renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW R 1150 R (2004)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Xbechrd
Vloženo 7.8.2019
Aktualizováno 11.8.2021
Zobrazeno 3 662x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Ideální motorka pro člověka který nepotřebuje závodit a má rád vzduchem chlazené dvouválce...

Výška jezdce: 190 cm

První dojmy - Fakt je to obrovský, motor široký jak prase, jede to krásně odspodu, není třeba to zbytečně vytáčet. Cestuje se na ní moc hezky, teda pokud neprší a nebo když nespěcháš..

Motorku bych doporučil pro - Spíš než dálniční stíhačka, motorka na pohodové cestování, takže pro někoho kdo úplně nespěchá a užívá si krásný zvuk vzduchem chlazeného dvouválce.

Recenze

Výběr byl takový sňatek z rozumu, vždycky jsem chtěl vzduchem chlazený dvouválec, navíc BMW mi viselo celé mládí na plakátu nad postelí, sice GS, ale to přece vůbec nevadí. Vlastně jsem původně chtěl GS, ale mají ho snad všichni, navíc když jsem se na něm svezl nebyl jsem nijak moc unešený. Motorka byla na dlouhých tlumících dráhách měkká, výška byla fajn, nejsem vůbec malý, ale celkově jsem se na tom moc necítil. Potom mě napadlo vyzkoušet R, no to bylo jiný kafe, sice sedím níž, ale moc příjemně, motorka je pevnější, tlumení super. Potom už zbývalo vybrat si pro a proti. V terénu jsem se už něco najezdil zamlada a pochopil jsem po prohánění SUZUKI DR 750 BIG že s těžkou krávou to v terénu není žádný zázrak, na dojetí po polňačce nebo lesní cestou na koupání to šlo na JAWE 350 tak to jde i na Rku a bylo rozhodnuto.
Moto jsem koupil celkem výhodně, bylo přivezené před dvěma roky z Německa od prvního majitele a chlap co si ho u nás koupil toho moc nenajezdil. Blbý byly starý gumy, ale zase byly úplně nový, najeto 47 tis, se spoustou faktur od roku 2009, kde byla celkem jasná kilometrová historie. Dle prodávajícího servisní knížka nebyla, ovšem ve všech papírech jsem ji objevil, moto celkem v dobrém stavu, zajeli jsme do BMW servisu kde zjistili jen malou vůli na uložení zadního kola, navíc oba kufry, tak jsem to vzal... Vtip byl vyjednat s pánem rozumnou cenu, hrozně se kroutil, měl jsem návrh že vezmeme cenu opravy uložení zadního kola, polovinu z ceny opravy mi sleví a já si to nechám udělat. No byla to komedie, nechtěl nechat nic, potom mu říkám, tak OK, kupte mi tam nádrž benzínu a bude... Chlápek že jo, svítila rezerva, tak jel na benzinku a když se vrátil tak jsme si plácli a on odjel s penězi. No co budu povídat, za 50km mi hladový oko začalo svítit znovu, tímto bych rád pozdravil bývalého majitele, hlavně že pracuje jako pilot v Berlíně :D :D :D
To bylo na podzim 2018, teď v létě 2019 po 10 tis km jsem se rozhodl napsat pár řádků pro budoucí majitele.
Na začátek bylo všechno špatně, motorka byla těžká, ale jen než se rozjela, brzdy mají posilovač, takže to brzdilo jako prase, fakt si musel člověk dát bacha a moc za to nebrat, bylo třeba udělat komplet servis, olej podle poslední faktury z CZ tam byl dva roky.
Servis je vůbec na tomto moto radost dělat, olej stojí pár korun, filtry taky (bacha na přípravek na povolování olej filtru, bez něj by to šlo fakt blbě), na ventily není třeba nic moc rozebírat, stačí sundat víka hlav. Jo teda brzdy na hovno, jednotka je pod nádrží vedle baterky a výměna kapaliny zabere dost času. Po měsíci jsem začal pozorovat problémy se startováním, vybitá baterka, je to jasný, hodil jsem moto na nabíječku, ale ukazovalo mi to že je nabitá, našel jsem tady na recenzích trable jednoho kolegy se startérem, tak jsme ho rozdělali a bylo to jasný, od převodovky odpadl krycí plíšek a přiškvařil se k rotoru, vyzkratovaný rotor točil blbě a proto to nechtělo startovat. Oprava byla celkem snadná, po téměř roce je všechno v cajku, tak uvidíme jak to dlouho vydrží.
Jezdím každý den do práce, není to daleko, pět kilometrů tam a to samé zpátky a městem... Jasně že najedu mnohem víc kilometrů, po práci mi to často nedá a jdu se někam projet... Co mě ovšem děsilo byla spotřeba, jezdil jsem za 6,3 L, to jsem fakt nečekal ! Když jsem se snažil, stáhnul jsem to na šest, to mě už fakt omývali, takže jsem natankoval plnou, vyrazil z města a šel se projet po silničkách kolem Slap. Po sto kilometrech návrat a další tankování, spotřeba 4,8 L, pohodová jízda, žádná hoňka, ani flákání, takže jo, jde to pod pět, ale ne ve městě. Paradoxně dálnice 110 - 120 je za 4,8 L, pohodová jízda za to samé a když jedeme s klukama na vyjížďku a nejedeme zrovna pomalu tak si vezme 5,5L, tak za mě dobrý.

