renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha MT-09 (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník ViperCZ
Vloženo 30.7.2019
Aktualizováno 28.8.2019
Zobrazeno 2 661x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3

Popis motorky


The Dark Side of Japan. Mamutí kroutící moment od středních do nejvyšších otáček v biku co je postaven pro zábavu na okreskách.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:YMoto Praha (Praha 4-Braník) - Skvělá domluva, dokonce přes Facebook, zároveň atraktivní cenová nabídka na skladový kus.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki Z900: Za více peněz bez kontroly trakce, palivových map, quickshifteru

První dojmy - Neuvěřitelný motor, který Yamaha vypiplala k dokonalosti. Na rozdíl od 4válce jede i ve středním pásmu otáček a s lineární křivkou výkonu letí jak vystřelená kulka až do cca 11 tis otáček.

Motorku bych doporučil pro - Troufnu si říct, že každý kromě úplných začátečníků, kteří se rychleji naučí na slabší a hlavně lehčí motorce. Motorka se nejlépe cítí na okreskách s hezkým povrchem, včetně krátkých, utažených zatáček. Zvládne ale i bez problémů polykat kilometry na delší motodovolené, či brousit stupačky na okruhu (tady s ideálně jiným podvozkem a tlumičem řízení).

Doplňky na motorce - Prozatím padáky SW Motech
Výfuk Akrapovič vč. homologace
Plexi štítek originál Yamaha nízký kouřový
Držák SPZ pod sedlo originál Yamaha
Tank pad MT09 jak na přední část nádrže u sedla, tak na boky
Keramická ochrana laku a zbytku motorky hand made Japonskou kosmetikou Kamikaze Collection
Tlumič řízení YSS

Recenze

Zkušenosti mám z DEMO motorky, kterou jsem měl půjčenou.

Motor
Absolutní hell a chlouba celé motorky. Je prakticky jedno v jakých otáčkách zrovna jedete. Otevření plynu znamená vždy vystřelení dopředu. Oproti předchozí FZ8 jede mnohem lépe v nízkých a středních otáčkách. Špičku má lepší taky MT09, ale zde už jen o kousek. Absolutní špička je pak Quickshifter (pouze nahoru), díky kterému prostě jen kopete jeden kvalt za druhým bez ztráty zátahu.

Motorka nabízí i 3 palivové mapy. A - hell, tady je motorka zlá a trhá ruce, STD - standardní nastavení na daily use, B - prý na mokro, za mě ani na mokro. Motorka zdechle reaguje na plyn a není třeba tuto mapu používat.

TCS - kontrola trakce nastavitelná ve 3 úrovních. Lehké zásahy, plná kontrola, vypnuto. Při lehké kontrole dovolí při dobrém povrchu motorka i jízdu po zadním kole, aniž by zasahovala do řízení. Vypnuto = vše je na vaší pravé ruce.

Podvozek

Oproti verzi SP nemá plně stavitelné zadní odpružení. Verze SP využívá Ohlins centrální tlumič, který je plně stavitelný. V továrním v mojí standardní verzi bohužel podvozek ztrácí dech = doporučuji buď SPčko, nebo pořešit podvozek.

Brzdy - bez výhrad, top jak brzdný účinek, tak dávkovatelnost.

V základu motorka obuta do D214

Vzhled

Ve spoustě lidí vyvolává kontroverze. Mě se líbí až na uchycení držáku SPZ na zadní kyvce. První dojmy jsou ale, že se za motorkou každý otáčí :)

Úložný prostor

Jako u každé takové motorky je úložný prostor maximálně na povinnou výbavu a i tak to bude s odřenýma ušima. Pod sedlo se leze netradičně pomocí zámku který je umístěn zespod kousek od zadního světla.

Další plánované úpravy:

Fluo proužky na kola
Fluo brzdové pancéřové hadice
Černé páčky Billet
Fluo nálepka MT09 na nádrž (originál z MR2018)
LED blinkry originál
Yamaha kryt řetězu
Tlumič řízení YSS

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
zdalis
zdalis napsal 02.08.19 v 20:03 10b.

na 2018 jsem najel 350km a ten posez + trakce + motor dohromady trhají ruce, člověk visí jak na hrazdě. Ale je to zábava :) dobrá volba, přeji hodně km

premikp
premikp napsal 01.08.19 v 22:35 9b.

Dobrá motorka! Užiješ moc zábavy!!!
Mám model 2016. Mám najeto cca 14tis. Koupil jsem si ji kvůli motoru, na kterýkoliv kvalt předjíždí, nemusí se to roztáčet. Jinak na sportování moc není. Geometrie motorky je zajímavě řešena nějakym záhadným “kompromisem” příjemného posezu. To se odráží na ovladatelnosti ve vyšší rychlosti-Motorka se nerada překlápí např prudší esíčko a ráda si zatancuje zadkem ve vyšším tempu. V zatáčkách ale sedí a to i utažených, motor parádně bere zespodu. Kluci závodící na okruzích mi po svezení konstatovali, že šasi zaostává za schopnostmi motoru. Jediná věc co mne dost štve je ta děsně hlučná převodovka při teplém motoru na volnoběh, po zmáčknutí spojky je klid. Chrastí to už snad od zajetí motorky. Kluci v Ymoto mě uklidnili, že to dělají všechny, mě se to jako moc “běžné” nejeví. Tvrdí, že facelift už s tím problémy nemá ale dej si na to pozor, ty kola ve skříni jsou podle katalogu stejné a převodovku poslouchej.
Spoustu kilometrů plných zábavy a bez problémů!!!

ViperCZ
ViperCZ napsal 01.08.19 v 13:43

NA Duku jsem nejel, tak nemůžu posoudit. S touto moto ještě nemám zajeto, takže Vmax 140 kmh, s půjčenou jsem jel i 200 kmh+ a žádné rozkmitání jsem nezažil. Určitě ale zkus obě a vyber co ti bude sedět nejlíp.

David-Plzen
David-Plzen napsal 01.08.19 v 13:32 9b.

Na jare jsem zacal na Honda CB500F, pomalu se poohlizim po dalsim stroji na jizdu pro zabavu, zadne zavodeni (chci se vratit celej), kolem komina - do 200km. Zkousel jsi KTM Duke 790? Na tuhle Yamahu jsem cetl vice recenzi, kde si ztezovali na rozkmitani ve 180. Zvazuji Honda CB650R, Yamaha MT09, KTM Duke 790. Jeste jsem je osobne nezkousel, ale v recencizh jsem cetl o dost tuhem podvozku Hondy. V mem okoli jsou i dost rozite silnice...

Více komentářů



TOPlist