renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Gilera Fuoco 500 (2010)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník JaMi1
Vloženo 3.8.2019
Aktualizováno 7.5.2022
Zobrazeno 3 067x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Po vážné nehodě kamaráda na písečku jsem chtěl na každodenní ježdění něco se dvěma koly vepředu...

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:JS Moto (Chabařovice)

Výška jezdce: 188 cm

První dojmy - První jízda byla trochu zvláštní. Připadalo mně, že se při jízdě stále trochu kývu ze strany na stranu. Ale je to o zvyku. Nyní jsem si myslím již zvyknul a zatím musím říci, že mé přání o "vyšší bezpečnosti" se splnilo. Stabilita je výborná a pocit jistoty obecně vyšší. Pokud je mokro, nebo píseček v zatáčce je motorka oproti běžné jedné stopě daleko stabilnější...

Motorku bych doporučil pro - Největší přínos vidím ve větší stabilitě - tedy větší pasivní bezpečnoti. Dále díky uzamykatelnému zajištění naklánění i snažší manipulaci při zastavení. Teoreticky se ani při zastavení na křižovatce nemusí dávat nohy na zem... :-)

Doplňky na motorce - Turistické plexi, protože v základu se jedná prakticky o "naháče". Instalována značka PUIG.
Držák kufru s plotnou na kufr GIVI Maxia 46 s brzdovým světlem. Z základu kufr pod sedlem na max. 1 přilbu.








Recenze

Původně jsem si na jizdu do práce a kolem baráku pořídil jeté Piaggio X9 500ccm.Jsem vyšší postavy (188 cm) a tento typ se mně líbil již dříve. Také mě vyhovovala poměrně větší kola, která by tolik neměla kopírovat případné nerovnosti na vozovce. Na hladkém asfaltu jela X9-ka myslím slušně a jízda byla pohodlná. Na hrbolatém povrchu se ale jízdní vlastnosti poměrně dost zhoršily. Oproti velké motorce mně také menší kola připadala "choulostivější" na znečištěné komunikaci. Vlivem častých přívalových dešťů se najednou začal nacházet naplavený píseček i v místech, kde nikdy nebyl a párkrát mě i dost nepříjemně překvapil.I silničáři se svou nízkorozpočtovou opravou komunikace "tekutým asfaltem" bezpečnosti moc nepřidají. A to jezdím myslím poměrně opatrně. Poslední kapkou pak byla bouračka kamaráda právě na písečku v zatáčce. Od této chvíle jsem začal vážně pokukovat po nějakém stroji se dvěma předními koly. Tento typ motocyklu - skůtru není u nás zase tolik rozšířen, takže jsem si musel vystačit s několika články a videozáznamy. Když jsem vybíral X9, vyzkoušel jsem také Piaggio MP3 250 ccm.Jízda nebyla špatná, ale chtěl jsem raději větší obsah, protože memám rád neustále jízdu s téměř plným plynem. Proto volba byla celkem jasná - obsah 500 ccm. Možnost volby tedy mezi Píaggio MP3, nebo Gilera Fuoco, což je vlastně identický stroj, lišící se pouze zcela odlišným tvarem kapotáže. Prý má Gilera ( jako sportovní značka ) i zcela odlišnou palivovou mapu od Piaggia...
No a protože se zrovna jedna Gilera Fuoco nacházela u prodejce v Ústí nad Labem, jel jsem se na ní podívat. Musím se přiznat, že dle článků a videí se mně zrovna typ Fuoco moc nelíbil. Přední maska je prostě zvláštní...
U prodejce, když jsem ale viděl stroj na živo došlo ke zcela zásadnímu přehodnocení . Červená metalíza v kombinaci s ostatním čermým lakováním a černými plasty mě velmi zaujala. Jednalo se dovezený stroj z Itálie, ale s poměrně malým nájezdem, čemuž odpovídal i celkový stav. Prostě Fuoco asi moc nejezdilo a předešlý majitel se k němu nechoval macešsky .
Prví jízda byla opět s pocitem určitého "kývání" do stran. Protože jsem byl spokojen, Fuoco jsem koupil.
Nyní se zaměřím na vyzdvihnutí určitých rozdílů právě mezi doposud používanou X 9 - klasickým skůtrem a tříkolkou Fuoco.
I když použitý motor je zcela identický, jako je u X9, jízdní projev je zcela odlišný. To by mohlo být způsobeno právě odlišnou palivovou mapu... A to je Fuoco asi o 30 kg těžší. Netuším, zda Fuoco náhodou nemá sportovní, nebo jinak poladěný variátor, ale dynamika jízdy je zcela odlišná - výrazně vyšší. Motor pracuje v oblasti nejvyššího kroutícího momentu , což je velmi znát. Po dotankování budu chytřejší a uvidím, zda je nárůst dynamiky vykoupen vyšší spotřebou, nebo né ???
Podvozek tříkolky má jistá specifika a vychytávky, které jsem při běžném provozu velmi ocenil. Uzamčení předních vidlic a následné zabrždění ruční brzdou využívám s povděkem při zavírání brány na skloněném terénu. S manipulací s klasickou motorkou jsem si poradil také, ale toto je prostě daleko pohodlnější.
Vlastní jízda mě také velmi uspokojuje. Stabilitu tříkolky hodnotím jako jednoznačný přínos a pocit jistoty, zvláště pak za snížené adheze ( déšť, píseček,atd ). Samozřejmě, že "kolo navíc" není samospasitelné, ale přínos pro pasivní bezpečnost je zcela nepopiratelný ! ! ! Podvozek je oproti X9 asi měkčeji naladěn, takže jízda po horším asfaltu není tolik uskákaná. I přední malá 12" kola si s nerovností lépe poradí - tedy pokud to druhé zůstane na rovnějším povrchu.
Brzdy jsou slušné. Zadní je sice slabší ( možná to spraví měkčí destičky ), ale přední se zakusují velmi ochotně.
Kapota ( přední ) je , jak jsem již psal docela zvláštní . Já jsem v ní již nalezl zalíbení, takže dobrý . Větrný štítek je v základu opravdu velmi nízký, takže na skůtru fouká jako na naháči. Plánuji rychle doplnit turistické plexi. Kufr pod sedlem není nic moc . Vejde se jedna integrálka a pár malých drobností. MP3 má oproti Fuocu kufr téměř dvojnásobný. Proto již montuji kufr GIVI Maxia, který tento problém dokonale vyřeší.
Mám tedy po prvním tankování a celkem spokojenost. Průměr za prvních 200 km, kdy je většina v městském provozu , v kopcovitém terénu ( mám 100 kg ) a užíval jsem si větší dynamiky než byla u X9 a samozřejmě i pár úseků zcela na plno, abych zjistil, jak stroj vlastně "umí" rychle jet : 4,9 l/100 km. Předpokládám, že až Fuoco dostanu více pod kůži, bude běžná spotřeba kolem 4,5 l/100 km .
Když už jsem zmínil, jak je Fuoco vlastně rychlé, tak tabulková maximálka je tuším kolem 143 Km / hod. Po rovině jsem jel tachometrových 150 km / hod. a z mírného kopečka 160 km / hod. Tachometr bude ale jistě proměřovat, takže tabulková rychlost bude celkem odpovídat reálu. Po zkušenostech z X9, kdy jsem originál plexi štít nahradil turistickým, klesla maximálka o 10 km/hod. Fajnová cestovní rychlost , kdy je motor "spokojen" je stejně lehce přes stovku, takže není potřeba jej "trápit".
Plexi štít mám již objednaný, protože momentálně si připadám jako na naháči a to je oproti zvyku z velmi dobře kapotovaného BMW RT opravdu velký rozdíl...
Tak jsem vzal Gileru na malý výlet, abych vyzkoušel účinnost nově namontovaného plexi a dostal se jí ještě více pod kůži. Nové plexi hodnotím jako velmi povedené a účelné. Tak, jak je nastavené nevytváří žádné nepříjemné víření a při běžných rychlostech směřuje proud vzduchu tesně k horní části přilby, takže lze účinně využívat horní větrací otvor na přilbě. Maximálka montáží turistického plexi klesla opravdu o předpokládaných 10 km/hod , což není vůbec žádná křivda. Za tento výlet jsem tankoval celkem 2x a dosáhl průměru krásných 4,55 l/100km. To vše při rozsahu rychlostí 90 -120 Km/hod.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Choseno
Choseno napsal 14.08.19 v 08:39 10b.