Na dálnici jsem narazil ještě na jeden problém, teda vlastně na dva. První jsem čekal, ochrana proti větru nebude žádný zázrak, ale do 120km/h je to na pohodu, dá se 140km/h, jel jsem tak Pha - Brno a celkem to ušlo, nicméně víc bych asi jet nechtěl, člověk se pere s větrem (spotřeba 6,5 L :D ). Co mě fakt překvapilo byly otáčky motoru, ve 120ti tam mám 4 tis a ve 140 už 5 tis, to je na to že to točí 7 tis mazec.. Nakonec jsem zjistil že Rko má (pokud si někdo při výrobě neobjednal jinak) krátkou šestku. Pěkně mě to štvalo, dlouhodobě se fakt na dálnici dá jet 110 - 120, jinak pocitově ten motor hrozně přetáčím (dlouhá 6ka je -600ot/min). Chtěl jsem to vyřešit koupí dlouhé šestky, ale vnitřek převodovky by stál nesmysl ( cca 280€), starší vylítanou převodovku jsem nechtěl, nakonec mě to přešlo, na okreskách je to totiž fakt paráda, od 80km/h má 6ka dost chuť letět a když to neženu přes těch 110 tak je to nádhera, hlavně na řidání plynu motorka vyrazí jak lokomotiva :) zkrátka není do dálniční parník, no :D

