PROFIL MOTORKY

Vespa Cosa 200 (1991)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník puffybodie
Vloženo 7.8.2019
Aktualizováno 7.8.2019
Zobrazeno 806x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Konečně !!... se po 3 letech shánění povedlo...

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Vespa PX 200: PX a podobné jsou už po celé Evropě za nesmyslné ceny

První dojmy - První dojmy z jízdy prapodivné, přeci jen jsem teď dlouho lítal na něčem lehčím a automatickém, ale zvuk a tah to komponezuje. Padla motorka hned do ruky? No spíše málem hned padla (:-D), sice je to jen 125kg, ale nějak divně to je na tom tlustém zadku rozloženo

Motorku bych doporučil pro - Pro ty co mají rádi klasiku, Vespy, dvoutakty, řazení na řiditkách a co nepotřebují spěchat. Sice v papírech je maximálka 100km/hod, reálně to klidně těch 115km/hod dá, ale to ty malé kolečka a podvozek dají vědět, že takhle to není dobré :-)

Doplňky na motorce - - padací rám se stupačkami pro spolujezdce (na originál plotny se blbé dávají nohy přes tu tlustou prdel

- zadní nosič ten přidělám

- sportovní výfuk od SIP ScooterShop

- rezervní kolo, i když to je pořádných strojů běžné

- nově čalouněné sedlo

Jinak vybroušeno, nový lak, svařované plasty, nové světlo, nová lanka, přetěsněný motor, nové pneu, komplet nové brzdy, sportovní tlumič vzadu nový, repase předního tlumiče, nová ložiska krku řízení atd. atd.

Zbývají jen drobnosti jako nové černé lišty, protože se objednali u itala černé, ital pošle stříbrné... horní kryt řidítek je jen nalákován a spraven, měl být nový, ale ital není schopen už skoro 3 měsíce poslat no, kryt spínací skříňky, protože ital poslal jiný, zrcátka jsou z jiné Vespy, protože na originál co mám ital není schopen poslat podložky (obecně karosářské věci jsou u Cosy oříšek a hon po Evropě )

Recenze

Proč jsem si vybral tento stroj - protože jsem prvni jízdu ochutnal před 4 lety a hned mne to nadchlo. Taky se ale hůře shání a pořád jsem ještě jezdil i na motorkách a říkal jsem si, že na Vespu je čas. Ale mezitím přišlo dva další skútry, o to více lákal další dvoutakt no a je doma.

Je to i o úplně jiném stylu jízdy a zážitcích, ale taky o technice, kterou díky nesmyslům jako je EURO4, EURO5 a podobně nikdo nevyrobí. Celé je to o tom, že tyto stroje dostal za úkol vymyslet člověk, který konstruoval letadla a nesnášel motorky a toto je výsledek

- Motorka je proti autu ošklivá. V autě není vidět motor. Všude je špína … motorka bude mít kapotáž

- Ženy nerady jezdí na motorce (po válce bylo samozřejmostí, že všechny nosily sukně)… musí být možné nasednout a nemuset zvednout nohu … plošina na nohy je kompletně plochá

- Na motorce se člověk snadno ušpiní – skútr s velkým štítem

- Po válce byly špatné silnice, všude hřebíky od podkov. Defekty byly časté. Měnit kolo musí být snadné … postraní zavěšení kola, obě stejná - 8 palcová (pokrok, já už mám 10" ), rezerva se vozí s sebou

- Prašné silnice… sání bude pod sedlem , není nutný složitý vzduchový filtr (to je u Cosy částečně pravda, protože filtry jsou dva. Jeden klasicky v karburátoru a druhý pod sedadlem)

- Údržba musí být snadná … postraní motor, kde stačí sundat kryt. Dvoutakt co vyžaduje málo údržby (servisní intervaly jsou stejné jako u PCX od roku 2016 )

- Musí být možné vozit náklad … nosič vzadu+ velký prostor za štítem (nosič teprve namontuji)

Krátké obecné povídání jak se to stalo, že vznikla Cosa je tady The Vespa Cosa – How they got there

Jízda - zatím krátká, čekám na značky, ale chvíli to potrvá si zvyknout na to jak motor táhne doprava, jak to přepadává na ten tlustý zadek I motorka 200kg mi přijde jistější

Motor - naprostá paráda. Chytá na první kopnutí i zmáčknutí startéru, volnoběh drží, tah je výborný a 9kW (teda cca 10,1kW díky výfuku, ale pssst ) a ten zvuuuk

Brzdy - i když bubnové, tak zabijácké, protože to byl první stroj s propojenýma brzdama, hydraulika a oproti klasice jako je PX a další to fakt umí brzdit. Jen teda pro mé dlouhé nohy je problematické to mačkání pedálu na podlaze jak v autě, ale s tím se počítalo a to trápí jen v malých rychlostech

Podvozek - oproti klasickým Vespám opravdu slušné. Delší rozvor, tlumič větší, větší váha, širší ráfky to prospívá

Ovladatelnost - velmi dobrá díky těm malým kolům, jen pomalé rychlosti díky mé délce a zvyknutí si na váhu a těžiště bude chtít chvilku

Spolujezdec - místo je, cestuje se i ve dvou, nosnost je nějakých 190kg, ale většinu času budu sám

Úložný prostor - na rozdíl od starších klasik a PX tady pod sedačkou opravdu úložný prostor je a vleze se pod něj otevřená helma s bublinovým plexi, takže úplná paráda. Dále velká schránka před koleny řidiče, háček na tašku/batoh na předku sedačky, zadní nosič a dá se dokoupit i přední

Spotřeba - Podle toho jak se to drtí, ale dá se jezdit za 3, stejně tak jako za 4. Plus olej samozřejmě

Servis a poruchy - No zatím žádné, snad to tak i zůstane. U Itala nikdy člověk neví hlavně co se týče elektriky a jen chybí dodělat kosmetické věci jako kryt spínací skříňky, protože ital poslal špatný a podobně

Hlavně ale pro toho kdo chce něco vyrobeného pořádně, co ujede 400.000km bez generálky a s původním lakem. Myslím, že nejlépe všem vysvětlí proč zrovna tento stroj následující recenze:

Vespa Cosa Kokkina Fegaria Classic

Kde se motorka cítí nejlépe a kde naopak ne? Terén, silnice, město... - původně hlavně město, ale cestování není problém

Dá se s moto i dobře cestovat? - vzhledem k lidem, co na tom objeli zeměkouli, procestovali Jižní a Severní Ameriku atd., tak se určitě cestovat dá Around the World on a Vespa

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
BurnesOldman
BurnesOldman napsal 12.08.19 v 06:01

Krásnej stroj

Rambler
Rambler napsal 11.08.19 v 21:15 10b.

zajimavej stroj a supr informace

Pes69
Pes69 napsal 10.08.19 v 15:56

Puffy : pokud jsem to dobře pochopil, tak cestopis bude zveřejněn 22/8.

Dík za tip tomzak, je to ďábel ...

Více komentářů



TOPlist