Tak tuhle motorku jsem původně vůbec nechtěl. Sice jsem občas vzpomínal na první zkušenosti s Pařezem, se kterým jsem i závodil za Automotoklub Svazarmu čsao Plzeň. Ale myslel jsem si, že je to ukončená kapitola.
Motorka koupena od autobazar Mojžíš
Výška jezdce: 186 cm
První dojmy - Jak jsem k tomuto exempláři přišel je na dlouhé povídání. Pokusím se to zkrátit: Byl jsem pověřen v létě 2015 dovezením Felicie Combi do nějakého bazaru. Vybral jsem si z blízkých a auto tam dovezl. V tu dobu tam stála Betka, která měla najeto jen 100 km. Byla jako nová a tak jsem provedl prakticky výměnu - ještě mi pár stovek zbylo.
Recenze
Samozřejmě to bylo opět "do do", hlavně dotažení šroubů a zajištění Loctitem. Co mne mrzí nejvíc je naprosto mizerná kvalita plastů, které se již houfně rozpadají. Nyní degenerují i plasty u blikačů. Zatím se snažím to nějak zachraňovat, ale budoucnost je ponurá. Pokud jde o motor, tak je skvělý. Když se točí, dobře táhne (mám lehce přes 80 kg). Startování se sytičem na druhé šlápnutí - jednou šlápnu bez klíčku a následně vždycky chytne. Nepraktická je poloha ovládání sytiče. Vyndat akumulátor je práce pro Davida Copperfielda. Řazení je dost přesné. Přední brzda dobrá, ale je rozpadlý plast u spínače brzdového světla, takže světlo funguje jen při brzdění zadní brzdou. A jsme u toho nejhoršího - pedál zadní brzdy je konstruován naprosto nemožně a brání většímu náklonu do pravé zatáčky i v případě, že se na něj nešlape. Také hlavní stojánek není dobře vyřešen, ze stejných důvodů. Pohotovostní stojánek po úpravě pružiny vyhovuje. Také tlak v pneumatikách nedrží tak dobře, jako u mých ostatních motocyklů. Přesto mám tuhle malou motorku rád. Má nízkou spotřebu, do košíku který jsem namontoval místo zadní sedačky se mi vejde i velký nákup. Těch 50 až 60 km/h pochoduje bez problémů všude, když se včas podřadí.
A také funguje jako prima náklaďák - na jednom z obrázků při převozu tří plynových bomb. Náklad vůbec neovlivnil stabilitu a rychlost jízdy.