Na gumách (Michelin road pilot 3) jsem dojezdil celou loňskou sezonu, sice byly starší, nicméně držely, na jaře jsem je vyměnil, byly strašně doskákané, navíc prostředek ztvrdnul tak že nešly sjet, dal jsem na nich 8 tis km a vzadu bylo furt hrozně masa a nemizelo. Teď jsem obul Bridgestone battlax BT 023, mám najeto cca 2 tis km a vcelku spokojenost, na suchu drží na vodě nemám problém, jediné co moc nemusí je kombinace déšť, studená guma, bílé čáry, tramvajové koleje, klouže to a vlní se...
V zimě jsme udělali ložiska uložení zadního kola, musel jsem vyměnit i jeden šroub, to mě neštvalo, ale dvě ložiska, samozřejmě atyp, každé za cca 1750kč, no a jinde sehnat nejdou..
Zajímavá vlastnost BMW 1150 je zvuk motoru, prostě je to neuvěřitelný co to vydává za zvuky, vůbec mi to nepřipomíná s Německou důkladností vyrobenou motorku, cvakání, klepání, chrastění, tak to nejlíp popsat. Přemýšlel jsem že tam mám určitě něco špatně, v servisu mi říkali že je zvuk normální, potkal jsem pár kolegů a ti mi taky říkali že je to normální, už to tak beru taky, asi prostě ty vzduchem chlazený motory potřebují větší vůle. Taky spotřeba oleje je zajímavá, výrobce uvádí max 1L / 1000km, no tvl… Takže olej to fakt bere, když tomu dáváš tak si podle mých výpočtů vezme i 1/4 L na 1000km, ale když jezdíš slušně (rozuměj normálně) tak si vystačíš s 0,1 L na 1000Km. Olej kupuju automobilový 20W/50 API SJ, cena 90kč/L, takže mě to vůbec netrápí. Ono vlastně celé je to postavené hodně bytelně a vzhledem k otáčkám a výkonům to nechce žádné drahé oleje, převodovka chce hypoidní 80W90 GL5, ten je taky za pár korun, není proto důvod to nevyměnit všechno zaráz s olejem v motoru po 10 tis km.
Mám najeto celkem 10 tis km a fakt bych neměnil, jízda je parádní, když se někde dočtete že se s ní dají prohánět v zatáčkách i supersporty tak fakt nekecají, je neuvěřitelný co to dokáže. Z větší části je to kvůli točivému momentu, pokud je na otáčkoměru víc než 3 tis tak to po přidání plynu zabere vždycky jak lokomotiva, přes 6 tis to jede taky, ale mám pocit že už to ten poválečný motor moc nedává...
Mám rád když je moto v original stavu, original výfuk mi vyhovuje, nedělá to kravál, nikdo po mě blbě nekouká, dokonce i policie mě nechává jet, takže za mě dobrý :D Nejezdí jich moc, takže se každý rád otočí, ať starej chlap kterýmu to připomíná motorky jeho mládí, mladý holky protože Rko je fakt nádherný, tak děti protože ty přece motorky milujou. Baví mě když jedeš po dálnici a v osobáku kterej tě předjíždí ti dá holka "palec", nebo když čekáš na přechodu a přďola s maminkou kterej jede na odstrkovadle se zastaví a kouká na tebe s otevřenou pusou, ty mu zamáváš, on roztaje a rozmává se taky...
Jo fakt bych neměnil :)
Edit 11.8.2021
Takže na motorce mám najeto lehce pře 25 tis km, tachometr se přehoupl přes 72 tis a mám nějaké další postřehy. Zhruba v 62 tis km jsem začal mít problém se spojkou, šla ztuha a cítil jsem že i při plném vymáčknutí je motor "lehce v tahu". Na vině byl spojkový váleček, blbost za cca 5 tis kč, schovaná hezky na konci převodovky. Oprava nakonec proběhla svépomocí, bylo třeba sundat zadní tlumič a lehce zvednout zadní rám stroje, nic co by nešlo doma udělat. V 68 tis km začaly rosit gufera v předních vidlicích, výměna velmi jednoduchá, do vidlic jsem možná i zbytečně, ale přece dal nový olej, jsou to jen trubky, tlumení má na starosti telelever, respektive jeho centrální tlumič s pružinou.
Musím znovu zmínit pneu Bridgestone battlax BT 023, jsem s nimi nad míru spokojen. Na suchu drží parádně až do konce, na mokru mi taky vyhovují, ale opravdu překvapily svojí výdrží. Na přední jsem najel téměř 16 tis km a měnil jsem ji při hloubce vzorku 1,6mm jen proto že jsem se bál na vodě (jezdím denně za každého počasí). Zadní pneu budu měnit v nejbližší době, mám na ní 18 tis km a jsem na ryskách (1,6mm), pokud bych to chtěl dojet až na plátno, myslím že 20 tis by dala. Takže je obuju znovu, jsem fakt spokojenej a poměr cena/výkon je úplně super.
Taky jsem dal na moto větší plexi, původně jsem měl original BMW tu malou krovku a fakt dost foukalo. Namontoval jsem větší od Givi a na tělo je to sakra znát, sice se lehce zvýšil hluk v přilbě, jsem vysoký a strhává mi to vzduch do oblasti čela, nicméně tepelná pohoda na delších cestách při +5'C výrazně zlepšila.
Už nejezdím téměř vůbec po městě a spotřeba se ustálila na cca 5,2L/100km, což mi vyhovuje. S převodovkou jsem se nakonec skamarádil, pochopil jsem že než jezdit po dálnicích a přetáčet motor, je lepší jet okreskama a užívat si všech šest rychlostních stupňů, kdy šestku zařadím někde mezi 80-90km a mám motor v ideálních otáčkách...
Pořád jsem spokojený, jsou i lehčí, silnější stroje, s lepší ochranou jezdce, ale já bych neměnil. Ta motorka je fakt krásná a ujistím se o tom vždy, když si prohlédnu fotky nových naháčů tady v motorkářích, prostě jsem dinosaurus co má rád analogové budíky, klasické tvary a kulaté přední světlo :D

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Michal.72
Michal.72 napsal 12.01.24 v 17:18 10b.

Ahoj , super recenze. Já jsem velký cestovatel a postupem času jsem se dostal až k Honda Pan European 1300. Je to super cestovní parník ale láska k moto BMW R 1150 je prostě silnější . Poslední servis a příprava na prodej Hondy , která chtě nechtě uvolní místo BMW R1150 R . Tobě přeji hodně šťastných km s krásným BMW a vím že se to neříká ale závidím ti ji

vitik
vitik napsal 09.08.21 v 10:00

Kdosi označil V85TT za nástupce R1150GS. Jak jsem si přečet tuhle recenzi, ono na tom cosi bude. Rachot z mototru, spotřeba oleje. .Bohužel jí dolívám 10W60 a to je jiná cenová liga. Erko je jeden z mých mladických snů, tak ať dobře a dlouho slouží

Archib
Archib napsal 21.03.21 v 10:09 10b.

R je prostě R

Forss
Forss napsal 27.08.19 v 06:36 10b.

Měl jsem ji 4roky. Erko klame tělem, s dlouhou šestkou radost i po dalnicích. Parádní recenze. Ta bude dlouho dělat radost.

Miklasek
Miklasek napsal 17.08.19 v 04:24

R1150R hrozne klame telom. Veľká, ťažká mašina, ktorá sa po rozbehnutí vodí ľahko ako bicyklík. Motor má pary až až a v kombinácii s výborným podvozkom a dobrým obutím vie v zákrutách potrápiť aj výkonnejšie stroje S vyšším plexi pohodlne zvláda aj diaľničné presuny v 150-160 tke.
Proste pohodlná mašina, na ktorej sa dá aj blbnúť okolo komína a rovnako aj prejsť kusisko sveta!

Více komentářů



TOPlist