renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Ducati Monster S2R (2005)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník jirigr
Vloženo 23.7.2019
Aktualizováno 23.7.2019
Zobrazeno 2 030x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Klasický italský vzduchem chlazený dvouválec

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki Z800: Můj favorit, nakonec jsem nevzal kvůli ceně a nedostatku bazarových kusů kategorie A2
Kawasaki Z 750: Alternativa k Z800, vypadá dost podobně ale navíc má analogový budíky (display u z800 se mi fakt nelíbí) a výrazně líbivější cenu. Bohužel má víc než 70 kw a seškrcených na 25/35kw bez původního výkonu v TP bylo málo, později už žádné.
Triumph Street Triple: Druhá varianta co jsem chtěl, bohužel se prodala poslední v kategorii A2 pár dní před tím, než jsem dostal papíry.

První dojmy - Krásná červená nádrž z proužky, skvělý výfuky Zard, žádná zbytečná kapotáž. Vypadá skvěle, zabírá hodně odspodu a není zas až tak moc potřeba řadit ani točit. Trochu se bojím servisu, se kterým se nejen tu dost straší. Tak snad mě moc emočně a finančně nezlikviduje.

Motorku bych doporučil pro - Rozhodně pro lidi, kteří řeší v první řadě vzhled. V mém případě i zvuk a určitý charakter, motorka se projevuje trochu odlišně když je tepleji, když natankuji studený benzín a asi i podle horoskopu. Je úžasná pro menší lidi (mám 181cm a věřím že i se 170cm by to bylo pořád fajn), podle mě relativně přátelská motorka i pro holky.

Doplňky na motorce - Výfuky Zard, stavitelné páčky.

Recenze

Jsem úplný nováček motorkář, seděl jsem dohromady na čtyřech motorkách, jezdil jen na třech, podle toho přibližně odpovídá moje "recenze"

Vybral jsem si ji hlavně kvůli zvuku z laděných výfuků Zard a úžasnému vzhledu.

Jako největší slabina se mi zatím jeí nestavitelný přední tlumič. Brzdy mi přijdou fajn, hned na začátku se mi podařilo při výměně brzdové kapaliny zadní brzdu zavzdušnit, ale to jsem už vyřešil a teď brzdím jak drak.

Jak už jsem psal tak zabírá dost odspodu a vytáčení k osmi tisícům nemá pocitově moc smysl (navíc se před prvním servisem bojím, aby mi nebouchla a nerozsypala se). Přidávání plynu a průběh výkonu mi příjde dost předvídatelný, jen na úplném začátku chodu musí člověk odložit gorilí instinkty a pracovat s plynem jemněji, jinak hrká dopředu a dozadu jak blb.

Říká se o ní, že není vhodná do města a že ježdění v pomalém provozu se jí nelíbí, podle mě je to blbost a zvládá to bravurně. Horší je malý raid, takže otočit se v úzké ulici není úplně snadné. Další zajímavá věc je, že tachometr sprostě lže a přidává si minimálně ve městě cca 10km/h navíc (měřeno podle buzeračních radarů i podle kolegy na Nudě 900R).

Nejlepší zážitek je jízda mimo město na okrskách a klikatých silnicích. Díky laďáku je neskutečná radost podřazovat, při zpomalování mezi cca 5 a 4 tisíci otáčkama prská do výfuku - z toho mám neskutečnou stupidní radost.

Dálnice je docela opruz, plexi je samozřejmě spíš na ozdobu než k užitku. Jízda je úplně bez problému kolem 130 km/h, snesitelná do tachometrových 150 km/h, nad 160 km/h je mi už nepříjemná - problém není v tom, že by motorce nestačil dech nebo bych se bál, ale bojovat se silným náporem větru delší dobu není moc velká zábava.

Úložný prostor pod sedlem je spíš vtip. Rozumné varianty jsou podle mě taška na místo spolujezdce, tankvak nebo postraní látkové brašny. Tankvaky se dají sehnat i s adaptérem na víčko nádrže, takže se vůbec nemusí dotýkat laku, ale i tak hyzdí nejhezčí část motorky. Zkusím si objednat vak na sedlo, postraní brašny vyžadují asi trochu plánování, přemýšlení a kreativity, minimálně alespoň konstrukci aby neshořely. Ty budu možná řešit v budoucnu, když bude potřeba další místo.

Spotřeba mi vychází trochu přes pět litrů, většinou s vervou 100. Na začátku jsem se po pár natankováních uklidnil, že rezerva plaší včas a benzínu je pořád dost, takže jsem jí začal důveřovat a v tu chvíli mě nechala po 35 kilometrech viset bez benzínu na dálnici, takže se zase vracím ke skepticismu. Až se trochu víc seznámíme tak třeba spotřebu udržím pod pěti, kdo ví.

Co se týče servisu - nevím. Snad se potvrdí ujišťování těch, co se o svoje Ducati starají a říkají, že jsou to nejspolehlivější stroje co může člověk mít. No ... uvidíme.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Gemil
Gemil napsal 30.07.19 v 10:29

Super volba!

jirigr
jirigr napsal 28.07.19 v 18:36

Mám ji "seškrcenou" dorazem na plynu

P_B
P_B napsal 28.07.19 v 09:14 10b.

Hezký Monstřík, stará poctivá kovadlina Mám desmo 4 sezonu a maximální spokojenost. Servis jí dám co se má a jsem v pohodě, mimo jednoho poničeného elektrokonektoru nic. Jen pozor na baterku. S Duc občas neotočí jen tak něco. Ty ji máš seškrcenou???
Přeji mnoho krásných zážitků s Desmo Duc.

jirigr
jirigr napsal 27.07.19 v 09:30

JiříKuna a IronDave: Já bohužel jenom vím, že u mě desmo servis nebyl dělaný v posledních dvou letech, takže jsem objednaný na komplet desmo do Ducati Praha. Odhad je myslím 11k za rozvody a seřízení, svíčky, filtry, olej a práci, což není úplně zadarmo, ale podle mě docela v pohodě a aspoň budu mít chvíli klid na duši. A ještě se uvidí jak na tom budou kladky řemenů, ty by s tou cenou mohly ještě trochu hejbnout. Určitě pak dopíšu zkušenost. Se 190cm neříkám že se tam nesložíš, ale to bude záležet dost na tobě, obecně bych to vyšším lidem spíš nedoporučil. Pokud by to nesedělo, tak se s tím bude dát něco dělat (sedlo, řidítka, ...).

IronDave
IronDave napsal 27.07.19 v 08:12 10b.

Tyhle vzduchace jsou poctivy konstrukcne jednoduchy a spolehlivy, pokud dostavaji to, co je predepsano. Bohuzel v CR neni dostatek poctivych a kvalitnich servisaku Ducati. Takze je dulezity najit nekoho, kdo opravdu ty ventily a remeny umi a udela a ne jen shrabne penize aniz by se na to podival. Poctive udelany ventily a remeny by mely stat od 4000 do 6000Kc a delaji se po 12000km nebo 2-3 roky. Olej a filtry si udelas sam za 1300Kc a dalsi udrzba jako synchro klapek, retezovka atd. je stejne jako u jinych masin. At to jezdi.

Více komentářů



TOPlist