taky nechápu.
A k tomu zdravení, já sám jezdím na skútru a 9 z 10ti co mě nepozdraví jedou také na skútru. Dost často se mě stává že jedu na svém 50ccm skútříku a proti mě frajer na choperu celej v kůži s třásněma a ruku zvedne jako první

mamaha
mamaha napsal 12.08.19 v 20:09 10b.

Více komentářů



TOPlist