Zajímavej stroj . Že jsme se potkali si vybavuju právě kvůli tomu že nemáš tuctovku - ne že by na "tuctovejch" motorkách bylo něco špatnýho jen si je člověk hůř pamatuje

JaMi1
JaMi1 napsal 10.08.19 v 16:07

Myslím, že jsem toho za život vyzkoušel již celkem dost, abych mohl tvrdit, že v těchto tříkolkách je slušný potenciál . Na druhou stranu jsem byl trochu překvapen, že ostatní motorkáři zdraví v daleko menší míře... . Pravda, lze tyto stroje řídit s "B-čkem" , ale hubu si lze rozbít stejně dobře , jako na klasické motorce...

PaVer
PaVer napsal 10.08.19 v 11:27 10b.

Tento stroj mne velmi zajímá, hlavně poté, co jsem viděl recenzi na novou 3-kolou Yamahu, pak si žena koupila tříkolku Yourban 300 Piaggio, tam jsem se svezl a paráda. Kdyby všichni motorkáři šli povině na zkušební jízdu, tak si to 30% z nich koupí.

Majjan
Majjan napsal 08.08.19 v 13:17 10b.

Taky jsem měl Fuoco a musím říct, že paráda. Jen celý černý. Ta červená tomu dá šmrnc. Občas nostalgicky projíždím mou galerii a rád vzpomínám.

Petr7474
Petr7474 napsal 06.08.19 v 12:41 10b.

Líbí se mi stroj i text.

Více komentářů



TOPlist