renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki Versys 650 (2019)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník matii
Vloženo 31.7.2019
Aktualizováno 13.7.2023
Zobrazeno 1 964x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Dneska už neodmyslitelný parťák na cesty, ale i jen tak do práce.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:K2 moto (Braník)

Výška jezdce: 178 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki DL 650 V-Strom: Není tak hezká a je více do endura
Yamaha Tracer 900: Menší i když zřejmě hladší chod motoru
Kawasaki Versys 1000: Už opravdu kus \"bajku\", ale spíše pro delší štreky, které zatím neplánuji

První dojmy - Motorka mi okamžitě učarovala. Vynikající ovladatelnost a překlápění do zatáček. Trochu mi zpočátku dělala problém řadička, jež se mi zdá dost blízko stupačce, takže občas mám problém při řazení nahoru přesně umístit botu (aktualizace … nadzvednutí řadičky vše vyřešilo).

Motorku bych doporučil pro - Pro začátečníka ŘP sk.A naprosto super. Stroj na každodenní použití od města, přes okresky, silnice 1.třídy až po dálnice naprosto skvěle použitelný. Trochu pozor na terén, lehčí svede, spíše díky již zmiňované výšce se občas špatně otáčí a manipuluje na místě pokud jste v sedle.

Doplňky na motorce - Verze Grand Tourer + nějaké doplňky, takže padáky, 3x kufr, držák navigace, snížené gelové sedlo, mlhovky, 12V zásuvka, kryty rukojetí, tankpad

Recenze

Rozhodoval jsem se jako začátečník mezi podobnými stroji o obsahu 650 - 700 (V strom, NCX atd), ale musím přiznat, že Kawa je prostě nádherná, takže nakonec vyhrálo srdce nad rozumem. Také jsem zvažoval Versyse 1000, ale nakonec jsem usoudil, že na ježdění kolem komína ta 650 bohatě stačí. Jelikož ji mám pár dní, recenzi určitě doplním, ale určitě mě hodně baví sametové rozjezdy (proti ucukané Kawě v autoškole), ale hlavně jak krásně se překlápí. Zatím naprostá spokojenost.

Aktualizace:

Po jedné sezóně stále spokojen. Motorka budí vzhledem stále pozornost, zvláště lime green barva je luxusní.

Nejdříve (pseudo)nedostatky:

Zprvu docházelo občas ke zhasínání motoru při dlouho zařazeném rychlostním stupni z kopce a následném zmáčknutí spojky. Velice nepříjemné. Vše vyřešil servis po prvních 1000Km.

Motorka je opravdu vysoká, i při sníženém gelovém sedle o 2cm mám v určitých křižovatkách ve svahu (především příčném) při 178cm výšky problém držet motorku, zvláště pak se spolujezdcem za zády. Je třeba dávat pozor na kterou nohu se staví. Sice existuje mezikus pod pružinu, který sníží sedlo o další 2-3cm, ale přestože ho montuje oficiální servis v Praze, byl mi nedoporučen, neboť prý mění jízdní vlastnosti motorky. Naopak při "vozembouchu" z výše uvedených důvodů malé origo slidery zachránily co se dalo a Kawa to odnesla jen drobnými odřeninami na zrcátkách a zadním "kejsu".

Posledním pseudonedostatkem je trochu "drnčivý" zvuk motoru a lehký přenos chvění do plynové rukojeti.

Z kladů krom již zmíněných jízdních vlastností a vzhledu bych rád vyzdvihl ještě přehlednost "budíků", zvláště ukazatel zařazené rychlosti je dostatečně velký a netřeba instalovat ten červený, co vypadá jak z bomby v americkém akčním trháku.

Chod motoru v součinnosti s převody bych hodnotil půl na půl, jelikož na jednu stranu může někomu připadat "ucukaný", zvláště začátečníkům na mokrém povrchu může dělat problémy, ale na druhou stranu pokud si chcete užít sportovnější jízdu, pak nástup výkonu je na cestovní enduro této kategorie excelentní.

Aktualizace po 2 letech:
Stále se motorky nemohu nabažit. Při zpětném pohledu upozorním jen na pár věcí. Motorka je z výroby naprosto špatně seřízená, takže určitě doporučuji "poštelovat" přední vidlici, určitě přitvrdit, zvláště pak pokud budete jezdit ve dvou a také zdvih upravit. Pro zkušeného motorkáře samozřejmost, ale pro mne jako nováčka ŘP A neznalost a dnes se divím, že jsem se na tom první půlrok nezabil.

Z nedostatků přetrvává méně citlivý plyn, zvláště po ozkoušení Z900 a zvuk motoru, kupovat si ji dnes, asi bych si doplatil toho "Akrapa". Motorka stále nádherná v barvě lime green, docela budí pozornost i mezi "dospělejšími" stroji. Jinak spokojenost, stále nemám potřebu měnit za silnější. Tím, jak získávám zkušenosti, se snažím využívat limitů a vlastností stroje, který je pro začátečníka opravdu super.

Dokoupeny nějaké držáky, zvlášť "hrazdička" na mobil, kameru atd. je super. Nástavec plexi jsem po dvou jízdách sundal, tak nějak mi překážel a větrný komfort se zlepšil jen nepatrně. Už jsem dal i lehčí terén, ale žádná sláva to nebyla, Versyska je primárně pro silnici.

Aktualizace po 3 letech:
Venku je "nová" Versyska 650. Co mi chybělo u té mojí bylo doplněno a to především barevný TFT displej. Co se týká vzhledu, je to věc názoru, ale mě se líbí víc ten starší.

K samotné motorce, stále jsem na 100% spokojen. Poté, co jsem si zkusil Z900, jsem byl nalomen, ale přeci jen zůstanu u Versysky. Možná do budoucna jako druhé moto.

Stále přetrvává nadšení z designu v kombinaci s lime green barvou. Strašně hezky se v reálu na motorku kouká. Fotky to tak nezprostředkují.

Co se týká jízdy, na ucukaný plyn v nižších rychlostech jsem si zvykl a stala se z nás sehraná dvojka. Stále se snažím co nejvíce využívat limitů stroje a stále mě to neskutečně baví.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Kanada21
Kanada21 napsal 21.07.20 v 20:44 10b.

Pekne nafocene.

Jopeeeno
Jopeeeno napsal 03.03.20 v 11:21 10b.

A samozřejmě "desítka" k tomu, nejen za stroj, ale i povedené fotky

Jopeeeno
Jopeeeno napsal 03.03.20 v 11:19

Aaaa, vítej v klubu Versysáků, skvělá volba. Při výběru nové motorky nebylo o čem dlouze přemýšlet, tenhle univerzál se Kawě prostě povedl... Vloni nebylo tolik času jezdit, ale celkově jsem za těch 9.000 km od podzimu 2018, s tímto strojem nadmíru spokojený.
Ať Ti to jezdí

matii
matii napsal 03.03.20 v 10:29

Juju s tou řadičkou jsem to už taky zjistil, no prostě nový motorkářský ucho Hlavně to těžiště posazené výš je super, pokud se zrovna nekoná "vozembouch".

runda
runda napsal 03.03.20 v 10:25 10b.

Vypadá pěkně. Řadička se dá nastavit dle boty a to krásné překlápění bude úplně novými gumami

Více komentářů



TOPlist