renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Honda XL 650V Transalp (2001)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Rambler
Vloženo 29.7.2019
Aktualizováno 26.8.2020
Zobrazeno 2 405x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Naprostá pohoda. Univerzální traktůrek, který se chová pěkně na silnici dobré i velmi špatné kvality. Motorka, která nenutí jezdit rychle a je skvělá do města, na polní cesty i delší výlety.

Výška jezdce: 184 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki KLE 500: Prý méně pohodlný a horší ochrana před větrem a brzdy. Lákal mně osvědčený motor a nižší váha. V době koupě mně příliš neoslovily konkrétní kusy.
Honda XL 600V Transalp: Původně jsem ho chtěl, ale cenově vycházela 650 v pěkném stavu jenom o kousek dráž a měl jsem dojem, že mi může nabídnout víc na silnici.
Moto Guzzi Breva 750: Lákal mně zvuk, ovladatelnost, charakter, značka. Servis se dá najít kvalitní, ale neni za rohem. Nevýhody spojené s menším počtem kusů u nás.

První dojmy - Výborný posez, já 183cm. Překvapení jak dobře dává město. Krásně se se řídí v minimálních rychlostech a přitom se chová dobře i v rychlejších usecích. Výkon tak akorát. Brzdy ok. Podvozek pro mně úplně fajn. Velmi dobře sladěný stroj jako celek.

Motorku bych doporučil pro - Pro člověka, který chce fajn, pohodovou, univerzální, nenáročnou motorku. Alp vám muže dát dost a buď vám sedne na delší dobu nebo ukáže směr, kterým jít dál.

Doplňky na motorce - Padáky, držák zadních kufrů.

Recenze

Proč alp? Univerzální stroj, vyhlášený spolehlivostí s dostupným servisem. Stroj, který prošel v Hondě v průběhu dlouhých let pozvolnou evolucí. Univerzální mašina na každý den i na výlety.
Jak se na tom jezdí? Po koupi jsem na motorce seděl 14dní každý den. Dá se na ní jezdit poměrně svižně, ale nemužete po ní chtít až příliš. Když budete na alpa moc tlačit tak můžete nabýt dojmu, že je to celý takový tupý. Brzdy nijaký, motor docela bez charakteru, ani to pořádně nebublá a točit ho je vlastně k ničemu. Jenže stačí trochu zvolnit a celý to zase dává smysl. Je to motorka, z které slezete a budete prostě v pohodě. Nechce se vám s nikym závodit a to ani na světlech. Nechce se vám spěchat. Všechno je tak nějak daleko, jedete na strojí, kterej někdo vymyslel ve svý podstatě před 30lety. Chce se vám jezdit po silnicích tý nejhorší třídy, zajet se podivat na horizont k lesu. Zastavit někde v polích a jen tak bejt.
Tak co ten motor? Je v pohodě, motorka zrychluje svižně a kilo je tam brzy, Dá se přežít i dálnice, kde se samozřejmě už nic neděje. Motor je krásně měkkej, výkon se dá velmi lehce dávkovat, od 1500 ot za minut vše ok, Motor se plynule sebere takřka ze všeho, stačí s citem podržet a pěkně zrychluje. Dá se jezdit na nízké otáčky jen tak poslouchat jemný dvovalec, ale zároveň se alp cítí dobře mezi 4000 - 6500. U řazení mi ze začátku chyběla šestka a nějak jsem si zvykl. Řazení je takové pocitově pomalejší než na gs 500 a Banditu 600, ale samozřejmě funguje ok, hledání neutrálu úplně na pohodu.
Jak se jezdí se sploujezdcem nevim, nezažil jsem. Pojem pohodlí je velmi individualní. Já jsem jel nejvíc nějakých 250km dejme tomu tak 3-4h po okrskách s malou zastávkou a šlo to.
Jak se to řídí? Tady mně alp mile překvapil. Reaguje opravdu velmi citlvě i na malé podněty jezdce a přitom je i v rychlejších usecích stabilní. Kombinace vhodné geometrie a uzkých gum? Svoje samozřejmě dělá i minimální váha na rukách a pro mně skoro dokonalý posez. Podvozek toho pobere na cestách vážně hodně. Kočíčí hlavy, koleje, záplaty ruzné povrchy, vše v pohodě, město je sranda.
Ochrana před větrem a počasím, pokud máte 183cm tak od 120km/h naprd. Nižší rychlosti fajn, plexi mam standartní. Kolena se vejdou do prolisů, přes ruce blastry.
Cestování zatím pořádně nevyzkoušeno. Že bych chtěl jet po dálnici 500km tak to vážně nechtěl. Za mně cestovat jo, ale třeba pohraničí nebo okrsky. Veřím, že se na Transalpu dá jezdit celý den.
Nějaké nevýhody. Určitě hiss, tak 2x za sezonu zazlobí a až bude čas a splněný servis jako třeba výměna ložisek a nový oil do vidlice tak půjde pryč.

Tak po čase pořád platí co jsem psal výše. Včera jsem se zase fakt hezky projel po středních čechách. Byl to ten den, kdy nepotřebuješ nic víc. Krásný světlo v krajině, vůně jablek, chlad lesa a prázdný silnice.

2020 vyměněna ložiska v krku, byla cítít nervozita v řízení při zatáčení na jednu stranu, přitom vše vypadalo cca rok ježdění bez vůle.
2020 přezuto na Metzeler Tourance, předek, zadek. Nebylo třeba zkoušet něco jiného. S pneumatikou spokojenost.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Pedl
Pedl napsal 05.08.19 v 23:07

S vysokým plexi jsou fajn i dálnice

zabaj
zabaj napsal 02.08.19 v 13:17

.. dobrá volba

Pavel1976
Pavel1976 napsal 01.08.19 v 08:54 10b.

Pěkný stroj.Koukal jsem po něm taky,ale nechtěl jsem řetěz.Mám 650 Deauville a tam je kardan.S tím HISS mají pravdu.Už mně odešel do věčných lovišť a odpojit se nedá. Jinak hodně šťastných km a hlavně kolama dolů

Pavel_T
Pavel_T napsal 31.07.19 v 20:23 10b.

Pěknej stroj, ať slouží. Mám na tuhle motorku stejnej názor. Pohodová motorka na ježdění cestou necestou. A pozor, i těch 700 km za den při přesunu se v pohodě dá. HISS mě taky občas zlobí, ale obávám se, že ho jen tak neodstraníš, že je to svázaný s CDI. Leda snad nahradit CDI od Ignitechu za 3400,-.

koudelka_v
koudelka_v napsal 31.07.19 v 17:13 10b.

Pěkný! Měl jsem ho a rád na něj vzpomínám...spolehlivý a pohodlný stroj

Více komentářů



TOPlist